اگر شما هم به هر دلیل درگیر موهایی خشک و آسیب‌دیده هستید، حتما می‌دانید که ماسک مو می‌تواند در بهبود سلامت این نوع موها نقشی اساسی داشته باشد. در کنار انواع مختلف ماسک موهای موجود در بازار، شما می‌توانید در منزل نیز برای خودتان ماسک برای مو آسیب دیده تهیه کنید و از فواید آن استفاده کنید. اگر شما هم درباره بهترین ماسک مو برای موهای آسیب دیده کنجکاو هستید، با ما همراه باشید.

 

ماسک زرده تخم مرغ، روغن نارگیل و عسل

یکی از ماسک‌های معروف برای موهای آسیب‌دیده ماسک زرده تخم مرغ به همراه روغن نارگیل و عسل است. زرده تخم مرغ به دلیل داشتن اسید چربی به نام لسیتین خاصیتی پاک‌کننده دارد و به دلیل داشتن میزان بالای پروتئین تارهای مو را تقویت می‌کند. به بیان دیگر تخم‌مرغ شامپو و نرم‌کننده طبیعی است.

 

طرز تهیه ماسک زرده تخم مرغ، روغن نارگیل و عسل

برای تهیه این ماسک یک عدد تخم مرغ، دو قاشق غذاخوری روغن نارگیل و یک قاشق غذاخوری عسل را با هم مخلوط می‌کنیم و سی دقیقه روی موها نگه می‌داریم. سپس با شامپو و نرم‌کننده معمول آن را می‌شوییم.

 

ماسک ماست، عسل و سرکه سیب

یکی از دلایل جدیِ آسیب مو به تغذیه و کمبود پروتئین بدن برمی‌گردد. این ماسک مخصوص مو آسیب دیده می‌تواند به تقویت موهای شما و تامین پروتئین لازم برای مو کمک کند. سرکه سیب نیز خاصیت پاک‌کنندگی دارد و تارهای مو را از آلودگی تمیز می‌کند. اضافه کردن عسل به این دو باعث می‌شود تا رطوبت در مو باقی بماند و موهای شما شادابی و طراوت پیدا کند.

 

طرز تهیه ماسک ماست، عسل و سرکه سیب

برای تهیه این ماسک یک لیوان ماست، یک قاشق غذاخوری سرکه سیب و یک قاشق غذاخوری عسل را با هم مخلوط می‌کنیم و برای پانزده دقیقه روی موها نگه می‌داریم. سپس می‌توان این ماسک را با آب شست.

 

ماسک آبلیمو و روغن زیتون

یکی دیگر از ماسک‌های مخصوص مو آسیب دیده ماسک آبلیمو و روغن زیتون است که احساس تازگی به موهای شما می‌بخشد.

طرز تهیه ماسک آبلیمو و روغن زیتون

برای این ماسک دو قاشق غذاخوری روغن زیتون، دو قاشق غذاخوری آبلیمو و دو قاشق غذاخوری آب را با هم ترکیب می‌کنیم و برای بیست دقیقه آن را روی پوست سر ماساژ می‌دهیم. سپس با شامپوی معمول آن را می‌شوییم. توصیه می‌شود از این ماسک برای موهای آسیب دیده و نهایتا دوهفته یکبار استفاده کنید.

ماسک_آبلیمو_و_روغن_زیتون

ماسک عسل و روغن زیتون

موهای رنگ‌شده گاهی دچار خشکی و آسیب می‌شوند. با ماسک عسل و روغن زیتون می‌توانیم رطوبت را به موهای خشک‌مان برگردانیم. عسل و روغن زیتون هر دو این ویژگی را دارند که رطوبت را در خود نگه می‌دارند و آبرسان‌هایی ایده‌ال هستند. علاوه بر این عسل خاصیت ضدالتهابی دارد و برای شوره و التهاب پوست سر نیز مناسب است.

 

طرز تهیه ماسک عسل و روغن زیتون

برای این ماسک کافی است یک قاشق غذاخوری عسل را با دو قاشق غذاخوری روغن زیتون ترکیب کنیم و اجازه دهیم برای بیست دقیقه رو موها باقی بماند. علاوه بر این می‌توانید به این ترکیب روغن‌های اسانس (Essential oil) دلخواهتان را نیز اضافه کنید. در نهایت ماسک را با آب و شامپو و نرم‌کننده می‌شوییم.

 

ماسک خاک رس و روغن آووکادو

تهیه این ماسک در منزل شاید به آسانی دیگر ماسک‌های این مقاله نباشد. اما اگر بتوانید خاک رسِ Rhassoul را تهیه کنید، ترکیب آن با روغن آووکادو و روغن اسانس موهایتان را بی‌نهایت درخشان و لطیف می‌کند. سیلیس موجود در خاک رس پوست سر ملتهب را آرام می‌‌کند، شوره را کاهش می‌دهد و شکستگی مو را به حداقل می‌رساند. در نتیجه پس از این ماسک شما موهایی درخشان‌تر خواهید داشت.

 

طرز تهیه ماسک خاک رس و روغن آووکادو

برای ماسک خاک رس یک چهارم پیمانه خاک رس را با یک قاشق غذاخوری روغن آووکادو، هفتاد میلی‌لیتر آب و چند قطره روغن اسانس مخلوط می‌کنیم و در چند بخش روی موها می‌کشیم. توصیه می‌شود از ریشه موها شروع کنیم و کم کم به ساقه و نوک موها برسیم. بعد از سی دقیقه می‌توان ماسک رو شست و از درخشندگی موها لذت برد.

 

ماسک تخم مرغ، عسل و سس مایونز

بهترین ماسک برای موهای آسیب دیده که بیشتر برای موهای فر و ضخیم توصیه می‌شود، ماسک تخم مرغ، عسل و سس مایونز است. استفاده از سس مایونز شاید کمی برایتان عجیب باشد ولی روغن داخل مایونز برای موها عالی است. از طرف دیگر تخم مرغ به موها ویتامین و پروتئین می‌رساند و روغن زیتون و عسل رطوبت لازم را تامین می‌کنند.

 

طرز تهیه ماسک تخم مرغ، عسل و سس مایونز

برای تهیه این ماسک این مواد را نیاز داریم: یک عدد تخم مرغ، دو قاشق غذاخوری سس مایونز، یک قاشق غذاخوری روغن زیتون و یک قاشق غذاخوری عسل. این مواد را با هم مخلوط می‌کنیم و به موها می‌زنیم. توصیه می‌شود حوله‌ای دور موها بپیچیم و برای سی دقیقه صبر کنیم. بعد از آن می‌توان ماسک را با شامپو و نرم‌کننده شست.

ماسک_موی_تخم_مرغ_عسل_و_سس_مایونز

ماسک عسل، موز و روغن زیتون

این ماسک برای موهای آسیب دیده از مواد شیمیایی و حرارت ایده‌آل است. چرا که موز سرشار از پروتئین است و می‌تواند انعطاف‌پذیری را به موهایتان برگرداند. همانطور که در قسمت‌های پیش گفتیم، عسل و زیتون نیز به ساقه مو و پوست کف سر آبرسانی می‌کنند و طراوت را به آنها باز می‌گردانند.

 

طرز تهیه ماسک عسل، موز و روغن زیتون

برای این ماسک ما به یک عدد موز رسیده، یک قاشق غذاخوری عسل و یک قاشق غذاخوری روغن زیتون احتیاج داریم. دقت کنید که موز باید به قدری نرم شده باشد که بتوان آن را با مواد دیگر مخلوط کرد. ترکیب این سه ماده جادویی را برای پانزده دقیقه روی موهایمان می‌گذاریم، سپس با آب می‌شوییم.

 

ماسک شیر و عسل

شیر سرشار از بیوتین است، نوعی از ویتامین ب که به سلامت مو و ناخن کمک می‌کند و ماده اصلی در محصولات تقویت‌کننده مو و پوست به شمار می‌آید. عسل نیز پروتئین زیادی دارد و آبرسان بسیار خوبی است.

 

طرز تهیه ماسک شیر و عسل

برای استفاده از این ماسک کافی است نصف پیمانه شیر پرچرب را گرم کنیم و دو قاشق غذاخوری عسل را در آن هم بزنیم. سپس تمام موها را از ریشه تا نوک با ماسک می‌پوشانیم. برای سی دقیقه باید صبر کنیم تا ماسک به خوبی جذب موها شود. آنگاه می‌توانیم با آب آن را بشوییم و شامپو و نرم‌کننده بزنیم. برخی از افراد ترجیح می‌دهند ماسک را به شکل اسپری استفاده کنند، اما می‌شود به آرامی ماسک را روی سر هم ریخت.

 

ماسک آووکادو

از آنجایی که موهای ضخیم و فر بیشتر در خطر خشکی و وز شدن هستند، رساندن رطوبت به آنها بسیار ضروری است. پیشنهاد ما این است که حتما ماسک آووکادو را امتحان کنید.

 

طرز تهیه ماسک آووکادو

برای این ماسک نیاز به نصف یک آووکادو، یک چهارم پیمانه سس مایونز، دوقاشق غذاخوری روغن آووکادو و یک قاشق غذاخوری عسل داریم. بعد از مخلوط کردن این ترکیب، در چند بخش آن را روی موها می‌مالیم و سی دقیقه صبر می‌کنیم. بعد از نیم ساعت می‌توان ماسک را با آب و نرم‌کننده بشوییم.

ماسک_آووکادو

ماسک روغن بادام و دارچین

دارچین حاوی ماده‌ای است که به رشد مو کمک می‌کند. همچنین ماده‌ دیگری در دارچین کشف شده که طی تحقیقات پژوهشگران باعث بهبود گردش خون در ریشه مو می‌شود. روغن بادام نیز سرشار از ویتامین E است و خواص آنتی اکسیدانش به محافظت در برابر رادیکال‌های آزاد کمک می‌کند.

 

طرز تهیه ماسک روغن بادام و دارچین

برای ماسک موی روغن بادام و دارچین کافی است یک قاشق غذاخوری دارچین را با سه قاشق غذاخوری روغن بادام طبیعی ترکیب کنیم و داخل اسپری بریزیم. سپس به ریشه موها اسپری می‌زنیم، به شکلی که کاملا ریشه را بپوشاند. پس از سی دقیقه می‌توان ماسک را شست.

 

استفاده از ماسک مو آماده

اگر به هر دلیل امکان یا فرصت تهیه ماسک‌های خانگی مثل دستورهای این مقاله را نداشتید، استفاده از انواع و اقسام ماسک‌های آماده برای مو آسیب دیده در بازار می‌تواند جایگزین خوبی برای مراقبت از موهای شما باشد. ما در مقاله ماسک مو چیست درباره اینکه محتویات ماسک‌های مو آماده در بازار چیست و چطور بهترین نتیجه را از ماسک مو آماده بگیریم صحبت کردیم. اگر قصد استفاده از ماسک مو آماده را دارید، پیشنهاد می‌کنیم به این مقاله سر بزنید.

 

کلام آخر

ما در این مقاله درباره بهترین ماسک مو برای موهای آسیب دیده صحبت کردیم. ماسک‌های خانگی حاوی تخم مرغ، عسل، سرکه سیب، آووکادو، شیر، موز، دارچین، روغن زیتون، روغن نارگیل و روغن بادام هرکدام ویژگی‌های خاص خود را دارند و می‌توانند جلوه زیبایی به موهای شما ببخشند. فقط کافی است اجازه دهید ماسک مدت زمان مناسبی روی موهایتان باقی بماند.

شما از کدام ماسک مو برای مو آسیب دیده استفاده می‌کنید؟