رعایت بهداشت فردی مخصوصاً در دوران قاعدگی، یکی از امور واجب برای بانوان است. اگر می‌خواهید بدنی سالم و دور از بیماری‌های عفونی داشته باشید، بهتر است از محصولات بهداشتی باکیفیت و مناسبی استفاده کنید. همین موضوع می‌تواند اهمیت استفاده از نوار بهداشتی شب و روز را نشان دهد. اندام تناسلی بانوان در طول دوران قاعدگی باید دور از رطوبت و میکروب باشد. به همین دلیل انتخاب یک نوار بهداشتی باکیفیت و خوب برای استفاده روزانه یا شبانه تأثیر زیادی در سلامت بدن شما خواهد داشت.

استفاده از نوار بهداشتی ویژه شب باعث می‌شود تا بانوان خوابی راحت و بدون دغدغه کثیفی لباس و لکه‌دار شدن تخت خواب خود داشته باشند. این محصولات به دلیل ویژگی‌های منحصربه‌فردی که دارند از نشتی و کثیفی لباس‌ها حین خواب ممانعت می‌کنند. نوار بهداشتی ویژه روز نیز محصولی با کاربری آسان، ضخامت کم و قدرت جذب بالا است که از بروز احساس ناراحتی هنگام تحرک در بانوان جلوگیری می‌کند. با ما همراه باشید تا به بررسی تفاوت نوار بهداشتی شب و روز بپردازیم.

نوار بهداشتی مخصوص روز چیست؟

کنترل خونریزی در دوران قاعدگی یکی از اصلی‌ترین دغدغه‌های بانوان است. نوار بهداشتی یا پد بهداشتی یک نوعی پارچه پنبه‌ای یا نخی بهداشتی است که در طرح‌ها، سایز‌ها و جنس‌های مختلف تولید شده و ظاهری شبیه به پوشک نوزادان دارد. این وسیله بهداشتی در لباس زیر بانوان قرار گرفته و از نفوذ خون به لباس آن‌ها جلوگیری می‌کند. نوار بهداشتی‌ها به وسیله چسبی که در یک طرف آن‌ها قرار گرفته است به لباس زیر بانوان می‌چسبد تا هنگام راه‌رفتن و حرکت کردن جابه‌جا نشود.

تعریف نوار بهداشتی مخصوص روز

نوار بهداشتی انواع مختلفی داشته و بر اساس پارامتر‌های گوناگون به دسته‌بندی‌های متفاوتی تقسیم می‌شوند. یکی از کاربردی‌ترین انواع آن، نوار بهداشتی مخصوص روز است که خود در تنوع بی‌نظیری به تولید می‌رسد. نوار بهداشتی مخصوص روز معمولاً ضخامت کم‌تری دارد؛ زیرا بانوان در طور روز ممکن است تحرک زیادی داشته باشند و استفاده از پد بهداشتی نازک راحتی بیشتری برای آن‌ها خواهد داشت.

بهتر است انتخاب شما برای خرید نوار بهداشتی مخصوص روز از میان پدهای بهداشتی بالدار باشد. زیرا چسب‌هایی که در بال‌های این محصول قرار گرفته است باعث می‌شود تا نوار بهداشتی شما به شکل محکم‌تری در لباس زیرتان باقی بماند. همچنین نوار بهداشتی‌های بالدار و مشبک معمولاً گزینه مناسب‌تری برای استفاده در طول روز هستند، زیرا هنگام تحرک و راه‌رفتن بانوان جابه‌جا نشده و از قدرت جذب بالاتری برخوردار هستند.

به طور کلی انتخاب یک نوار بهداشتی مخصوص روز برای بانوان مختلف، ممکن است نتایج متفاوتی به همراه داشته باشد. زیرا هر فردی باید متناسب با سایز و میزان خونریزی خود یکی از انواع پدهای بهداشتی را خریداری کند. در ادامه به معرفی چند نمونه از پرفروش‌ترین و برترین پدهای بهداشتی مخصوص روز بانوان خواهیم پرداخت.

نوار بهداشتی ناولتی (Novelty) ویژه روز

نوار بهداشتی بالدار مشبک از مدل Ultra برند ناولتی، می‌تواند یکی از بهترین گزینه‌ها برای خرید پد بهداشتی ویژه روز باشد. این محصول در سه سایز مختلف (۱، ۲ و ۳) تولید شده و برای بانوان مختلف در رده سنی‌های متفاوت مناسب خواهد بود. نوار بهداشتی مدل Ultra ناولتی خود به چند نوع مختلف تقسیم می‌شود:

  • حاوی عصاره بابونه
  • حاوی عصاره پامچال

استفاده از نوار بهداشتی ویژه روز

بنابراین هنگام خرید این محصول تنوع زیادی پیش روی شما قرار خواهد داشت. ضمن اینکه به دلیل مشبک بودن توانایی جذب بالایی داشته و تا حد امکان از بروز حساسیت‌های پوستی و التهاب جلوگیری می‌کند. طراحی این پد بهداشتی به گونه‌ای است که فرایند جذب به شکل لایه‌لایه انجام شده و مانع از ایجاد احساس رطوبت در بانوان می‌شود.

نوار بهداشتی ناولتی مدل Ultra در دسته پدهای بهداشتی بالدار قرار دارد. بنابراین بال‌هایی که در کناره‌های این محصول قرار دارد در قسمت زیرین لباس زیر قرار گرفته و از جابه‌جایی آن در طول روز جلوگیری می‌کند. بنابراین شما می‌توانید بدون نگرانی بابت کثیف شدن لباستان به فعالیت‌های روزمره خود بپردازید. طراحی آن نیز به شکل بسته‌بندی‌های تکی و سه تاشده صورت‌گرفته که استفاده از آن را در طول روز راحت‌تر کرده است.

نوار بهداشتی تافته (tafteh)

برند تافته نیز به عنوان یکی از تولیدکنندگان اصلی نوار بهداشتی محصولات متنوعی را در قالب نوار بهداشتی ویژه روز عرضه کرده است:

  • نوار بهداشتی بالدار نازک
  • نوار بهداشتی بالدار خیلی نازک
  • نوار بهداشتی بالدار نازک کتانی

خرید نوار بهداشتی ویژه روز تافته

هر کدام از این محصولات در بسته‌بندی‌های مختلف هفت عددی، ۱۰ عددی و… توزیع شده‌اند. اما طراحی همه آن‌ها به شکل تکی و سه‌تاشده بوده و کاربری آسانی دارد. ضمن اینکه بانوان می‌توانند از بسته‌بندی تکی آن‌ها به عنوان پاکت دورریز پد قبلی خود نیز استفاده کنند.

نوار بهداشتی بالدار نازک تافته ویژه روز ضخامت کمی داشته و از سطح مشبکی برخوردار است. این محصول به دلیل لایه مشبک ضد حساسیتی که در سطح خود دارد توانایی جذب بالایی داشته و برای استفاده در طول روز مناسب است. نوار بهداشتی بالدار خیلی نازک تافته ویژه روز نیز محصولی مشابه نمونه قبلی است؛ با این تفاوت که از ضخامت بسیار کم‌تری برخوردار بوده و هنگام تحرک بانوان، باعث ایجاد احساس ناراحتی نمی‌شود. انتخاب بین این دو محصول بهتر است با توجه به میزان خونریزی خود انجام شود.

نوار بهداشتی بالدار نازک کتانی تافته ویژه روز نیز محصول محبوب دیگری است که ضخامتی کم و توانایی جذب بالایی دارد. رویه مشبک کتانی این پد بهداشتی باعث شده تا از بروز حساسیت و التهاب در پوست‌های حساس جلوگیری شود.

نوار بهداشتی مای لیدی (MyLady)

نوار بهداشتی ویژه روز مای لیدی به دو دسته اولترا (نازک) و مکسی (نیمه ضخیم) تقسیم می‌شود که شامل موارد زیر خواهد بود:

  • اولترا به نرمی ابریشم (در سه سایز متوسط، بزرگ و خیلی بزرگ)
  • اولترا همیشه خشک (در سه سایز متوسط، بزرگ و خیلی بزرگ)
  • مکسی مناسب پوست حساس

محصولات اولترا از برند مای لیدی، پدهای بهداشتی خیلی نازکی هستند که از قدرت جذب و انعطاف‌پذیری بالایی برخوردار هستند. نوار بهداشتی مای لیدی مدل اولترا به نرمی ابریشم دارای سطحی نرم و ضد حساسیت است. بنابراین هنگام تعریق و خونریزی باعث بروز حساسیت و التهاب پوستی نمی‌شود. نوار بهداشتی مای لیدی مدل اولترا همیشه خشک نیز به گونه‌ای طراحی شده است که سطح آن در تمام مدت خونریزی خشک باقی بماند. بدین ترتیب فرد احساس ناراحتی و رطوبت نخواهد کرد.

همچنین پد بهداشتی مای لیدی مدل مکسی حساس نیز محصولی خاص برای بانوانی با پوست‌های حساس است. سطح رویی این پد بهداشتی کاملاً نرم و پنبه‌ای بوده و از قدرت جذب زیادی برخوردار است. از دیگر ویژگی‌های آن نیز می‌توان به نوارهای آب‌گریز کنار پد، کانال‌های محافظ و جاذب در طول نوار و طراحی ارگونومیک آن اشاره کرد.

نوار بهداشتی مخصوص شب چیست؟

نوار بهداشتی مخصوص شب یکی از محصولات بهداشتی ضروری برای بانوان در طول پریود است. این نوع پد بهداشتی باید نوعی پوشش خشک داشته باشد تا رطوبت را در تمام شب از پوستتان دور نگه دارد. نوار بهداشتی مخصوص شب باید محصولی با انعطاف‌پذیری و قدرت جذب بالا باشد تا هم‌زمان با شما حرکت کرده و مانع از اصطکاک با پوست شود. همچنین در طول این نوار بهداشتی باید موانع ضد نشتی متعددی قرار گرفته باشد تا از کثیفی لباس در طول شب جلوگیری شود.

استفاده از نوار بهداشتی ویژه شب

استفاده از نوار بهداشتی ویژه شب باعث می‌شود تا خواب راحتی داشته باشید. زیرا دیگر لازم نیست نگران لکه‌های قرمز و کثیف روی لباس و تخت خوابتان باشید. این محصولات به دلیل طراحی ویژه‌ای که دارند رطوبت ایجاد شده را به سرعت جذب کرده و از ایجاد التهاب، حساسیت و خارش در پوست جلوگیری می‌کنند. تمام برندهای تولیدکننده پدهای بهداشتی نمونه‌های متنوعی از نوار بهداشتی ویژه شب را روانه بازار کرده‌اند که در ادامه به معرفی چند مورد از آن‌ها خواهیم پرداخت.

نوار بهداشتی پنبه ریز (Panberez)

یکی از محصولات خوب برای استفاده در شب، نوار بهداشتی ویژه شب پنبه ریز است. این محصول قدرت جذب زیادی داشته و هنگام استفاده احساس خشکی و راحتی مناسبی برای فرد ایجاد می‌کند. سطح آن کاملاً نرم و لطیف بوده و به دلیل طراحی ویژه‌ای که دارد باعث ایجاد حساسیت و خارش در پوست نمی‌شود. نوار بهداشتی مخصوص شب پنبه ریز به دلیل ضخامت کمی که دارد برای استفاده در مهمانی‌های طولانی و مجالس نیز می‌تواند مناسب باشد. ضمن اینکه طراحی بسته‌بندی آن به شکل تکی و سه‌تاشو بوده و راحتی زیادی را برای شما به ارمغان می‌آورد.

نوار بهداشتی تافته (Tafteh)

خرید نواربهداشتی مخصوص شب تافته

نوار بهداشتی تافته مخصوص شب در دو نوع نازک و خیلی نازک توزیع شده است. این محصولات طول زیادی داشته و همین امر باعث می‌شود تا حین خواب لباس فرد به دلیل نشتی خونریزی کثیف نشود. نوار بهداشتی ویژه شب تافته محصولی ضد حساسیت بوده و موجب احساس خارش و سوزش در بانوان نخواهد شد. ضمن اینکه از قدرت جذب بالایی برخوردار است. این محصولات از ویژگی‌های دیگری مثل بسته بندی تکی، عدم برگشت رطوبت، آنتی باکتریال، دارای پودر جاذب ضد بو و ضخامتی کم برخوردار هستند.

نوار بهداشتی نانسی (Nancy)

نوار بهداشتی ویژه شب نانسی یک پد بهداشتی بالدار خیلی نازک بوده که از ضخامت کم و طول زیادی برخوردار است. این محصول یک لایه جاذب در سطح خود دارد که مانع از ایجاد احساس رطوبت در فرد خواهد شد. همچنین لایه محافظ آن نیز از نفوذ رطوبت به خارج نوار و کثیف شدن لباس‌ها جلوگیری می‌کند. باله‌های آن نیز با چسبی قوی به لباس زیر فرد چسبیده و باعث ثبات نوار در لباس زیر می‌شود. بنابراین هنگام استفاده از نوار بهداشتی نانسی ویژه شب می‌تواند خوابی راحت و بدون نگرانی را تجربه کنید.

نوار بهداشتی شب و روز چه فرقی با یکدیگر دارند؟

احتمالاً تا کنون باید متوجه تفاوت نوار بهداشتی شب و روز شده باشید. هر کدام از این محصولات بسته به نیاز افراد در آن زمان طراحی شده‌اند. برای مثال بانوان برای شب‌های دوران پریود خود به دنبال محصولی هستند که هنگام قرارگیری در حالت افقی و غلت زدن در خواب از کثیف‌شدن لباس آن‌ها جلوگیری کند. نوار بهداشتی ویژه شب معمولاً محصولاتی با طول زیاد، قدرت جذب بالا، توانایی جذب رطوبت و ایجاد سطحی خشک، چسب‌های قوی و… هستند. در مقابل نوار بهداشتی مخصوص روز نیز باید محصولاتی با ضخامت کم، قدرت جذب بالا، کاربری آسان، بسته‌بندی‌های تکی و قابلیت تبدیل به پاکت‌های دورریز، منعطف و… باشند تا فرد در طول روز احساس راحتی بکند.

خرید نوار بهداشتی باکیفیت و مناسب برای شب و روز

بانوان برای ایجاد حس راحتی در دوران پریود خود باید محصولی مناسب خود را پیدا کنند. خرید یک نوار بهداشتی مناسب و باکیفیت کار چندان سختی نیست. شما با چند بار آزمون و خطا می‌توانید در نهایت محصول مناسب خود را پیدا کنید. اما آنچه مسلم است این است که هر فردی باید متناسب با سایز و نیاز خود یک نوار بهداشتی باکیفیت بخرد. استفاده از نوار بهداشتی مخصوص روز و شب در بازه‌های زمانی مختلف باعث می‌شود تا دوران قاعدگی راحت‌تری را سپری کنید. برای خرید هر کدام از محصولات متنوع موجود در بازار، فروشگاه اینترنتی شاواز در خدمت شما خواهد بود.