تونر و میسلار واتر هردو نام‌های محبوبی در دنیای آرایش هستند و هرکدام طرفداران خاص خود را دارند. اما در این میان کدام یک برای شما مناسب است؟ برای انتخاب بین این دو باید فرق تونر و میسلار واتر را بدانید. ما در این مقاله درباره هرکدام توضیح می‌دهیم و تفاوت تونر و میسلارواتر را بیان می‌کنیم. اگر شما هم همیشه درباره تفاوت این دو سوال داشته‌اید، با ما همراه باشید.

 

تونر چیست؟

تونرها قدمت زیادی در دنیای آرایشی دارند و امروزه فرمولاسیون آنها تنوع زیادی پیدا کرده است. تونرها می‌توانند ضدچروک، ضد جوش و مرطوب‌کننده باشند و به سلامت پوست شما کمک کنند. اگر در روتین پوستی‌تان از تونر استفاده کنید، این محصول پوستتان را از مواد پاک‌کننده و آلودگی پاک می‌کند و رطوبت را به آن برمی‌گرداند. به این ترتیب، موادی که بعد از تونر به پوستتان می‌زنید، جذب بهتری پیدا می‌کنند.

 

چرا از تونر استفاده کنیم؟

مهم‌ترین نقش تونر تمیز کردن منافذ پوست از پاک‌کننده‌های صورت است. این کار باعث می‌شود محصولات بعدی در روتین پوستی (مثل سرم پوست) جذب و تاثیر بهتری داشته باشند. نقش دیگر تونر در تنظیم PH پوست خلاصه می‌شود. وقتی ما صورتمان را با پاک‌کننده آرایش، کرم، لوسیون یا صابون پاک می‌کنیم، چربی پوست نیز از بین می‌رود و پوست ما باید مجددا چربی تولید کند. تونر با تنظیم کردن PH پوست، این چرخه تولید مجدد چربی روی پوست را متوقف می‌کند.

چگونه از تونر استفاده کنیم

چطور از تونر استفاده کنیم؟

تونر همیشه باید بعد از شوینده پوست و قبل از سرم پوست استفاده شود. اگر در روتین پوستی از قانون رقیق به غلیظ پیروی می‌کنید، تونر بافتی آبکی دارد و جای آن نزدیک به ابتدای روتین پوستی است. از آنجایی که تونر PH پوست را تنظیم می‌کند باید دقیقا بعد از پاک‌کننده صورت استفاده شود.

 

مزایا و معایب استفاده از تونر

مزایای استفاده از تونر بستگی به محتویات محصولی دارد که شما برای روتین پوستی‌تان انتخاب کرده‌اید. تونر می‌تواند آبرسان، نرم‌کننده، لایه‌بردار، روشن‌کننده، ضدجوش و ضدچروک باشد. البته ناگفته نماند که همه تونرها حاوی موادی آبرسان مثل هیالورونیک اسید یا گلیسیرین هستند تا به انواع پوست آبرسانی شود. اگر دوست دارید منافذ پوستتان باز شود، دقت کنید که تونر مدنظر حتما حاوی سالیسیلیک اسید باشد.

معایب استفاده از تونر نیز بیشتر ریشه در تونرهای قدیمی دارد. نسل‌های قدیمیِ تونر به دلیل داشتن الکل و عطر باعث ایجاد حساسیت و خشکی پوست می‌شدند. اگرچه امروزه نیز متاسفانه تونرهایی حاوی این مواد وجود دارند، اکثر تونرهای مدرن دیگر از چنین ترکیباتی استفاده نمی‌کنند و اذیتی برای پوست ندارند.

 

میسلار واتر چیست؟

ما در مقاله میسلار واتر چیست به شکل مفصل درباره ساختار میسلار واتر توضیح داده‌ایم. به طور خلاصه، میسلار واتر در واقع پاک‌کننده‌ای است که به دلیل ساختارش نیاز به آب ندارد. چرا که میسلار واتر در واقع از نوعی روغن (میسل) و آب تشکیل شده‌است. روغن درون این محصول باعث می‌شود که مواد آرایشی، آلودگی و چربی راحت‌تر از پوست پاک شوند.

میسلار واتر چیست ؟

چرا از میسلار واتر استفاده کنیم؟

میسلار واتر به طور کلی به‌عنوان پاک‌کننده ملایم آرایش و صورت شناخته می‌شود و به پوست آبرسانی می‌کند. اگر پوستتان زیاد جوش می‌زند، میسلار واتر همچنین می‌تواند منافذ پوست را به خوبی تمیز و میزان جوش پوست را کم کند.

 

چطور از میسلار واتر استفاده کنیم؟

بهترین روش استفاده از میسلار واتر قبل از شوینده معمولتان است. اگر دلتان می‌خواهد دوبار صورتتان را با پاک‌کننده تمیز کنید، پیشنهاد می‌کنیم که بار اول با میسلار واتر و برای بار دوم با شوینده اصلی صورتتان را پاک کنید. قبل از شروع به آرایش نیز می‌توانید با میسلار واتر صورتتان را پاک کنید تا آرایش بهتر روی پوست بنشیند.

 

مزایا و معایب میسلار واتر چیست؟

از آنجایی که میسلارواتر هیچ ماده تند و تیزی ندارد، پاک‌کننده‌ای مناسب برای انواع پوست، به ویژه پوست‌های حساس به شمار می‌آید و پوستتان را تمیز و شاداب می‌کند. معایب آن نیز بیشتر در قدرت پاک‌کنندگی آن خلاصه می‌شود. میسلار واتر توانایی پاک کردن آرایش‌های سنگین و غلیظ را ندارد  و اگر پوستی چرب و مستعد جوش دارید، حواستان باشد که میسلارواتر پوستتان را چرب‌تر نکند.

مزایا و معایب میسلار واتر چیست ؟

آیا میسلار واتر تونر است؟

میسلار واتر به عنوان پاک‌کننده آرایش و صورت به بازار عرضه شده تا آرایش و چربی و آلودگی را از پوست تمیز کند ولی تونر محسوب نمی‌شود. چرا که خواص تونر (آبرسانی و متعادل‌سازی PH پوست) را ندارد.

 

فرق تونر و میسلارواتر

شاید بپرسید تفاوت تونر و میسلار واتر چیست و کدام یک بهتر است؟ حقیقت این است که تونر و میسلار واتر دو محصول متفاوت هستند که کاربردهای مجزایی دارند. میسلار واتر خاصیت پاک‌کنندگی دارد و برای پاک‌کردن آرایش‌های سبک یا به عنوان مکملی برای پاک‌کننده اصلی‌تان استفاده می‌شود. اما تونر بعد از پاک‌کننده صورت استفاده می‌شود و بیشتر برای تمیز کردن مواد پاک‌کننده از روی صورت و رسیدگی به پوست استفاده می‌شود. البته ناگفته نماند که میسلارواتر نیز گاهی موادی مثل گلیسیرین و آنتی‌اکسیدان دارد ولی مثل تونر برای این کار طراحی نشده و به خوبی تونر نمی‌تواند پاسخگوی مشکلات پوستی باشد.

 

برای جوش تونر بهتر است یا میسلارواتر؟

برای جوش قطعا استفاده از تونر پیشنهاد می‌شود. چرا که تونر حاوی مواد فعالی مثل سولفور و سالیسیلیک اسید است که موادی ضدجوش به شمار می‌آیند. تونرها همچنین می‌توانند از ایجاد جوش جلوگیری کنند. اما میسلار واترها چنین ترکیباتی ندارند و ممکن است باعث ایجاد جوش شوند. چرا که ترکیب اصلی آنها (میسل‌ها) در واقع نوعی روغن است که پوست را چرب می‌کند و منافذ آن را می‌بندد.

برای جوش تونر بهتر است یا میسلار واتر ؟

انتخاب بین تونر و میسلار واتر

انتخاب بین تونر و میسلار واتر به نیاز پوست شما برمی‌گردد. تونرها می‌توانند در روتین پوستی شما قرار بگیرند و به سلامت پوستتان کمک کنند. تونرها خواصی مثل آبرسانی، لایه‌برداری و ضدجوش دارند و تولید کلاژن را افزایش می‌دهند. از طرف دیگر میسلار واتر پاک‌کننده‌ای ملایم است که نیاز به آب و شستشو ندارد. اگر پوستی حساس دارید یا می‌خواهید آرایش ملایمی را پاک کنید، میسلار واتر می‌تواند گزینه‌ای ایده‌آل برای شما باشد. میسلار واتر به دلیل ساختاری که دارد، آلودگی‌های سرسخت را نرم می‌کند تا به راحتی پاک شوند. فقط حواستان باشد که برای پاک کردن آرایش هیچ وقت به میسلار واتر بسنده نکنید و همیشه پاک‌کننده‌ای قوی در کنارش داشته باشید.

 

کلام آخر

ما در این مقاله توضیح دادیم که فرق تونر و میسلار واتر چیست. به طور خلاصه تونر جزوی از روتین پوستی است و PH پوست را بعد از استفاده از پاک‌کننده متعادل می‌کند. اما میسلار واتر پاک‌کننده‌ای ملایم است که برای پاک‌کردن پوست یا آرایشی سبک به کار می‌رود.

 

سوالات متداول

آیا بدون آرایش نیز می‌توانم از میسلار واتر استفاده کنم؟

بله! کارکرد میسلار واتر فقط به پاک کردن آرایش خلاصه نمی‌شود. این محصول می‌تواند باقی‌مانده محصولات پوستی دیگر و آلودگی‌های پوستی را پاک کند.

 

آیا میسلار واتر ضدآفتاب را پاک می‌کند؟

بله، میسلار واتر می‌تواند ضدآفتاب را پاک کند، اما حتما دقت کنید که از برند خوبی میسلار واتر را انتخاب کرده باشید.

 

بعد از میسلار واتر باید صورتم را بشویم؟

خیر، یکی از ویژگی‌های جذاب میسلار واتر این است که نیاز به شستشو ندارد.