احتمالا اگر شما نیز جز افرادی باشید که تجربه آرایش داشته باشید، انتخاب اشتباه رنگ کانسیلر را تجربه کرده‌اید و از آنجایی که این محصول نقش مهمی در جلوه آرایش دارد، می‌خواهیم راهی برای انتخاب بهترین رنگ کانسیلر پیدا کنیم. از آن‌جایی که هدف کانسیلر پوشاندن تیرگی و قرمزی پوست است، به طور کلی رنگ کانسیلر متناسب با رنگ کرم پودر انتخاب می‌شود. توصیه کلی دیگر این است که دو رنگ از کانسیلر داشته باشید، یکی روشن‌تر از کرم‌پودر و دیگری تیره‌تر از کرم‌پودر. در این مقاله ما توضیح می‌دهیم چطور می‌توانید بر اساس رنگ پوستتان کانسیلر انتخاب کنید. با ما همراه باشید.

 

انواع کانسیلر

قبل از انتخاب رنگ کانسیلر، باید با انواع کانسیلر آشنا باشید. چرا که برای انواع کانسیلر رنگ‌‌های متنوعی به بازار عرضه شده و بسته به نیازتان می‌توانید رنگ موردنظر از هر کانسیلر را تهیه کنید. ما در مقاله کانسیلر چیست و چه کاربردی دارد درباره کانسیلر مفصل‌تر صحبت کردیم. در این بخش انواع کانسیلر را به طور خلاصه با هم مرور می‌کنیم:

کانسیلر مایع: کانسیلر مایع شناخته‌شده‌ترین نوع کانسیلر است. پوست‌های نرمال، چرب یا مختلط می‌توانند از آن استفاده کنند و پوششی سبک تا سنگین دارد. همچنین برای کسانی که پوستی حساس یا مستعد جوش دارند، مناسب است.

کانسیلر کرمی: احتمالا متوجه شدید که در بخش قبلی اسمی از پوست خشک نبردیم. اگر پوستتان خشک یا مختلط است، پیشنهاد ما کانسیلر کرمی است. پوشش کانسیلر کرمی از متوسط تا سنگین را در بر می‌گیرد و بیشتر از آن برای پوشاندن لک‌های پوستی استفاده می‌شود.

کانسیلر جامد: این نوع کانسیلر شکلی مثل رژ لب جامد دارد و برای پوست خشک و حساس ایده‌ال است. پوشش آن نیز چیزی میان متوسط تا سنگین است. البته حواستان باشد که این نوع کانسیلر منافذ پوستی را می‌بندد و ممکن است جوش‌هایتان را بیشتر کند. به همین دلیل آن را نباید برای مدتی طولانی روی پوست نگه داشت.

انتخاب_رنگ_کانسیلر_مناسب_پوست

انتخاب رنگ کانسیلر مناسب پوست

شاید کمتر کسی این نکته را بداند که در انتخاب کانسیلر مناسب، رنگ و بافت پوست شما نیز مهم است. از آنجایی که کرم پودر معمولا یک درجه تیره‌تر از پوست است، برای انتخاب کانسیلرِ متناسب با پوست باید کانسیلری نیم درجه روشن‌تر از کرم‌پودر انتخاب کنید. برای انتخاب رنگ کانسیلر نیز باید بدانید که در تئوری رنگ‌ها برخی رنگ‌ها متضاد برخی دیگر هستند و آنها را خنثی می‌کنند. مثلا سبز متضاد قرمز است. نارنجی متضاد آبی و زرد متضاد بنفش. در ادامه درباره کاربرد رنگ‌های متضاد در کانسیلر بیشتر توضیح می‌دهیم.

 

پوشاندن تیرگی دورچشم

برای پوشاندن تیرگی دورچشم بیشتر رنگ‌های گرم‌تر پیشنهاد می‌شود. کانسیلر نارنجی رنگ یا زرد رنگ که یک درجه روشن‌تر از پوستتان است، به راحتی تیرگی‌های آبی و بنفش رنگ را پوشش دهد. این رنگِ کانسیلر برای پنهان کردن لک‌ها نیز استفاده می‌شود. علاوه بر آن، رنگ نارنجی و زرد پوست زیر چشم را روشن‌تر می‌کنند. از طرفی دیگر اگر تیرگی دورچشم شما قهوه‌ای رنگ است، توصیه می‌شود از کانسیلر صورتی و نارنجی برای پوشش آن استفاده کنید.

 

پوشاندن لک‌های پوست

برای پوشاندن قرمزی پوست باید به سراغ کانسیلر سبز رنگ بروید. این کانسیلر قرمزی پوست، جای جوش و خارش را پنهان می‌کند و رنگ صورتتان را از قرمزی بیرون می‌آورد. اما اگر می‌خواهید لک‌های تیره روی پوست را بپوشانید، رنگ نارنجی و صورتی بهتر می‌توانند همه لک‌های تیره، حتی کک و مک را بپوشاند. نکته دیگر اینکه برای پوشاندن جوش کانسیلر شما باید غلیظ باشد تا به خوبی بتواند آن را پوشش دهد. کانسیلر کرمی غلظت لازم برای این کار را به شما می‌دهد. ترفند دیگر این است که برای پوشاندن قرمزی جوش، قبل از کرم‌پودر و کانسیلر کرمی از سی سی کرم سبز استفاده کنید.

پوشاندن_لک_های_پوست

رنگ‌های کانسیلر

به طور خلاصه ویژگی‌های رنگ‌های کانسیلر را اینجا با هم مرور می‌کنیم:

رنگ زرد

رنگ زرد کانسیلر برای پوشاندن کبودی یا مویرگ‌های زیر پوست شما استفاده می‌شود. یادتان باشد که از این کانسیلر کم کم استفاده کنید. توصیه می‌شود که در ابتدا کمی کانسیلر بزنید و پخش کنید، اگر به اندازه کافی پوشش نداشت، مجددا کمی دیگر کانسیلر بزنید. علاوه بر این، کانسیلر زرد برای پوشاندن تیرگی دور چشم نیز استفاده می‌شود.

کانسیلر صورتی

رنگ صورتی کانسیلر بیشتر برای پوشاندن خستگی چهره و پوشاندن حلقه‌های قهوه‌ای رنگ دورچشم به کار می‌رود. با این رنگ می‌توانید صورتتان را بانشاط کنید.

کانسیلر_نارنجی

کانسیلر نارنجی

کانسیلر نارنجی قدرت زیادی برای پوشاندن انواع لک‌های پوستی دارد. در کنار آن برای پوشاندن تیرگی‌های قهوه‌ای رنگ دور چشم به کار می‌آید. اگر برای پوشاندن لک‌های پوستی می‌خواهید از این رنگِ کانسیلر استفاده کنید، یادتان باشد که فقط آن را روی همان لک پوستی بزنید. به طور کلی این کانسیلر روی پوست افراد سبزه بهتر جواب می‌دهد.

کانسیلر بنفش

اگر پوستتان کمی به زردی نزدیک است و می‌خواهید آن را بپوشانید، کانسیلر بنفش بهترین انتخاب برای شماست. علاوه بر این، کانسیلر بنفش برای پوشاندن تیرگی‌های پوستی نیز استفاده می‌شود.

کانسیلر سبز

کانسیلر سبز رنگ برای پوشاندن قرمزی زخم، آکنه و جای خارش است. برای پوشاندن این نوع از مشکلات پوستی کافی است کمی از کانسیلر سبز به محل قرمزی بزنید و پخش کنید.

کانسیلر_سبز

کانسیلر آبی

کانسیلر آبی رنگ برای خنثی کردن رنگ نارنجی روی پوست است. برای استفاده از این نوع کانسیلر در ابتدا یک لایه نازک را روی پوست پخش می‌کنید، پس از مدتی کوتاه لایه‌ای دیگر روی آن می‌زنید تا به خوبی پوست را بپوشاند.

 

نکاتی برای کانسیلر زدن

در کنار انتخاب صحیح رنگ و نوعِ کانسیلرِ متناسب با پوست یا کرم پودر، روش کانسیلر زدن نیز برای رسیدن به بهترین نتیجه مهم است. احتمالا می‌دانید که قبل از کانسیلر باید کرم پودر بزنید، اما اگر می‌خواهید آرایشتان بی‌نقص باشد، پیشنهاد می‌کنیم سی سی کرم را قبل از کرم پودر بزنید. بعد از آن کرم پودر و کانسیلرتان را با بیوتی بلندر و به شکل ضربه‌ای پخش کنید. با ضربه زدن به جای کشیدن سی سی کرم را هم سرجای خود نگه می‌دارید. پیشنهاد ما این است که تا جای ممکن از کانسیلر و کرم پودر کم استفاده کنید. در آخر با پودر صورت می‌توانید آرایشتان را ثابت کنید. در ادامه ترفندهایی کوچک برای کانسیلر زدن یاد می‌دهیم:

در نور طبیعی کانسیلر بزنید: اگر نور بد باشد ممکن است تصور کنید رنگ کانسیلر همرنگ پوستتان است، اما در حقیقت متناسب نباشد. بهترین محل برای کانسیلر زدن نزدیک به پنجره‌هایی است که نور طبیعی زیادی دارند و رنگ واقعی کانسیلر مشخص می‌شود. اگر کانسیلرتان زیر چشم کیکی شد، می‌توانید با دستمال کاغذی مقدار زیادی را بردارید.

کانسیلر مثلثی: به جای اینکه زیر چشمتان چند نقطه کانسیلر بزنید و پخش کنید، با کانسیلر زیر چشم یک مثلث بکشید و با براشی کوچک یا بیوتی بلندر آن را محو کنید. این کار نه تنها محل موردنظر را پوشش می‌دهد، این تصور را ایجاد می‌کند که صورت شما به سمت بالا کشیده شده است. زیبا نیست؟

کانسیلر زدن به پلک: اگر نمی‌خواهید برای پرایمرِ سایه هزینه کنید، کمی کانسیلر به پلک‌هایتان بزنید تا سایه نریزد و ترک نخورد. کانسیلر به خوبیِ پرایمرِ سایه از پس این کار برمی‌آید.

کانسیلر زدن به بدن: اگر جایی از بدنتان جوش زده و می‌خواهید آن را بپوشانید، کانسیلر می‌تواند کمک کند. فقط یادتان باشد که بعد از کانسیلر کمی پودر بزنید تا کانسیلر سرجایش باقی بماند.

کانسیلر_زدن_به_بدن

برجسته شدن لب‌ها: اگر عاشق رژ لب زدن هستید و می‌خواهید لب‌هایی چشمگیر داشته باشید، کافی است خطوط خارجی لب‌هایتان را با براشی ظریف کانسیلر بکشید تا لب‌هایتان برجسته‌تر به نظر برسند.

کانتور و هایلایت با کانسیلر: اگر دو کانسیلر داشته باشید که یکی روشن‌تر از رنگ پوست و دیگری تیره‌تر از رنگ پوست باشد، شما می‌توانید با آنها کانتور و هایلایت انجام دهید! برای این کار کانسیلر مدادی را پیشنهاد می‌کنیم. چرا که این نوع کنترل بهتری دارد.

هایلایت ابرو: با کانسیلری که یک درجه از پوستتان روشن‌تر است می‌توانید ابروهایتان را هایلایت کنید. این کار ابروهایتان لیفت می‌کند و جلوه چشمانتان بیشتر می‌شود.

 

کلام آخر

در این مقاله ما درباره انواع کانسیلر، رنگ‌های کانسیلر و نکاتی برای کانسیلر زدن صحبت کردیم و گفتیم که بهترین رنگ کانسیلر کاملا بستگی به نوع و بافت پوست شما دارد. باید بدانید که پوست شما چه نوع و رنگی از کانسیلر را احتیاج دارد.

بهترین رنگ کانسیلر از نظر شما چیست؟