بعید است کسی اهل آرایش کردن باشد و شیفته خط چشم با دنباله‌ای جذاب نباشد. اگر شما تا به حال خط چشم کشیدن را امتحان نکرده‌اید، پیشنهاد ما این است که پس از خواندن این مقاله حتما به سراغ آن بروید و از زیبایی آن روی چشمانتان لذت ببرید. ما در این مقاله توضیح می‌دهیم که خط چشم چیست و چه کاربردی دارد. انواع آن را معرفی می‌کنیم و نکات مهمی را برای خط چشم کشیدن به شما گوشزد می‌کنیم. اگر شما هم از علاقه‌مندان به جادوی خط چشم هستید، یا دوست دارید برای اولین بار خط چشم بکشید، با ما همراه باشید.

 

خط چشم چیست؟

خط چشم همانطور که از نامش پیداست، محصولی آرایشی برای آرایش چشم است. با خط چشم می‌توانید پشت پلکتان خطی نزدیک به مژه بکشید تا زیبایی چشمانتان را چند برابر کند. خط چشم به نظر خطی ساده است اما نقشی مؤثر در درشت‌کردن و جوان‌کردن چشم دارد. خط چشم معمولا حاوی ماده‌ای روان‌کننده، ماده‌ای غلیظ‌کننده و رنگ است. ماده روان‌کننده باعث می‌شود خط چشم به راحتی روی پلک کشیده شود و لایه‌ای نازک روی آن تشکیل شود. ماده‌ غلیظ‌کننده مثل موم غلظت خط چشم را تأمین می‌کند و رنگ به آن جلوه می‌دهد.

 

انواع خط چشم

انواع خط چشم به طور کلی به چهار دسته اصلی تقسیم می‌شود: خط چشم مدادی، خط چشم مایع، خط چشم ژلی و خط چشم ماژیکی. ما در مقاله آموزش خط چشم درباره نحوه استفاده از خط چشم مدادی، خط چشم مایع و خط چشم ژلی به طور مفصل صحبت کرده‌ایم. در ادامه راجع به هر کدام از این دسته‌ها بیشتر توضیح می‌دهیم:

 

خط چشم مدادی

این نوع از خط چشم ظاهری طبیعی دارد و بیشتر مناسب افرادی است که می‌خواهند تازه خط چشم کشیدن را شروع کنند. چرا که کنترل خط چشم مدادی در دست راحت‌تر از دیگر انواع آن است. از طرفی دیگر خط چشم مدادی به راحتی پشت چشمتان پخش می‌شود و باید هنگام استفاده از آن بسیار دقت لازم داشته باشید. برای خط چشم کشیدن پلک بالایی چشمتان را به کنار بکشید و نوک مداد را تا جای ممکن نزدیک به مژه ببرید. سپس از گوشه خارجی چشم به گوشه داخلی چشم خطی باریک بکشید. اگر می‌خواهید خط چشمتان پررنگ‌تر باشد، این کار را چندبار تکرار کنید. اگر دوست داشته باشید می‌توانید زیر مژه پلک پایینی هم خط بکشید و دو خط را به هم وصل کنید.

 

خط_چشم_مدادی_

خط چشم مایع

این نوع خط چشم فرمولاسیونی مایع دارد و به همین خاطر برای استفاده از آن باید مهارت لازم را داشته باشید. برای کسانی که در خط چشم کشیدن تازه کار هستند، استفاده از خط چشم مایع می‌تواند کمی سخت باشد. با این حال اگر بتوانید با آن خط چشم بکشید، زیبایی چشمانتان چند برابر می‌شود. چرا که با خط چشم می‌توان طرح‌های بسیار جذابی کشید. مثلا با خط چشم مایع می‌توان خط چشم گربه‌ای کشید. خط چشم گربه‌ای کشیدن را در مقاله آموزش خط چشم مفصل توضیح داده‌ایم. علاوه بر این، خط چشم مایع ماندگاری زیادی دارد و به راحتی پخش نمی‌شود. خط چشم مایع مثل خط چشم مدادی کشیده می‌شود. فقط صاف کشیدن خط با این نوع سخت‌تر است. با خط چشم مایع هم‌چنین می‌توانید دنباله‌ای بلند و باجلوه بکشید.

 

خط چشم ژلی

اگر می‌خواهید خط چشمی با طرحی بسیار خاص یا پرجزئیات بکشید، خط چشمی مناسب شماست. اما باید بدانید که این نوع خط چشم مانند خط چشم مایع نیاز به تمرین و کسب مهارت دارد. اگر با خط چشم ژلی مهارت کسب کنید، دیگر خط چشم کشیدن برایتان کاری ندارد. علاوه بر این، اگر عادت به مالیدن و دست کشیدن روی چشم‌هایتان دارید، این نوع خط چشم با مالیده شدن کمرنگ نمی‌شود و حساسیت ایجاد نمی‌کند. برای استفاده از خط چشم ژلی دو طرف براش را ژل بزنید سپس براش را به لبه ظرف فشار دهید تا شکلی نوک تیز پیدا کند. سپس خط چشم ژلی را مثل مداد در دست بگیرید و از وسط خط مژه شروع به خط کشیدن کنید. حواستان باشد که بین خط چشم و خط مژه فاصله‌ای نماند.

 

خط_چشم_ژلی

خط چشم ماژیکی

استفاده از خط چشم ماژیکی ساده است و تازه‌کاران می‌توانند به راحتی از آن استفاده کنند. این نوع از خط چشم تیزترین نوک را دارد و انواع و اقسامِ نوک‌های مختلف برای این خط چشم به بازار عرضه شده است. برای استفاده از این خط چشم از گوشه داخلی چشم شروع کنید و کم کم با خط‌های کوتاه کوتاهی که می‌کشید خط چشم را کامل کنید.

 

نحوه استفاده از خط چشم

در این بخش برای استفاده از خط چشم، نکاتی کلی را یادآور می‌شویم. اگر شما هم تازه می‌خواهید خط چشم کشیدن را شروع کنید، حتما به این نکات دقت کنید:

 

با خط چشم مدادی شروع کنید

همانطور که گفتیم، اگر به تازگی به خط چشم کشیدن علاقه‌مند شده‌اید، خط چشم مدادی بهترین گزینه برای شروع است. خودتان را در میان انواع و اقسام خط چشم‌ها گیج نکنید. خط چشم مدادی برای شروع تمرین عالی است. یک مداد نرم به راحتی روی پوست کشیده می‌شود و لرزش دست برایتان مثل خط چشم مایع یا ژلی دردسرساز نیست. اگر هم در خط چشم کشیدن خطایی داشتید، کمی آرایش‌پاک کن به یک گوش پاک کن بزنید و به راحتی اشتباه را پاک کنید. برای استفاده رنگ‌های مشکی و قهوه‌ای خط چشم توصیه می‌شود. اما اگر می‌خواهید رنگ خاص‌تری داشته باشد، رنگی را انتخاب کنید که رنگ چشمانتان را برجسته کند. رنگ مسی برای چشمان آبی و رنگ ارغوانی برای چشمان سبز و قهوه‌ای می‌تواند گزینه‌های جذابی باشند.

 

نحوه_استفاده_از_خط_چشم

لایه لایه خط چشم بکشید

اگر دلتان جلوه خط چشم مایع را می‌خواهد ولی به اندازه کافی مهارت برای کشیدن آن ندارید، می‌توانید در ابتدا با مداد خطی بکشید و سپس لایه دوم را خط چشم مایع بزنید. با این کار خط چشمتان پررنگ‌تر می‌شود. فقط کافی است بتوانید با خط چشم مایع خطی را که کشیده‌اید دنبال کنید. برای راحت‌تر خط کشیدن می‌توانید جلوی آینه کمی سرتان را بالا بگیرید و دستتان را روی سطح صافی قرار دهید تا نلرزد.

 

خط‌های کوچک بکشید

اگر احساس می‌کنید که خط چشم به راحتی پشت پلکتان کشیده نمی‌شود و نوک خط چشم پلکتان را جمع می‌کند، به جای یک خط بلند، خط‌های کوچک بکشید. برای مثال می‌توانید سه خط کوتاه بکشید، سپس آنها را به هم وصل کنید. در نهایت می‌توانید با یک براشِ زاویه دار خط‌های کوچک را محو کنید. با پد پنبه‌ای آغشته به آرایش پاک کن نیز می‌توانید آن را یکدست کنید.

 

انگشتان پایتان را جمع کنید

اگر در خط چشم کشیدن مهارت پیدا کرده‌اید اما دستتان همچنان می‌لرزد، راه حل ساده‌ای را پیشنهاد می‌کنیم: انگشتان پایتان را جمع کنید! بسیاری از آرایشگران حرفه‌ای از این ترفند استفاده می‌کنند و همیشه کارساز بوده است. ترفند دیگر این است که انگشت کوچک دستتان را روی گونه قرار دهید تا تکیه‌گاهی برای دستتان باشد.

 

فیکس_کردن_خط_چشم

فیکس کردن خط چشم

اگر پوست چربی دارید، احتمالا از خط چشم کشیدن دلسرد شده‌اید، چرا که مدام روی پلکتان پخش می‌شود. راه ساده این مشکل استفاده از خط چشم‌های ضدآب است. علاوه بر این توصیه می‌شود که اگر با مشکل پخش شدن خط چشم مواجه هستید، قبل از خط چشم کشیدن از پرایمر چشم استفاده کنید یا سایه بزنید. با این کار خط چشم بهتر رو پلک می‌نشیند و پوستتان آنقدر چرب نیست که خط چشم را پخش کند.

 

کلام آخر

در این مقاله ما توضیح دادیم که خط چشم چیست و چه کاربردی دارد. انواع خط چشم را معرفی کردیم و به صورت خلاصه نحوه استفاده از هر نوع را گفتیم. در پایان نکات ضروری برای خط چشم کشیدن را گوشزد کردیم.

 

شما چه ترفندی برای خط چشم کشیدن دارید؟

 

سوالات متداول

 

استفاده از خط چشم مایع آسان‌تر است یا خط چشم مدادی؟

با خط چشم مایع دقیق‌تر می‌توانید خط چشم بکشید. اما جای اشتباه کمی دارید و پاک کردن خطاهای شما می‌تواند سخت‌تر باشد. برای همین به طور کلی توصیه می‌شود اگر مهارت کافی در کار با خط چشم مایع را ندارید، از خط چشم مدادی استفاده کنید. با خط چشم مدادی کنترل بهتری روی خط کشیدن دارید و اشتباهات را راحت‌تر می‌توان پاک کرد.

 

بهترین نوع خط چشم کدام است؟

برای کسانی که در دنیای خط چشم مبتدی هستند و تازه می‌خواهند از زیبایی خط چشم روی چشمانشان لذت ببرد، یک مداد نوک تیز بهترین نوع خط چشم است. خط چشم مدادی پلک را جمع نمی‌کند و پاک کردن اشتباه آسان‌تر از خط چشم ژلی یا مایع است.

 

اول خط چشم بزنیم یا ریمل؟

ریمل همیشه و همیشه آخرین مرحله از آرایش چشم است. اگر قبل از خط چشم کشیدن ریمل بزنید، ممکن است هنگام خط چشم کشیدن ریمل را روی پلکتان پخش کنید. اگر قبل از ریمل خط چشم بکشید، راحت‌تر می‌توانید خط چشم را به نزدیکی مژه ببرید.