حتما برای شما هم پیش آمده که بعد از ریمل زدن مژه‌هایتان به هم بچسبد. از آنجایی که ریمل زدن همیشه در مراحل نهایی آرایش چشم انجام می‌شود، این اتفاق می‌تواند آرایش چشم‌تان را خراب کند. همین مسئله سبب نارضایتی و کاهش اعتماد به نفس شما نیز خواهد شد. به همین دلیل ما در این مقاله راه‌های جلوگیری از به هم چسبیدن مژه ها هنگام ریمل زدن را توضیح می‌دهیم تا دیگر دچار این مشکل نشوید. اگر شما هم می‌خواهید بدانید که چگونه ریمل بزنیم که مژه ها بهم نچسبد، با ما همراه باشید.

 

علت چسبندگی مژه ها چیست

چسبیدن مژه ها بعد از ریمل به دلیل اشتباهاتی است که در طی ریمل زدن انجام می‌دهیم. در این بخش به شکل خلاصه این اشتباهات را توضیح می‌دهیم و در ادامه مفصل‌تر به هر کدام می‌پردازیم. البته این موارد تنها دلایل چسبیدن مژه ها بهم نیست. ما در مقاله ریمل چیست و چه کاربردی دارد همه نکات لازم برای استفاده از ریمل را توضیح دادیم. به شکل خلاصه اشتباهات شایعی که منجر به بهم چسبیدن مژه ها می‌شوند از این قرارند:

  • مقدار زیادی ریمل به براش می‌زنید و براش کاملا پوشیده از ریمل شده است.
  • بیش از دولایه ریمل به مژه‌هایتان می‌زنید.
  • براش ریمل‌تان را قبل از استفاده تمیز نمی‌کنید.
  • در یک حرکت سریع ریمل می‌زنید.
  • نوک مژه‌ها از ریمل سنگین شده است.
  • انقضای ریمل‌تان گذشته است.

 

راه‌های جلوگیری از چسبیدن مژه ها هنگام ریمل زدن

در این بخش راه‌های مختلفی را برای جلوگیری از چسبیدن مژه ها هنگام ریمل زدن توضیح می‌دهیم:

پاک_کردن_کامل_مژه_ها

پاک کردن کامل مژه‌ها

حتما شما هم از طرفداران ریمل ضدآب هستید و می‌دانید که پاک کردن آن در پایان روز چقدر سخت است. اما توصیه می‌شود که حتما ریمل را در پایان روز پاک کنید و با آن نخوابید. چرا که در روز بعد، استفاده از ریملِ جدید بسیار سخت‌تر خواهد بود. اگر می‌خواهید مطمئن باشید که مژه‌هایتان به هم نمی‌چسبد، همیشه قبل از ریمل مژه‌هایتان را کاملا تمیز کنید. ریمل باقی‌مانده از آرایش‌های قبلی می‌تواند یکی از دلایل چسبیدن مژه ها باشد. علاوه بر این، پاک نکردن کامل مژه‌ها باعث ریزش و کم‌پشت شدن آنها می‌شود. برای پاک کردن ریمل می‌توانید کمی پاک کننده آرایش را به پد آرایشی بزنید و آن را برای پانزده تا بیست ثانیه روی چشم‌ها نگه دارید. سپس با یک شوینده ملایم چشمانتان را از آرایش پاک کنید.

 

استفاده از پرایمر

استفاده از پرایمر مناسب نیز می‌تواند یکی از راه‌های جلوگیری از بهم چسبیدن مژه‌ها باشد. یک پرایمر خوب مژه‌ها را برای ریمل آماده می‌کند و دیگر لازم نیست نگران چسبیدن آنها باشید. برخی از پرایمرها حاوی مواد مفید دیگری هستند که مژه‌‌ها را پرپشت‌تر و ضخیم‌تر می‌کنند. ما در مقاله بهترین و مناسب‌ترین پرایمر راجع به نحوه انتخاب پرایمر مناسب برای هر فرد صحبت کرده‌ایم. اگر دوست دارید که درباره پرایمرها بیشتر بدانید، مطالعه این مقاله را پیشنهاد می‌کنیم.

 

استفاده صحیح از اپلیکاتور

یکی از اشتباهات رایج در هنگام ریمل زدن استفاده اشتباه از اپلیکاتور است. برای آغشته کردن ریمل به براشِ اپلیکاتور نباید اپلیکاتور را داخل و بیرون ببرید. این کار حجم زیادی از هوا را وارد ریمل می‌کند و باعث خشک شدن زودهنگام ریمل شما می‌شود. خشک شدن ریمل نیز یکی از عوامل مهم در چسبیدن مژه‌ها بهم است. همه آرایشگران حرفه‌ای توصیه می‌کنند که اپلیکاتور را با چرخش از داخل ریمل بیرون بیاورید تا به اندازه کافی ریمل به براش آغشته شود و هوا نیز داخل آن نرود. بعد از بیرون آوردن اپلیکاتور، ریملِ اضافی روی براش را به لبه ریمل بکشید تا پاک شود. حالا می‌توانید ریمل زدن را شروع کنید!

 

استفاده_صحیح_از_اپلیکاتور_ریمل

تکنیک بهتر برای ریمل زدن

بهترین تکنیک برای ریمل زدن تکنیکی است که حجمِ بیشترِ ریمل روی ریشه مژه قرار بگیرد. ما دو تکنیک ایده آل برای ریمل زدن را پیشنهاد می‌کنیم:

 

روش اول

در قدم اول در این روش اپلیکاتور ریمل را روی ریشه مژه‌هایتان قرار دهید. دقت کنید که بِراش اپلیکاتور مژه‌های چشم را از هم جدا کرده باشد. در قدم دوم اپلیکاتور را با چرخش جلو ببرید. به جای چرخش می‌توانید اپلیکاتور را بلرزانید و به شکل زیگزاگی جلو ببرید تا ریمل به شکل یک‌دست‌تری بین همه مژه‌ها پخش شود. در قدم سوم براش را به بالا بکشید. بهتر است این قدم را به آرامی انجام دهید. مخصوصا اگر مژه‌های کوتاه یا کم پشتی دارید. اگر این قدم به آرامی انجام نشود، احتمال چسبیدن مژه ها بهم افزایش می‌یابد.

 

روش دوم

روش دیگر این است که در قسمت ریشه مژه اپلیکاتور را افقی در دست بگیرید و افقی ریمل بزنید تا مژه‌هایتان حجیم شود، اما در قسمتِ نوکِ مژه اپلیکاتور را عمودی در دست بگیرید و با نوک اپلیکاتور ریمل بزنید تا دقت ریمل زدنتان بیشتر شود. در این روش نیز توصیه می‌شود بیشترِ ریمل در بخش ریشه مژه باشد و از ریمل زدن زیاد به نوکِ مژه خودداری کنید. اگر می‌خواهید به شکل کامل‌تر راجع به تکنیک‌های ریمل زدن بدانید، پیشنهاد می‌کنیم که حتما مقاله راهنما و نحوه درست ریمل زدن را بخوانید.

 

تکنیک_بهتر_برای_ریمل_زدن

توجه به لایه‌های ریمل

اگر بیشتر از دولایه ریمل می‌زنید، دلیل چسبیدن مژه‌هایتان باید همین باشد! در هنگام ریمل زدن، نهایتا دو لایه کافی است و بیشتر از آن فقط باعث چسبیدن مژه‌ها بهم می‌شود. اگر دلتان می‌خواهد که حتما بیشتر از دو یا سه لایه ریمل بزنید، باید وسیله‌ای داشته باشید که بتوانید با آن ریمل اضافه را از روی مژه‌ها بردارید. با اینکه همه می‌دانیم برای لایه دوم نباید صبر کرد تا لایه اول خشک شود، اما بهتر است در حد سی ثانیه بعد از لایه اول صبر کنید و بعد لایه دوم را بزنید. زدن لایه‌ها بلافاصله پشت سر هم نیز می‌تواند باعث چسبیدن مژه‌ها به هم شود.

 

توجه به تاریخ انقضای ریمل

اگر تا قبل از این هر سه ماه یکبار ریمل‌تان را دور نمی‌انداختید، از حالا شروع کنید! استفاده از ریمل قدیمی و انقضا گذشته یکی از دلایل اصلی چسبیدن مژه ها بعد از ریمل است. به طور کلی توصیه می‌شود از روزی که یک ریمل را باز می‎کنید، نهایتا تا سه ماه آن را نگه دارید. اگر هنوز سه ماه از بازکردن ریمل نگذشته ولی ریمل‌تان خشک شده یا کیفیت اولیه را ندارد، می‌توانید به مقاله  چگونه می توان ریمل خشک را تازه کنیم مراجعه کنید تا بیشتر با نکات لازم برای نگهداری ریمل آشنا شوید.

 

کلام آخر

ما در این مقاله توضیح دادیم که چگونه ریمل بزنیم که مژه ها بهم نچسبد. به طور کلی برای جلوگیری از چسبندگی مژه ها باید چند نکته را رعایت کنید: پاک کردن کامل مژه‌ها از ریمل قبلی، استفاده از پرایمر، استفاده صحیح از اپلیکاتور، بهبود تکنیک ریمل زدن، توجه به لایه‌های ریمل و توجه به تاریخ انقضای ریمل. با این شش نکته شما می‌توانید به راحتی می‌توانید آرایش چشمی زیبا داشته باشید.

شما از چه ترفندی برای نچسبیدن مژه‌ها به هم استفاده می‌کنید؟