احتمالا شما هم دلتان می‌خواهد با ریمل جلوه‌ای خاص به مژه‌هایتان دهید و آرایش چشمتان را زیباتر کنید. یادگرفتن نحوه ریمل زدن صحیح به چشم شاید آنقدرها سخت یا پیچیده نباشد، اما کسب مهارت برای داشتن ریملی بی‌نقص روی چشم نیاز به زمان بیشتری دارد. ما در این مقاله توضیح می‌دهیم که چگونه ریمل بزنید و اشتباهات رایج در نحوه ریمل زدن را گوشزد می‌کنیم، تا هرچه سریع‌تر بتوانید تمرین ریمل زدن را شروع کنید. پس با ما همراه باشید.

 

انواع ریمل

قبل از آموزش نحوه ریمل زدن، انواع ریمل را به شکل خلاصه با هم مرور می‌کنیم. ما در مقاله ریمل چیست و چه کاربردی دارد؟ انواع ریمل را از نظر بافت، کاربرد و نوع برس بررسی کرده‌ایم. در اینجا نگاهی کوتاه به انواع ریمل از نظر کاربرد خواهیم داشت. ناگفته نماند که در کنار کاربرد، نوع برس نیز نقشی اساسی در جلوه ریمل دارد. انواع اصلی ریمل عبارتند از:

ریمل بلندکننده: این ریمل به کسانی توصیه می‌شود که مژه‌های کوتاهی دارند.

ریمل فرکننده: این ریمل برای کسانی مناسب است که می‌خواهند مژه‌هایشان فر طبیعی داشته باشد.

ریمل حجم‌دهنده: این ریمل بیشتر برای مژه‌های کم پشت به کار می‌آید.

ریمل ضدآب: برای کسانی که ورزش می‌کنند یا در محیطی بسیار مرطوب فعالیت دارند، ریمل ضدآب توصیه می‌شود.

ریمل پرایمر: این نوع ریمل زیرسازی برای ریمل اصلی است.

 

راهنمای قدم به قدم ریمل زدن

در اینجا طرز ریمل زدن صحیح چشم را به صورت قدم به قدم برایتان توضیح می‌دهیم. اگر می‌خواهید از مراحل ریمل زدن مطئمن شوید، با ما همراه باشید:

 

قدم اول: استفاده از فرمژه

حتما قبل از ریمل زدن از فرمژه استفاده کنید. این وسیله زیبایی مژه‌هایتان را افزایش می‌دهد و چشمانتان را درشت‌تر می‌کند. برای استفاده از این وسیله باید لبه آن را تا جای ممکن نزدیک به ریشه مژه‌هایتان ببرید و برای چند ثانیه آن را ببندید.

استفاده_از_فر_مژه

قدم دوم: استفاده از پرایمر

حتی اگر مژه‌های نازکی دارید، پرایمر به ماندگاری ریمل روی آن‌ها کمک شایانی می‌کند. البته پرایمر را فقط از میانه تا نوک مژه بزنید. اگر این محصول به ریشه مژه برسد، روی مژه‌ها جمع می‌شود. پرایمر روی نوک مژه تأثیر چشم‌گیری روی زیبایی چشمان شما دارد.

 

قدم سوم: استفاده از ریمل

بهترین روش برای استفاده از ریمل این است که اپلیکاتور را به ریشه هر مژه بزنید و در حالی که اپلیکاتور را به جلو و عقب می‌برید، مژه را رو به بالا بکشید. حتما دقت کنید که همه مژه‌ها از ریشه تا نوک، ریمل داشته باشند.

 

قدم چهارم: استفاده از لایه دوم

از دوباره ریمل زدن نترسید. می‌توانید لایه دومی از ریمل را روی مژه‌ها بزنید. اما حواستان باشد که تعداد لایه‌ها زیاد نشود. یک یا دو لایه (نهایتا سه لایه) از ریمل کافی است. بیشتر از این مقدار موجب جمع شدن ریمل و نمای غیرطبیعی آن می‌شود.

 

ترفندهای ریمل زدن

پس از توضیح مراحل اصلی ریمل زدن، به سراغ ترفندهایی می‌رویم که طرز ریمل زدن شما را در حد یک آرایشگر حرفه‌ای بالا می‌برد:

  • به مژه‌های گوشه بیرونی چشم‌ها پرایمر بزنید تا چشمانتان با ریمل حالتی کشیده بگیرد.
  • هنگام استفاده از اپلیکاتورِ ریمل، مژه‌های گوشه داخلی چشم را به سمت بینی، مژه‌های وسط را به سمت جلو و مژه‌های گوشه بیرونی را به سمت گیجگاه ریمل بزنید.
  • اگر ریمل به قسمتی از پوستتان خورد، اجازه دهید تا خشک شود، سپس با یک اپلیکاتور یا براش تمیز آن را از پوست بردارید. ریمل خیس روی پوست پخش می‌شود و پاک کردن آن سخت‌تر است.
  • مهم‌ترین نکته برای یک ریمل بی‌نقص انتخاب درست فرمولاسیون و اپلیکاتور است. اگر مژه‌های کوتاهی دارید، طبیعتا نمی‌توانید از ریملی استفاده کنید که فردی با مژه بلند و پرپشت استفاده می‌کند. به طور کلی هرچقدر که مژه‌هایتان کوتاهتر باشد، اپلیکاتور ریمل نیز باید کوتاه‌تر باشد.

ترفندهای_ریمل_زدن

اشتباه‌های متداول

برخی از اشتباهاتی که شاید ناخواسته آن را انجام دهید، می‌تواند تأثیر منفی بزرگی روی جلوه نهایی صورت شما داشته باشد. در اینجا برخی از اشتباه‌های متداول در نحوه ریمل زدن را با هم مرور می‌کنیم:

 

زیادی ریمل زدن

اگر می‌خواهید بدانید چطور ریمل بزنید که روی مژه‌هایتان گلوله گلوله نشود، یک نکته ساده را باید رعایت کنید: بعد از ریمل زدن به اپلیکاتور، مقدار اضافی آن را بگیرید. این نکته‌ای است که شاید در زمان‌هایی که عجله دارید، فراموش کنید ولی این کار بسیار ضروری است. حجم زیادی از ریمل روی اپلیکاتور قطعا منجر به گلوله گلوله شدن ریمل روی مژه‌های شما می‌شود. از این رو حتما بعد از بیرون آوردن اپلیکاتور، ریمل اضافی روی آن را بگیرید. بیشتر توجه‌تان باید روی نوک اپلیکاتور باشد، چرا که بیشترِ ریمل در آن نقطه جمع می‌شود.

 

استفاده اشتباه از اپلیکاتور

احتمالا در اطرافتان دیده‌اید که برای ریمل زدن اپلیکاتور را به داخل و بیرون می‌برند تا به ریمل آغشته شود. این یکی از بزرگترین اشتباهات رایجی است که بسیاری از افراد در سراسر دنیا آن را انجام می‌دهند. در کوتاه مدت، این کار فقط باعث می‌شود که حجم زیادی از ریمل روی اپلیکاتور بنشیند و آرایشتان را خراب کند. در بلندمدت نیز باعث می‌شود ریملتان خشک شود. چرا که بیرون و داخل بردنِ اپلیکاتور میزان زیادی از هوا و آلودگی را به داخل ریمل برده و آن را خشک می‌کند.

 

فر کردن بعد از ریمل

فرمژه همیشه همراه ریمل زدن است، اما باید دقت کنید که حتما از فرمژه قبل از ریمل استفاده کنید. اما توجه داشته باشید استفاده از این وسیله بعد از ریمل باعث آسیب به مژه‌های شما می‌شود.

استفاده_اشتباه_از_اپلیکاتور

استفاده از ریمل قدیمی

یادتان باشد که در میان محصولات آرایشی عمر مفید ریمل از همه کوتاه‌تر است. اگر بیشتر از عمر مفید یک ریمل از آن استفاده کنید، ممکن است مشکلات زیادی برایتان ایجاد شود. ریمل قدیمی باعث خشکی و به هم چسبیدگی مژه‌ها می‌شود. هم‌چنین احتمال انتقال میکروب و ایجاد عفونت نیز وجود دارد. به طور کلی توصیه می‌شود بین سه تا شش ماه پس از باز کردن ریمل، آن را عوض کنید.

 

تکان ندادن اپلیکاتور

هنگام ریمل زدن حتما باید حواستان باشد که اپلیکاتور را تکان دهید تا مژه‌ها حجیم و جدا از هم ریمل بخورند. لرزاندن اپلیکاتور هنگامی که ریمل را به نزدیکی ریشه مژه می‌برید باعث می‌شود که ریمل به همه مژه‌ها برسد و از چسبیدن آن‌ها به یک‌دیگر جلوگیری می‌کند. سپس هنگامی که می‌خواهید ریمل را به سمت نوک مژه بکشید، اپلیکاتور را به شکل زیگزاگی تکان دهید تا تمام طول مژه آغشته به ریمل شود.

 

پلک زدن سریع

احتمالا شما هم دلتان می‌خواهد بعد از ریمل زدن سریعا مژه بزنید تا از زیبایی چشمانتان لذت ببرید. اما متاسفانه این کار اشتباه است. پلک زدن سریع بعد از ریمل پلک‌تان را سیاه می‌کند و سایه چشمتان نیز خراب می‌شود. اگر چشمانتان را ببندید و بعد از چند ثانیه باز کنید، مشکل حل می‌شود. ریمل‌تان خشک شده و دیگر پخش نمی‌شود.

لایه_های_زیاد_ریمل

لایه‌های زیاد

ریمل زدن تجربه بسیار لذت بخشی است و شاید دلتان بخواهد بیشتر از دو سه لایه به مژه‌هایتان ریمل بزنید ولی باور کنید که بیشتر از سه لایه ظاهر نهایی آرایش را زشت می‌کند و بهتر است جلوی این وسوسه بایستید! اگر با یکی دو لایه نتیجه دلخواه را نمی‌گیرید، توصیه ما این است که ریمل‌تان را عوض کنید و محصولی با حجم‌دهی بیشتر استفاده کنید.

 

پاک نکردن آرایش

هیچ وقت بدون پاک کردن آرایش به رختخواب نروید. در بهترین حالت، ماندن آرایش روی چشمانتان باعث خشکی و ریزش مژه‌هایتان می‌شود. اما احتمال سوزش و عفونت چشم نیز وجود دارد. البته این بدان معنا نیست که چشمانتان را با هر چیزی بشویید. توصیه می‌شود که حتما چشمانتان را با دقت و با شوینده‌ای باکیفیت پاک کنید.

 

کلام آخر

در این مقاله توضیح دادیم که چگونه ریمل بزنیم. سپس نکات مهمی را که باید هنگام ریمل زدن به آنها توجه کنید، گوشزد کردیم. اگر از اشتباهات رایج هنگام ریمل زدن دوری کنید، این محصول می‌تواند تأثیر فوق‌العاده‌ای روی جلوه آرایش شما داشته باشد.

شما چه ترفندی برای ریمل زدن دارید؟