رژ لب قدمتی طولانی در تاریخ دارد و تاریخ اختراع آن به بیش از پنج‌هزار سال پیش در میان سومریان باز می‌گردد. در قرن بیستم نیز رژ لب سمبل قدرت و توانایی بود و همچنان امروزه نیز برای بسیاری از افراد آرایش از رژ لب شروع می‌شود. طبق آمار منتشر شده هشتاد درصد از زنان آمریکایی از رژ لب استفاده می‌کنند و بیش از 25درصد از آنان، بدون رژ لب از خانه خارج نمی‌شوند. حتی اختراع مداد لب نیز به ملکه الیزابت اول نسبت داده می‌شود. این محصول درهرشکل و نوع آن، سبب ایجاد جلوه‌ای ویژه در آرایش صورت می‌شود. به همین دلیل انتخاب در میان این گستره گاهی کاری سخت است. اما بدون شک پیدا کردن رنگ و نوع مناسب برای شما ارزش صرف وقت را دارد. ما در این مقاله انواع رژ لب را نام برده و نکات لازم برای استفاده از هرکدام را گوشزد می‌کنیم. با ما همراه باشید.

 

انواع رژ لب جامد و مایع

رژ لب به شکل سنتی با موم و روغن و رنگ درست می‌شود و حالتی جامد دارد. بیشتر مردم تصورشان از رژ لب، رژ لب جامدی است که محفظه آن به شکل چرخشی رژ لب را بالا و پایین می‌برد تا به راحتی بتوان از آن استفاده کرد. رژ لب‌های جامد شامل انواع مات و براق است و رنگ‌بندی آنها نیز نسبت به رژ لب مایع بیشتر است.

از طرف دیگر رژ لب‌های مایع برای تیرگی و دوام بیشترنسبت به سایر رژ لب‌ها محبوبیت دارند. اگر به‌دنبال محصولی باشید که در طول روز ماندگاری بالایی داشته باشد، رژ لب مایع انتخاب مناسبی است.

 

رژ لب کرمی

رژ لب‌های کرمی کمی مرطوب‌کننده و مات‌کننده هستند. از آنجا که این نوع رژ لب موم بیشتری دارد، به راحتی روی لب کشیده می‌شود و از پوشش خوبی برخوردار است. رژ لب کرمی هم از لب شما محافظت می‌کند و هم رنگ زیبایی به آن می‌دهد. چرا که معمولا موادی مغذی مانند ویتامین E در خود دارد. اگر دوست داشته باشید می‌توانید روی رژ لب کرمی برق لب هم بکشید.

رژ_لب_مات

رژ لب مات

رژ لب‌های مات نور کمتری منعکس می‌کنند و ظاهری مخملی دارند. این نوع رژ لب معمولا بیشتر باقی می‌ماند، چرا که مواد نرم‌کننده کمتری دارد. اما نکته منفی این محصول در این است که فرمولاسیون مات‌کننده آن سبب خشک شدن پوست لب می‌شود. اگر از محصولاتی استفاده کنید که حاوی ویتامین E باشد، میزان خشکی لب به مراتب کمتر خواهد بود.

 

تینت لب

تینت لب برای زمانی ایده‌آل است که طرفدار زیبایی طبیعی باشید و بخواهید به لب‌هایتان رنگ و طراوت بدهید ولی نخواهید سنگینی رژ لب را روی لب احساس کنید. تینت‌ها دارای دوام نسبتا خوبی هستند و رنگ‌بندی متنوعی دارند و استفاده از آنها کار مشکلی نیست. فقط در نظر داشته باشید که قبل از استفاده از آن باید روی لب از مرطوب کننده استفاده کنید. از تینت لب می‌توانید به عنوان تینت گونه نیز استفاده کنید.

 

رژ لب براق

رژ لب‌های براق یکی از راحت‌ترین انواع رژ لب هستند. اما از طرف دیگر به علت رطوبت زیاد به راحتی پاک می‌شوند. مثل هر نوع رژ لب دیگر، باید بین میزان دوام زیاد رژ لب روی لب و مرطوب ماندن آن به یکی اولویت دهید. اگر می‌خواهید به لب‌هایتان رطوبت برسد، رژ لب براق می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. علاوه بر آن می‌توانید رژ لب براق را روی انواع دیگری از رژ لب بکشید.

 

رژ لب ماژیکی

رژ لب‌های ماژیکی همانطور که از نامشان پیداست، به راحتی روی لب کشیده می‌شوند. اما ممکن است پوست لب را خشک کنند و برای کسانی که لب‌هایی خشک دارند توصیه نمی‌شود.

رژ_لب_پالتی

رژ لب پالتی

رژ لب پالتی مجموعه‌ای از چند رژ لب در یک بسته‌بندی است که مصرف‌های متنوعی دارد. آرایشگرها و افرادی که به شکل حرفه‌ای از رژلب استفاده می‌کنند، با استفاده از یک پالت رژ لب ترکیب‌های متنوع و جدیدی را پدید می‌آورند.

 

طرز رژ لب زدن

امروزه و با پیشرفت تکنولوژی و گستردگی اطلاعات نیز، اغلب افراد از اصول صحیح زدن رژ لب و یا سایر لوازم آرایشی روی صورت آگاه نیستند. اما چند نکته قبل از رژ لب زدن می‌تواند به ماندگاری آن کمک زیادی کند.

 

انواع لب

برای لب‌های تیره حتما از یک کرم پودر که رنگ روشن‌تری دارد استفاده کنید تا لب‌هایتان بهتر رنگ بگیرد. اگر لب‌های باریکی دارید، با مدادی که همرنگ لب‌هایتان است، کمی خارج‌تر از خطوط لب‌هایتان خط بکشید. سپس رژ لبی کمی روشن‌تر از رنگ طبیعی لب‌هایتان بزنید.

 

زیرسازی رژ لب

در اولین مرحله از زیرسازی می‌توانید کمی کرم پودر یا کانسیلر دور لب استفاده کنید تا قرمزی احتمالی اطراف دهان را بپوشاند. سپس از مداد لبی هم‌رنگ استفاده کنید تا رژ لب پخش نشود. از آنجایی که خط لب خشک‌تر از رژ لب است، بهتر روی لب باقی می‌ماند. معمولا دور لب مداد کشیده می‌شود، اما اگر تمام لب را هم مداد بکشید به دوام رژ لب و رنگ بهتر آن کمک می‌کند. البته می‌توانید خط لب را بعد از رژ لب نیز استفاده کنید. اگر تمایلی به استفاده از مداد لب ندارید، حتما از بالم لب یا پرایمر لب زیر رژ لب خود استفاده کنید تا لبتان خشک و پوسته پوسته نشود.

لب_را_از_کجا_شروع_کنیم

رژ لب را از کجا شروع کنیم؟

هنگام رژ لب کشیدن، از وسط لب شروع کنید و دستتان را به سمت گوشه‌های لبتان بکشید. بدین صورت کنترل بهتری روی زدن رژ لب دارید و در صورت بروز اشتباه، راحت‌تر می‌توان آن را پوشاند. برای بالارفتن دقت می‌توانید از مداد نوک تیز و براش استفاده کنید. پس از اتمام کار نیز دستمال را به آرامی روی لب‌ها قرار دهید تا رژ لب اضافه گرفته شود.

پیش از استفاده از رژ لب‌های مایع نیز باید لب‌هایتان را مرطوب کنید، اما به یاد داشته باشید که رطوبت اضافی روی لب نماند. چرا که رژ لب‌های مایع نیاز به خشک شدن دارند و رطوبت اضافی روی لب سبب پخش شدن رژ لب خواهد شد.

 

رژ لب مفید یا بادوام؟

همه به دنبال محصولی هستند که مفید و بادوام باشد، اما حقیقت این است که این دو به ندرت در یک محصول جمع می‌شوند. یکی از انتقادات عمده از رژ لب‌های بادوام این است که لب را خشک می‌کنند. متاسفانه خشک شدن لب یکی از عوارض استفاده از این نوع رژ لب‌هاست. اگر محصولی می‌خواهید که مرطوب‌کننده باشد، می‌توانید از برق لب استفاده کنید، اما باید بدانید که قدرت و دوام رژ لب‌های بادوام را ندارند. برای همین شاید بهتر باشد زیر آن از مداد لب استفاده کنید.

 

کلام آخر

همانطور که گفتیم، ردپای رژ لب در فرهنگ و تاریخ دنیا به چشم می‌خورد و نقش پررنگی در زیبایی هر نوع آرایشی دارد. در این مقاله ما سعی کردیم تا انواع رژ لب را نام ببریم و طرز استفاده از انواع رژ لب جامد و مایع را توضیح دهیم. مهم‌ترین نکته قبل استفاده از رژ لب، مرطوب بودن لب‌ها و نبودن خشکی و ترک روی آن‌هاست. محصولاتی مانند برق لب و تینت نیز می‌توانند برای آرایش‌های روزانه بسیار مفید باشند. در کنار انواع مختلف رژ لب، ترفندهای زیادی نیز برای ماندگاری بیشتر رژ لب وجود دارد که از برخی از آنها نام بردیم.

شما از چه ترفندی برای ماندگاری بیشتر رژ لب استفاده می‌کنید؟