اگر شما هم کیف لوازم آرایشتان را بگردید، شاید ریمل‌های خشکی را پیدا کنید که دلتان بخواهد دوباره از آنها استفاده کنید. ما در این مقاله می‌خواهیم راه های جلوگیری از خشک شدن ریمل و برگرداندن ریمل خشک شده به حالت اول را برای شما توضیح دهیم. اگر شما هم به دنبال استفاده دوباره از ریمل‌های خود هستید، با ما همراه باشید.

 

چرا ریمل خشک می‌شود؟

ریمل و خط چشم دو محصول پرکاربرد آرایشی است که در معرض خطر خشک شدن هستند. ما در مقاله خط چشم خشک شده را چگونه بازسازی کنیم درباره راه‌های تازه‌کردن خط چشم صحبت کردیم. خشک شدن ریمل نیز دلایل خاص خودش را دارد. مهم‌ترین دلیل خشک شدن ریمل نگهداری آن در جای گرم و مرطوب است. دلیل دیگر می‌تواند نبستن صحیحِ درِب آن باشد. البته ناگفته نماند که به طور کلی توصیه می‌شود هر سه ماه یکبار ریمل‌تان را عوض کنید. چرا که ممکن است میکروب از ریمل به چشم منتقل شود. اگر سه ماه از عمر ریمل‌تان نگذشته و خشک شده، با ما همراه باشید تا روش هایی برای رفع خشکی ریمل را توضیح دهیم.

 

روش های بازسازی ریمل خشک شده

در این قسمت روش های بازسازی ریمل خشک شده را با هم مرور می‌کنیم. به طور کلی این روش‌ها عبارتند از: استفاده از قطره چشم، محلول شستشوی لنز، آب داغ، ژل آلوئه ورا، روغن زیتون، روغن بچه یا وازلین.

 

قطره چشمی

برای استفاده از این روش سه الی چهار قطره از قطره چشم را درون ریمل خشک شده بریزید و با اپلیکاتور آن را هم بزنید. تمام! این روش یکی از روش‌های محبوب و پرطرفدار است، چرا که می‌شود به سرعت تاثیرش را دید. البته چند نکته را باید توجه کنید: تعداد قطرات چشم بستگی به میزان خشکی ریمل شما و دمای محیط دارد. برای مثال اگر شما در مکانی بسیار خشک هستید و ریمل‌تان بسیار خشک است، شاید دو سه قطره بیشتر نیاز باشد. نکته دیگر اینکه توصیه می‌شود ابتدا سه قطره بریزید. سپس تا وقتی که خشکی ریمل کاملا برطرف شده باشد آرام هم بزنید و ریمل را امتحان کنید.

محلول_شستشوی_لنز

محلول شستشوی لنز

اگر محلول شستشوی لنز در درسترس دارید، می‌توانید از آن نیز برای دوباره زنده کردن ریمل چشمتان استفاده کنید. روش استفاده از این محلول نیز مثل قطره چشمی است. چند قطره از محلول شستشو را در ریمل بریزید و با اپلیکاتور هم بزنید. دقیقا مثل قطره چشمی، تعداد قطرات لازم بستگی به شدت خشکی ریمل‌تان دارد. با سه قطره شروع کنید، اگر کم بود به آن اضافه کنید.

 

آب داغ

اگر قطره چشم یا محلول شستشو در دسترستان نیست، ناراحت نباشید! با آب جوش می‌توانید ریمل خشک شده‌تان را برگردانید. اما آب جوش را داخل ریمل نریزید! آب جوش را در یک ماگ یا لیوان بریزید و ریمل دربسته را داخل لیوان قرار دهید. بعد از چند دقیقه چک کنید که آیا ریمل به شکل اولیه برگشته یا خیر. اگر برگشته بود، می‌توانید مثل همیشه از آن استفاده کنید. اگر برنگشته بود، کمی دیگر آب جوش به لیوان اضافه کنید و اجازه دهید ریمل بیشتر در لیوان بماند. انقدر این کار را تکرار کنید تا ریمل‌تان به خوبی روز اولش شود.

 

ژل آلوئه ورا

اضافه کردن ژل آلوئه ورا به ریمل نیز یکی دیگر از روش‌های تازه کردن ریمل خشک است. اما اجرای این روش کمی سخت است. چرا که هر ژلی را نمی‌توان برای این کار استفاده کرد. ترجیحا توصیه می‌شود که از گیاه آلوئه ورا استفاده نکنید. از آنجایی که چشم نسبت به آلودگی بسیار حساس است، ژل آلوئه ورا باید کاملا تمیز باشد و شاید ما نتوانیم در منزل ژلی مناسبِ استفاده در نزدیکی چشم در منزل تهیه کنیم. اگر می‌خواهید از این روش استفاده کنید، حتما مطمئن شوید که ژلِ مدنظرتان برای استفاده در نزدیکی چشم مناسب است.

 

روغن زیتون

بسیاری از ما در آشپزخانه از روغن زیتون استفاده می‌کنیم. این روش احتمالا برای بسیاری از افراد می‌تواند آسان و در دسترس باشد. پیشنهاد ما استفاده از روغن زیتونِ پرسِ سردِ فرابکر است. چرا که برای این کار بهترین کیفیت را دارد. به جای روغن زیتون می‌توانید از روغن نارگیل نیز استفاده کنید. فقط حواستان باشد که بهترین کیفیت را داشته باشد. اگر چشمان حساسی دارید، شاید استفاده از روغن ایده خوبی نباشد. برخی از روغن‌ها باعث ایجاد التهاب در چشم می‌شوند. مثل قطره چشم و محلول شستشو، حواستان باشد که یک دفعه روغن زیادی را به ریمل اضافه نکنید. به کمک قطره‌چکان، قطره قطره روغن زیتون به ریمل اضافه کنید تا به کیفیت قبل برگردد.

روغن_زیتون

روغن بچه یا وازلین

برای استفاده از روغن بچه یا وازلین در ابتدا باید کمی آن را در مایکروفر گرم کنید. سپس چند قطره از آن را به ریمل اضافه کنید. در نهایت با اپلیکاتور هم بزنید تا ریمل تازه شود. مجددا باید یادآوری کنیم که اگر چشمان حساسی دارید، از این روش استفاده نکنید! استفاده از این روش ممکن است چشم‌های حساس و خیلی حساس را دچار التهاب کند.

 

چگونه از خشک شدن ریمل جلوگیری کنیم؟

در این بخش توصیه‌هایی را برای جلوگیری از خشک شدن ریمل توضیح می‌دهیم تا اصلا دیگر کار به تازه کردن ریمل‌های خشک نرسد:

 

همیشه در ریمل را ببندید!

گاهی اوقات ممکن است فراموش کنیم که بعد از ریمل زدن درِ آن را ببندیم و سراغ ادامه آرایشمان می‌رویم. مهم‌ترین نکته برای خشک نشدن ریمل این است که همیشه درِ آن را ببندید. قبل از رفتن به سراغ مرحله بعد حتما مطمئن شوید که ریمل‌تان در بسته است.

 

اپلیکاتور ریمل را داخل و بیرون نبرید!

یکی از اشتباهات رایج در استفاده از ریمل این است که برای آغشته شدن اپلیکاتور، آن را داخل و بیرون می‌بریم. این کار باعث می‌شود با هر بار داخل بردن اپلیکاتور حجم زیادی از هوا وارد ریمل شده و آن را خشک کند. به جای آن بهتر است اپلیکاتور را درون ریمل بچرخانید و با چرخش آن را بیرون بیاورید.

نکات_نهایی

 

اپلیکاتور ریمل را تمیز نگه دارید

توصیه می‌شود که اپلیکاتور ریمل‌تان را با آب گرم (بدون صابون و هرگونه شوینده دیگر) تمیز کنید. سپس با دستمال آن را خشک کنید تا همیشه اپلیکاتوری تمیز داشته باشید. یادتان باشد که هیچ وقت نباید اجازه دهید درون ریمل آب نفوذ کند. این کار باعث کم شده کیفیت ریمل‌تان می‌شود.

 

نکات نهایی

ما در این مقاله روش هایی برای رفع خشکی ریمل را توضیح دادیم و گفتیم راه حل خشک نشدن ریمل چیست. به طور خلاصه چند نکته را باید دقت کنید:

  • همیشه در ریمل را صحیح و محکم ببندید.
  • همیشه به تاریخ انقضای ریمل توجه کنید و جدیدترین محصول را بخرید.
  • تا جای ممکن ریمل محلول در آب را به جای ریمل ضد آب انتخاب کنید.
  • اگر به اندازه کافی ریمل روی اپلیکاتور وجود ندارد، به جای داخل و بیرون بردن، اپلیکاتور را به داخل ببرید و با چرخش بیرون بیاورید تا هوا به داخل ریمل وارد نشود.
  • حتما لازم نیست که به همه روش‌هایی که گفتیم عمل کنید. کافی است یکی از این‌ها را اجرا کنید. روش قطره چشم از همه روش‌های دیگر آسان‌تر و در دسترس‌تر است.
  • هیچ وقت به داخل ریمل آب اضافه نکنید!
  • ریمل‌ها عمر کوتاه و مشخصی دارند. توصیه می‌شود که بر اساس دستورالعمل سازنده، ریمل‌تان را مرتب عوض کنید. به طور کلی هر دو سه ماه یکبار باید ریمل عوض شود.

همیشه_در_ریمل_را_ببندید!

 

کلام آخر

ما در این مقاله راه های جلوگیری از خشک شدن ریمل را توضیح دادیم و گفتیم که چطور ریمل خشک را به حالت اول برگردانیم. به طور کلی توصیه می‌شود که در ریمل را محکم ببنید و آن را در جای خشک و خنک نگهدارید تا بتوانید از جلوه آن در آرایش برای دو تا سه ماه استفاده کنید.

شما چه راه‌حلی برای تازه کردن ریمل خشک دارید؟

 

سوالات متداول

 

چطور ریمل خشک می‌شود؟

به طور کلی نفوذ هوا و گرما دو عامل اصلی خشک شدن ریمل هستند. البته اگر از عمر ریمل زمانی طولانی گذشته باشد، ریمل ممکن است خشک شود. به همین دلیل توصیه ما این است که بیشتر از سه ماه یک ریمل را نگه ندارید.

 

چطور می‌توان ریمل خشک شده را بازسازی کرد؟

از راه‌های مختلفی می‌شود ریمل خشک شده را بازسازی کرد. ما در این مقاله درباره روش‌هایی مثل بازسازی با قطره چشم، آب داغ و روغن زیتون صحبت کردیم.

 

ریمل خشک شده قابل استفاده است؟

بله. اگر از باز شدن ریمل هنوز سه ماه نگذشته و به هر دلیل خشک شده، با روش‌های مختلفی می‌توان آن را به شکل اولیه بازگرداند.