خط چشم مورد علاقه شما ممکن است به دلایل مختلفی خشک شود. اما جای نگرانی نیست. چرا که راه‌های مختلفی برای تازه کردن انواع خط چشم از جمله مایع، مدادی، کرمی و ژله‌ای وجود دارد. اگر برای شما هم سوال شده که چگونه خط چشم خشک شده را به حالت اول برگردانیم، با ما همراه باشید. ما در این مقاله روش‌های متنوعی را برای برگرداندن جلوه و زیبایی خط چشم به آرایشتان معرفی می‌کنیم.

 

چرا خط چشم خشک می‌شود

خط چشم، مثل ریمل، می‌تواند به دلایل مختلفی خشک شود. ما در مقاله چگونه می توان ریمل خشک را تازه کنیم درباره راه‌های بازسازی ریمل صحبت کردیم. دلیل خشک شدن خط چشم نیز معمولا ترکیبی از گرما، رطوبت و هواست. البته خشک شدن خط چشم لزوما به معنای انقضای آن نیست. قبل از اینکه خط چشمی را دور بیاندازید، حتما از تمام شدن انقضای آن مطمئن شوید. اگر شما هم به راحتی راضی به دور انداختن خط چشم‌های جذابتان نمی‌شوید، در ادامه همراه ما باشید تا مجموعه‌ای از راه‌حل‌های خانگی برای احیای خط چشم خشک شده را با هم مرور کنیم.

 

خط چشم خشک شده را چگونه درست کنیم

همانطور که در بخش قبلی گفتیم، ممکن است خط چشم شما قبل از رسیدن تاریخ انقضا خشک شود. اما این بدان معنا نیست که باید آن خط چشم را دور انداخت. ما در این بخش پنج روش را برای احیای خط چشم خشک شده نام می‌بریم. به طور خلاصه این پنج روش عبارتند از: استفاده از آب گرم، استفاده از سشوار، مرطوب کردن نوک خط چشم، استفاده از روغن نارگیل یا جوجوبا، تراشیدن مداد.

تراشیدن_خط_چشم

تراشیدن خط چشم

برای خط چشم‌های مدادی حتما به شکل مرتب خط چشم را بتراشید. اگر فقط نوک خط چشم خشک شده، مداد را کمی روی دستمال کاغذی حوله‌ای بکشید تا آن لایه از بین برود و خط چشم دوباره به حالت اولیه بازگردد.

استفاده از آب گرم

اگر برایتان سوال پیش آمده که چگونه خط چشم مایع خشک شده را درست کنیم، پاسخ آن استفاده از آب گرم است. می‌توانید خط چشم مایع را برای چند دقیقه در ظرفی حاوی آب گرم بیاندازید. سپس خط چشم را از آب بیرون بیاورید و محکم تکان دهید. حالا می‌توانید آن را پشت دستتان امتحان کنید. قاعدتا باید مثل روز اول کار کند. اگر هنوز به حالت اول برنگشته، مدت زمان بیشتری آن را در آب گرم نگه دارید. اگر خط چشمتان ژله‌ای است، خط چشم‌تان را درون نایلون زیپ‌دار بیاندازید و در نایلون را ببندید، سپس آن را درون آب جوش بیاندازید. فراموش نکنید که بعد از این روش حتما خط چشمتان را کامل خشک کنید.

 

استفاده از سشوار

یکی دیگر از روش‌های گرم کردن خط چشم، استفاده از سشوار است. این روش برای خط چشم‌های مدادی مناسب است. خط چشم مدادی که رنگ‌ آن کمرنگ شده و به راحتی روی پوست کشیده نمی‌شود. برای برگرداندن رنگ خط چشم به حالت اولیه‌اش کافی است آن را در یک حوله بپیچید و برای پنج تا ده دقیقه روی آن سشوار بگیرید. البته حواستان باشد که سشوار تا حوله حداقل پانزده سانتی‌متر فاصله داشته باشد. بعد از آن نوک مداد را بتراشید. بعد از این مراحل خط چشم مدادی شما مثل روز اول می‌شود.

مرطوب_کردن_نوک_خط_چشم_ماژیکی

مرطوب کردن نوک خط چشم

اگر خط چشم ماژیکی دارید و نوک آن خشک شده، می‌توانید دوباره آن را مرطوب کنید. برای این کار باید کل نوک را از خط چشم جدا کنید. اگر با پیچاندن خط چشم نتوانستید نوک آن را جدا کنید، با یک موچین می‌توانید نوک را بیرون بیاورید. در این مرحله، نوک را برای یکی دو دقیقه درون یک لیوان آب گرم قرار دهید. سپس آن را بیرون بیاورید و به آرامی خشک کنید. اگر نوک خط چشم خیلی خشک شده، می‌توانید قبل از مرطوب کردن کمی از آن را ببرید تا نوکِ تیزتری داشته باشید. شاید به نظرتان اجرای این روش کمی پردردسر به نظر برسد، اما وقتی نتیجه آن را ببینید، از اینکه این روش را انجام داده‌اید راضی خواهید بود.

استفاده از قطره چشمی

این روش بیشتر برای خط چشم‌های کرمی و ژله‌ای به کار می‌آید. این نوع خط چشم‌ها محصولاتی هستند که جلوه زیبایی دارند و استفاده کردن از آنها نیز بسیار آسان است. تنها یک عیب دارند: به راحتی خشک می‌شوند. اگر خط چشم کرمی یا ژله‌ایتان خشک شده آن را دور نیاندازید. با استفاده از چند قطره چشمی و یک خلال دندان شما می‌توانید دوباره خط چشمتان را زنده کنید. یکی دو قطره از قطره چشمی را داخل ظرف خط چشم بریزید و با خلال دندان آن را به خوبی پخش کنید و هم بزنید تا کم کم خط چشم به حالت اصلی خود باز گردد.

 

استفاده از روغن نارگیل یا جوجوبا

برای خط چشم‌های ژله‌ای می‌توانید از این روش نیز استفاده کنید. ترجیحا بهتر است از روغنی استفاده کنید که چشمتان به آن حساسیت نشان ندهد. روغن نارگیل، جوجوبا یا روغن بچه می‌توانند گزینه‌های مناسبی برای این کار باشند. برای شروع مقدار خیلی کم از روغن را در مایکروفر برای ده ثانیه گرم کنید. سپس براشِ خط چشم را کامل و مفصل در روغن بچرخانید. سپس براش را به شکل دایره‌ای داخل ظرف خط چشم بکشید تا روغن به خورد آن برود. اگر با یک سنجاق کمی در خط چشم ترک ایجاد کنید، روغن به ترک‌های خط چشم نفوذ می‌کند و تاثیر بهتری روی آن دارد. بعد از پخش روغن درِ آن را محکم ببندید و اجازه دهید تا ده دقیقه بگذرد. بعد از این مدت خط چشم مجددا قابل استفاده است. فقط حواستان باشد که برای استفاده از براش کاملا آن را از روغن بشویید.

استفاده_از_روغن_نارگیل_یا_جوجوبا

چه کار کنیم خط چشم خشک نشود

برای پیشگیری از خشک شدن خط چشم حتما به دستورالعمل درج شده روی بسته‌بندی آن توجه کنید. به طور کلی خط چشم را باید در دمای اتاق نگهداری کرد. از نگهداری آن در فضاهایی مثل یخچال، فریرز یا داخل خودرو خودداری کنید تا طول عمر خط چشم‌تان افزایش یابد. یخ زدن یا آب شدنِ فرمولاسیون هر محصول آرایشی تاثیر بدی روی کیفیت آن محصول دارد. نکته دیگر اینکه همیشه از بسته شدنِ درِ آن اطمینان حاصل کنید. فرقی نمی‌کند که خط چشم شما مایع، کرمی، ژله‌ای یا ماژیکی است، حتما درِ آن را محکم ببندید.

کلام آخر

ما در این مقاله توضیح دادیم که چگونه خط چشم خشک شده را به حالت اول برگردانیم. به طور کلی توصیه می‌شود که خط چشم را در دمای اتاق و به دور از رطوبت نگهداری کنید تا اصلا خشک نشود. اما اگر به هر دلیل خط چشم شما خشک شد، روش‌های متنوعی مثل گرم کردن، تراشیدن، اضافه کردن قطره چشمی و روغن برای بازگردان زیبایی خط چشم وجود دارد.

شما چرا روشی برای بازگردان خط چشم به حالت اولیه دارید؟

 

سوالات متداول

 

چگونه خط چشم خشک شده را بازسازی کنیم؟

خط چشم را برای چند دقیقه در ظرفی حاوی آب گرم بیاندازید. سپس آن را از آب بیرون بیاورید و محکم تکان دهید. حالا می‌توانید آن را پشت دستتان امتحان کنید. باید مثل روز اول کار کند.

 

چرا خط چشمم مثل روز اول نیست؟

سه راه برای اینکه خط چشمتان را مثل روز اول کنید: ابتدا خط چشم را محکم تکان دهید. اگر نتیجه دلخواه را نگرفتید، آن را درون آب گرم بیاندازید. اگر باز هم خط چشم مثل روز اول نشد، چند قطره از قطره چشم به آن اضافه کنید.

 

چرا نوک خط چشمم خشک می‌شود؟

ممکن است هنگام خط چشم کشیدن نوک خط چشمتان کرم پودر، پرایمر یا سایه چشم را از پشت پلک به خود جذب کند و مسدود شود.