برای افرادی که می‌خواهند از آرایش روزانه ابروهایشان رها شوند و روشی دائمی برای آرایش ابرو پیدا کنند، نام تتو ابرو و میکروبلیدینگ آشناست. اما تتو ابرو بهتر است یا میکروبلیدینگ؟ از آنجایی که اثر انتخاب یکی از این دو ممکن است چندین ماه روی ابروها باقی بماند، حتما لازم است تا پیش از هرکار با تعریف هرکدام و مزایا و معایب آنها آشنا شویم. در این مقاله قصد داریم شما را با تتو ابرو و میکروبلیدینگ آشنا کنیم و توضیح دهیم کدام روش برای چه افرادی می‌تواند مناسب باشد. اگر شما هم درباره تفاوت تتو ابرو با میکروبلیدینگ کنجکاو هستید، با ما همراه باشید.

 

تتو ابرو چیست؟

تتو ابرو تکنیکی است که آرایشگران ابرو با وسیله‌ای خاص به پوست پشت ابروها رنگ می‌دهند تا ابروها جلوه‌ای زیباتر داشته باشند. ظاهر نهایی تتو ابرو مثل زمانی است که با مداد یا پودر ابروهایتان را پر می‌کنید. مهم‌ترین ویژگی تتو ابرو این است که حداقل شش تا هشت ماه باقی می‌ماند و اگر از آن مراقبت شود، دوام آن بیشتر هم خواهد شد. در این مدت دیگر نیازی به پرکردن ابرو با محصولات آرایشی ندارید.

این کار برای افرادی توصیه می‌شود که ابروهایی کم پشت و پوستی خشک دارند. در روزهای اول شاید ظاهر تتو ابرو خط‌هایی پررنگ باشد ولی به مرور زمان تتو ابروتان کم‌رنگ‌تر و طبیعی‌تر خواهد شد. قبل از جلسه اول از مصرف کافئین و ایبوپروفن و روغن ماهی خودداری کنید تا در طول جلسه دچار کبودی یا خونریزی نشوید. قبل از جلسه اول ابروهایتان را برندارید و در روزی که جلسه اول است آفتاب نگیرید. ترجیحا از یک ماه قبل از تتوی ابرو محصولاتی که ویتامین A یا رتینول دارند استفاده نکنید.

تتو_ابرو_چیست؟

در جلسه اول آرایشگر شکل و رنگ مناسب برای ابرو را در نظر می‌گیرد و موهای اضافه را برمی‌دارد. تتو ابرو شاید کمی درد داشته باشد، اما آرایشگرتان برای کاهش ناراحتی می‌تواند از مقداری مواد بی‌حس کننده استفاده کند. پس از جلسه اول، برای چند روز ابروهایتان پررنگ است ولی کم‌کم به رنگ مدنظر می‌رسد. چند جلسه نیز برای ترمیم آن درنظرگرفته می‌شود که حتما تتو ابرویتان را ترمیم کنید. یادتان باشد که اگر پوستتان چرب است، اثر تتو ابرو روی صورتتان زودتر کم‌رنگ می‌شود. برای افزایش دوام تتو ابرو از نور خورشید و مواد شیمیایی مانند AHA ها دوری کنید.

 

میکروبلیدینگ چیست؟

برای میکروبلیدینگ، آرایشگر ابرو، خط‌هایی روی ابرو می‌کشد که مثل تارهای موی ابرو باشند. در این روش ابرو ظاهری طبیعی‌تر پیدا می‌کند و به نظر مثل این است که ابروهایتان پرتر شده است. میکروبلیدینگ برای کسانی توصیه می‌شود که پوستی نرمال یا خشک دارند و ابروهایشان خیلی پر یا خالی نیست. اثر میکروبلیدینگ از چندماه تا چند سال روی پوست باقی می‌ماند و کاملا بستگی به هر شخص دارد. برخی از پوست‌ها‌ پیگمنت را بهتر به خود می‌گیرند و میکروبلیدینگ دوام بیشتری دارد. توجه داشته باشید که آرایشگر سوزن جدیدی برای شما استفاده کند و پس از میکروبلیدینگ از محصولاتی حاوی رتینول، انواع اسیدها، رایحه و لایه‌بردارهای شیمیایی در روتین‌های پوستی خود خودداری کنید.

 

مراقبت‌های لازم پس از تتو ابرو و میکروبلیدینگ

بهتر است پس از تتو ابرو و میکروبلیدینگ مراقبت‌های ویژه‌ای برای ابروهایتان درنظر بگیرید تا دوام و تاثیر کار افزایش یابد. در اینجا برخی از مراقبت‌های لازم و عمومی را گوشزد می‌کنیم. البته که می‌توانید راجع به مراقبت‌های لازم برای شخص شما از آرایشگرتان بپرسید.

پس از تتو ابرو برای یک هفته ابروهایتان را با یک پارچه مرطوب هر روز تمیز کنید. اجازه دهید تا ابروهایتان در معرض هوا خشک شوند، سپس از کرم مرطوب‌کننده‌ای که آرایشگرتان توصیه می‌کند استفاده کنید. چند روز اول پس از انجام تتو ابرو، روی صورت نخوابید. در طی هفته اول نیز از آرایش چشم، ورزش و سونا اجتناب کنید تا ابروهایتان خشک شود. تا جای ممکن نیز کمتر در برابر آفتاب قرار بگیرید. آخرین توصیه هم این است که ابروهایتان را نخارانید. اگر علایم عفونت پوستی مثل ورم یا افزایش درد داشتید، حتما به دکتر مراجعه کنید.

مراقبت_های_لازم_پس_از_تتو_ابرو_و_میکروبلیدینگ

پس از میکروبلیدینگ پیگمنت روی پوست بسیار تیره و پوستتان بسیار قرمز خواهد شد. بین یک تا دو هفته طول می‌کشد تا پوست خوب شود و پیگمنت به رنگ مدنظر برسد. پس از میکروبلیدینگ حداقل تا هفت روز نباید ابروهایتان خیس شود. همچنین برای یک هفته نباید آرایش کنید. ابروهایتان را نخارانید و جای آن زخم را نکنید. تا هنگامی که به جلسه دوم میکروبلیدینگ نرسیده‌اید از شنا، سونا و ورزش‌هایی که موجب تعریق زیاد می‌شوند اکیدا خودداری کنید. دقت کنید که موهایتان به محل میکروبلیدینگ نچسبد. از کرم یا بالمی که آرایشگرتان توصیه می‌کند، استفاده نمایید. اگر حامله هستید یا پیوند عضو انجام داده‌اید، میکروبلیدینگ به کلی برای شما توصیه نمی‌شود.

 

تتو ابرو یا میکروبلیدینگ ابرو؟

میکروبلیدینگ ابرو بیشتر حالتی طبیعی دارد و از تتوی متداول ابرو ظاهری بهتر و نزدیک‌تر به ابروی خودتان را تداعی می‌کند. اگر ابرویی کم‌پشت یا تار ابروهایی نازک دارید و می‌خواهید ابرویی طبیعی و ساده داشته باشید، میکروبلیدینگ می‌تواند انتخاب مناسبی برای شما باشد. اگر کار میکروبلیدینگ توسط فردی حرفه‌ای انجام شود، تشخیص آن از ابروی طبیعی سخت است. اما از طرفی دیگر نسبت به دیگر انواع تتوی ابرو ماندگاری کمتری دارد و مدام باید ترمیم شود. هزینه آن هم از تتو ابرو بیشتر است. به همین جهت این کار به کسانی توصیه می‌شود که پوستی نرمال یا خشک دارند. پیگمنت در این پوست‌ها زودتر به رنگ دلخواه می‌رسد و دوام بیشتری خواهد داشت. اگر پوستی حساس دارید، شاید سوزن میکروبلیدینگ پوستتان را اذیت کند و به طور کلی این کار برای پوست‌های حساس توصیه نمی‌شود.

تتو ابرو از طرفی دیگر ابرو را آرایش‌کرده نشان می‌دهد. انگار که با پودر ابرو ظاهری زیبا به آن داده‌اید. در این روش ابروها به سادگیِ میکروبلیدینگ نیستند. تتو ابرو بیشتر برای کسانی مناسب است که می‌خواهند در صرف وقت برای آرایش صرفه‌جویی کنند. این نوع تتو بیشتر برای پوست‌های حساس و چرب توصیه می‌شود و پیگمنتِ آن عمیق‌تر داخل پوست نفوذ می‌کند. اگر ابروهای پر و آرایش‌شده دوست دارید، تتو ابرو مناسب برای شماست. یا اگر بر اثر اصلاح ابروی زیاد، ابروهایتان آسیب دیده، تتو ابرو می‌تواند به بهبود آن کمک کند. نکته آخر اینکه تتو ابرو از میکروبلیدینگ دوام بیشتری دارد و نگهداری از آن آسان‌تر است.

تتو_ابرو_یا_میکروبلیدینگ_ابرو؟

اگر هنوز نمی‌توانید بین این دو انتخاب کنید، راه حل سومی نیز وجود دارد: ترکیبی از هردو! در این روش ابتدا میکروبلیدینگ و سپس در مناطق کم‌پشت ابرو تتو ابرو انجام می‌شود. نتیجه این کار ترکیبی از طبیعی بودن میکروبلیدینگ و زیبایی ابروی آرایش‌شده در تتو ابروست.

 

سخن پایانی

انتخاب بین تتو ابرو و میکروبلیدینگ می‌تواند چالش بزرگی برای کسانی باشد که دقیقا از تفاوت این دو آگاه نیستند. از طرفی دیگر، از آنجا که هردو تاثیری بلندمدت دارند، انتخاب اشتباه می‌تواند برای ماه‌ها موجب ناراحتی شما شود. در این مقاله ما سعی کردیم تفاوت تتو ابرو با میکروبلیدینگ ابرو را توضیح دهیم و نکات لازم برای هرکدام را گوشزد کنیم. به طور خلاصه میکروبلیدینگ ظاهری مانند ابروی طبیعی دارد ولی تتو ابرو ظاهری مثل ابروی آرایش‌شده دارد. نکته مهم دیگر این است که میکروبلیدینگ بیشتر برای کسانی مناسب است که پوستی نرمال یا خشک دارند. تتو ابرو نیز برای کسانی مناسب است که پوستی حساس یا چرب دارند. به طور کلی پس از هردو باید تا مدتی از خیس شدن صورت به هرشکل جلوگیری کرد. در نهایت اگر نتوانستید بین این دو انتخاب کنید، راه سومی نیز هست: ترکیبی از میکروبلیدینگ و تتو ابرو.

شما کدام را ترجیح می‌دهید؟