خط چشم به طور کلی بخش سختی از آرایش چشم به حساب می‌آید اما کشیدن خط چشم برای پلک‌های افتاده و پف‌دار به مراتب سخت‌تر از انواع دیگر چشم است. چرا که خط چشم شما به راحتی روی پلک پخش شده و یا زیر لایه‌ای از پلک قرار گرفته و مشخص نمی‌شود. ما در این مقاله توصیه‌هایی برای این نوع پلک داریم که شاید به کار شما هم بیاید! اگر شما یا کسی از اطرافیانتان با مشکل پلک افتاده و خط کشیدن برای آن مواجه هستید، با این آموزش کشیدن خط چشم برای پلک افتاده همراه باشید.

 

آموزش آرایش چشم پلک افتاده

کسانی که پلک افتاده یا پف‌دار دارند معمولا با مشکلاتی برای آرایش چشم مواجه می‌شوند. قبل از اینکه به شکل مفصل به مبحث آموزش خط چشم برای پلک افتاده بپردازیم، به شکل خلاصه مراحل آرایش چشم را با هم مرور می‌کنیم:

  • قدم اول: استفاده از یک کانسیلر مایع کمک می‌کند تا آرایش شما در تمام طول روز دوام داشته باشد. با استفاده از بیوتی بلندر کمی از کانسیلر چشم را از خط مژه تا زیر ابرو بزنید و محو کنید.
  • قدم دوم: رنگ مناسبی برای سایه چشم انتخاب کنید. توصیه می‌شود رنگ سایه روشن‌تر باشد. سایه تیره چشمانتان را خسته نشان می‌دهد. رنگ‌های متالیک نیز توجه را از افتادگی پلک بر می‌دارند.
  • قدم سوم: پس از انتخاب رنگ مناسب، نوبت به سایه چشم برای پلک افتاده می‌رسد. سراسر پلکتان را سایه بزنید و به خوبی محو کنید. سایه را از جایی شروع کنید که بیشترین افتادگی را دارد. سپس به گوشه‌های چشم پخش کنید.
  • قدم چهارم: هایلایتر بکشید. هایلایتری با رنگ سفید یا نقره‌ای می‌تواند افتادگی را کمتر نشان دهد. همچنین می‌توانید هایلایتر را کمی با سایه مخلوط و محو کنید تا ظاهر طبیعی‌تری داشته باشد.
  • قدم پنجم: خط چشم بکشید. ما در ادامه مفصل درباره این قدم صحبت می‌کنیم، اما به طور خلاصه توصیه می‌شود که از رنگ مشکی برای خط چشمِ پلک افتاده استفاده نشود. از رنگ‌هایی مثل سبز، قهوه‌ای یا بنفش استفاده کنید و آن را مثل سایه در گوشه بیرونی چشمتان محو کنید.
  • قدم ششم: دو یا سه لایه ریمل می‌تواند تاثیر زیادی روی کمتر شدن افتادگی یا پف پلک داشته باشد. به بیان دیگر با داشتن مژه‌های پرپشت و بلند کسی دیگر به افتادگی پلک دقت نمی‌کند.

نکاتی_برای_خط_چشم_پلک_افتاده

نکاتی برای خط چشم پلک افتاده

ما در این بخش توصیه‌هایی برای خط چشم کشیدن برای پلک افتاده گوشزد می‌کنیم که رعایت آنها می‌تواند زیبایی آرایش چشمان شما را بیشتر کند.

 

انتخاب خط چشم مناسب برای پلک های افتاده

مهم‌ترین نکته در استفاده از خط چشم برای پلک افتاده انتخاب خط چشم مناسب است. خط چشم مناسب برای پلک های افتاده محصولی است که آن را دوست داشته باشید و استفاده از آن برایتان راحت باشد. یادتان نرود که هنگام خرید خط چشم ایده‌آل حواستان باشد که چگونه می‌خواهید از آن استفاده کنید و چه نتیجه‌ای از آن می‌خواهید. مثلا اگر برای ریشه مژه‌هایتان محصولی می‌خواهید، خط چشم مدادی بهترین گزینه برای شماست. ما در مقاله خط چشم چیست ، درباره انواع خط چشم و انتخاب بهترین خط چشم بیشتر توضیح داده‌ایم.

 

تمرکز روی گوشه بیرونی چشم

برای پلک‌های افتاده و پف‌دار توصیه می‌شود که تمرکز روی گوشه بیرونی چشم باشد، در این صورت چشمانتان بزرگ‌تر و پهن‌تر به نظر می‌رسد. خط چشم و سایه تیره رنگ در گوشه بیرونی چشم افتادگی پلک را نیز بهتر پنهان می‌کند. علاوه بر این اگر در گوشه بیرونی چشم خط چشم بکشید، انگار که برای کل پلک خط چشم کشیده‌اید.

تمرکز_روی_گوشه_بیرونی_چشم

مداد چشم برای پلک بالا

اگر به دلیل افتادگی یا پف پلکتان فضای زیادی برای خط چشم ندارید، مداد چشم کشیدن برای پلک بالا می‌تواند تکنیک خوبی برای جبران این کمبود فضا باشد. پیشنهاد ما این است که با مداد چشمی ضدآب پلک بالا را مداد بکشید تا دردسر کمتری داشته باشد. همچنین این کار باعث می‌شود مژه‌های شما پرتر به‌نظر برسد.

 

نیمه خط چشم کشیدن

اگر افتادگی یا پف چشمتان باعث می‌شود که بخش زیادی از خط چشمتان پنهان شود، جای نگرانی نیست. کافی است از گوشه خارجی چشم تا نیمه پلک (یا حتی یک سوم آن) خط بکشید. پیشنهاد ما این است که به طور کلی بیشتر روی دنباله خط چشم تمرکز کنید. یادتان باشد که برای کشیدن خط چشمی با دنباله بالدار یا گربه‌ای شما نیاز به همه پلکتان ندارید!

 

استفاده از خط چشم ژلی

دنباله کشیدن در خط چشم قطعا مهارت خاصی می‌طلبد و هر کسی که بدون استفاده از نوار چسب این دنباله را می‌کشد قطعا هنرمند است. دنباله کشیدن برای پلک افتاده یا پف‌دار حتی می‌تواند سخت‌تر هم باشد. برای این نوع دنباله معمولا از خط چشم مایع استفاده می‌شود. چرا که با این خط چشم معمولا کنترل خوبی داریم. اما برای پلک‌های افتاده شاید خط چشم مایع درست خشک نشود و پشت چشمانتان پخش شود. برای این مشکل پیشنهاد ما استفاده از خط چشم ژلی است. اگرچه کمی طول می‌کشد تا با این نوع خط چشم روی دنباله کشیدن مسلط شوید، اما حداقل مطمئن هستید که پشت چشمتان پخش نمی‌شود. خط چشم ژلی همچنین ماندگاری بیشتری نسبت به خط چشم مایع دارد و لازم نیست آن را تجدید کنید. اگر از طرفداران پروپاقرص خط چشم مایع هستید و دوست دارید که حتما از این نوع خط چشم استفاده کنید، حواستان باشد که مدت لازم برای خشک شدن را به آن بدهید تا خیالتان راحت باشد.

استفاده_از_خط_چشم_ژلی

با پلک پایین کاری نداشته باشید!

این نکته نیز شاید بیشتر سلیقه‌ای باشد اما پیشنهاد ما این است که پلک پایین را آرایش نکنید. خط چشم روی پلک پایین در مواردی که پلکتان افتادگی یا پف دارد فقط باعث می‌شود که بیشتر چشمتان به پایین کشیده شود و افتاده‌تر به نظر برسد. البته منظورمان مداد چشم نیست. مداد چشمی ظریف اشکالی ندارد اما به طور کلی بهتر است تمرکزتان روی آرایشِ پلکِ بالا باشد تا چشمانتان زیباتر به نظر برسند.

 

رنگی به غیر از مشکی انتخاب کنید!

شاید همیشه برای خط چشم به رنگ مشکی فکر کرده‌اید اما برای پلک افتاده رنگ‌های جذاب دیگری را نیز می‌توانید استفاده کنید. همانطور که در بخش آرایش چشم گفتیم، پیشنهاد ما این است که برای پلک افتاده یا پف‌دار به رنگ‌هایی مثل سبز، بنفش یا قهوه‌ای فکر کنید. رنگ‌های تیره‌ای که جلوه بیشتری به چشمانتان دهند و آنها را بازتر کنند. برای دنباله آن نیز می‌توانید براشی کوچک استفاده کنید تا زیبایی آرایشتان تکمیل شود.

 

خط چشم اسموکی و نامرئی

یکی از ترفندهای پرطرفدار برای پلک افتاده خط چشم اسموکی است. برای این خط چشم در ابتدا خطی را به بالا می‌کشید و سپس آن را محو می‌کنید. انگار که سایه‌ای مشکی زده باشید. خط چشم مناسب دیگر برای پلک افتاده خط چشم نامرئی است که برای آن در ابتدا خط چشمی ترجیحا مایع و ماژیکی در نزدیکی ریشه مژه می‌کشید، بعد ریمل مشکی می‌زنید.

خط_چشم_اسموکی

پهن‌تر کردن خط چشم

در طرز کشیدن خط چشم برای پلک افتاده پیشنهاد می‌شود که از میانه پلک شروع کنید و هرچه به سمت گوشه بیرونی چشم می‌روید، خط چشم را پهن‌تر کنید. در انتها نیز می‌توانید دنباله‌ای به سمت بالا بکشید. حتی یک دنباله کوچکِ رو به بالا به لیفت کردن چشمان شما کمک بزرگی می‌کند. چرا که ضخیم‌ترین قسمت خط چشم بیشترین توجه را به خود جلب می‌کند. فراموش نکنید که اگر بخش پهن خط چشم در مرکز چشم باشد، چشمانتان گردتر به نظر می‌رسد.

 

مستقیم به آینه نگاه کنید

آخرین ترفند مهم برای خط چشم کشیدن برای پلک افتاده این است که هنگام خط چشم کشیدن با چشم باز در آینه مستقیم نگاه کنید. این کار باعث می‌شود که لایه‌های پلک‌هایتان را بهتر ببینید و خط چشمتان را خراب نکنید. برای کشیدن دنباله خط چشم می‌توانید چشمتان را ببنید تا دنباله آن را راحت‌تر بکشید.

 

کلام آخر

ما در این مقاله گفتیم که برای خط چشم برای پلک افتاده چه ترفندهایی وجود دارد و چگونه باید پلک افتاده یا پف‌دار را آرایش کرد. در نگاه اول شاید این کار سخت به نظر برسد اما توجه به چند نکته می‌تواند تجربه آرایش را لذت‌بخش‌تر کند. پیشنهاد ما این است که خط چشمی مناسب با رنگی غیر از مشکی انتخاب کنید و از میانه پلک به سمت گوشه بیرونی چشم خط چشم بکشید. اگر دوست داشته باشید می‌توانید دنبال آن را نیز محو کنید تا جلوه‌ای اسموکی پیدا کند. فراموش نکنید که هنگام خط چشم کشیدن برای پلک افتاده مستقیما به آینه نگاه کنید تا لایه‌های پلکتان را بهتر ببینید.

شما چه ترفندی برای پلک افتاده دارید؟