امروزه بازار لوازم آرایشی پر از محصولات تقلبی شده و کرم پودر نیز یکی از محصولات پرطرفداری است که همیشه نمونه‌های تقلبی آن به اسم محصول اصلی به فروش می‌رود. از آنجایی که کرم پودر بد می‌تواند به پوست آسیب بزند و علاوه بر ضرر مالی، موجب صدمه به سلامت ما می‌شود، تشخیص کرم پودر اصل از تقلبی اهمیتی دوچندان پیدا کرده است. ما در این مقاله قصد داریم تا فرق کرم پودر اصل و تقلبی را برای شما توضیح دهیم تا هیچ وقت برای تشخیص اصل بودن کرم پودر به مشکلی برنخورید. اگر شما هم همیشه درباره نشانه‌های کرم پودر تقلبی کنجکاو هستید، با ما همراه باشید.

 

راه‌های تشخیص کرم پودر اصل از تقلبی

ما در مقاله کرم پودر چیست و چه کاربردی دارد به شکل مفصل درباره کاربرد کرم پودر و راه‌های انتخاب کرم پودر مناسب صحبت کرده‌ایم. به طور کلی استفاده زیاد از کرم پودر می‌تواند عوارضی داشته باشد. البته که این عوارض با عوارضی که کرم پودر تقلبی دارد متفاوت است. برای اطلاعات بیشتر درباره عوارض جانبی استفاده از کرم پودر می‌توانید این مقاله را مطالعه کنید. اگر به دنبال نحوه تشخیص اصل بودن کرم پودر می‌گردید، به شکل کلی راه‌های اصلی تشخیص کرم پودر اصل عبارتند از: قیمت، بسته‌بندی و عملکرد. همه این موارد می‌توانند نقش بزرگی در تشخیص کرم اصل از تقلبی داشته باشند. در ادامه به شکل مفصل‌تر به هرکدام از این نشانه‌ها می‌پردازیم:

 

قیمت کرم پودر

حتما شما هم به محصولات برندهای معروفی برخورده‌اید که قیمت پایین‌تری از دیگر محصولات آن برند دارند. اولین عامل شک کردن به اصل بودن یک کرم پودر قطعا قیمتِ باورنکردنی آن است. قیمت وسوسه‌انگیز یکی از دام‌های کسانی است که قصد فروش اجناس تقلبی در بازار را دارند. یکی از راه‌های راحت و دقیق پیدا کردن تقلبی بودن یک محصول، مقایسه قیمت آن با قیمت ارزی است. با یک جستجوی ساده در گوگل شما می‌توانید قیمت ارزی محصول خارجی را پیدا کنید. بدیهی است که قیمت ریالی آن نباید از قیمت ارزی پایین‌تر باشد. اصلا به بهانه‌های مختلفی که برای توجیه این اختلاف قیمت آورده می‌شود، دقت نکنید. حتی اگر کالا در تخفیف و تعداد بالا خریداری شده باشد، دلیلی برای فروشِ آن زیر قیمت ارزی‌اش وجود ندارد. البته باز این احتمال وجود دارد که متقلب‌ها به این نکته توجه کنند و قیمت آن را بالاتر از قیمت ارزی قرار دهند. به همین دلیل در کنار قیمت باید به نکات دیگری نیز توجه کنید که در ادامه بیشتر درباره آنها صحبت می‌کنیم.

بسته_بندی_کرم_پودر

بسته‌بندی کرم پودر

یکی راه‌های تشخیص کرم پودر اصل از تقلبی توجه به بسته‌بندیِ آن است. در ادامه به چهار ویژگی بسته‌بندی در یک کرم پودر اصل می‌پردازیم: توجه به برچسب اصالت کالا، ظاهر بسته‌بندی، فونت و چاپ بسته‌بندی، کیفیت شیشه و پلمب.

 

توجه به برچسب اصالت کالا

خوشبختانه محصولات آرایشی در ایران باید برچسب اصالت داشته باشند و با ارسال بارکد آن به شماره 20008822 می‌توان اصل بودن کرم پودر را مشخص کرد. پس در اولین قدم باید روی بسته‌بندی یک کرم پودر به دنبال برچسب اصالت کالا بگردید و حتما بارکد را به شماره 20008822 بفرستید. چرا که ممکن است برچسب نیز تقلبی باشد، اما استعلامِ بارکد احتمال تقلب را کمتر می‌کند.

 

ظاهر بسته‌بندی

حتما شما هم با بسته‌بندی کرم پودر محبوبتان آشنا هستید و با دیدن ظاهر بسته‌بندی متوجه اصل یا تقلبی بودن آن می‌شوید. از آنجایی که محصولات تقلبی را با کمترین هزینه تولید می‌کنند، کیفیت بسته‌بندی محصولات تقلبی هیچ وقت مثل کیفیت بسته‌بندی محصولات اصل نمی‌شود. محصول اصل بسته‌بندی‌اش محکم و با کیفیت است و اگر چشم ریزبینی داشته باشید، تشخیص فرق کرم پودر اصل و تقلبی از نظر بافت و فونتِ بسته‌بندی کار سختی نیست.

فونت_و_چاپ_بسته_بندی

فونت و چاپ بسته‌بندی

در کرم پودرهای اصل محل قرارگیری لوگو و نوشته‌ها همیشه یکسان است. اما روی کالای تقلبی ممکن است محل نوشته‌ها جابجا شود یا حتی در متن نوشته‌ها غلط املایی وجود داشته باشد. کیفیت چاپ روی محصولات اصل نیز بهتر از چاپ ساده است و به آسانی پاک نمی‌شود. اندازه بسته‌بندی بین محصول اصل و تقلبی نیز تفاوت وجود دارد و محصول تقلبی معمولا کوچک‌تر است. اگر یک کالای تقلبی را کنار یک کالای اصل و مشابه قرار دهیم، تفاوت اندازه کاملا مشخص می‌شود. علاوه بر این، اگر به شماره سریال کرم پودر دقت کنید، رقم‌های آخر آن باید متعلق به کشور یا منطقه‌ محل تولید کالا باشد.

 

کیفیت شیشه و پلمب

علاوه بر همه این موارد، پلمپ بودن یک محصول می‌تواند یکی از نشانه‌های بزرگ اصل بودن یک کالا باشد. حتما به پلمپ بودن محصولات آرایشی دقت کنید. اگر بسته‌بندی کرم پودرتان شیشه‌ای است، برای تشخیص کرم اصل از تقلبی حتما به کیفیت شیشه نیز توجه کنید. شیشه محصولات تقلبی بی‌کیفیت و پر از حباب و خط و خش هستند. شیشه کرم‌پودرهای اصل شفاف، درخشان و بدون هیچ گونه برجستگی است.

 

عملکرد

اگر امکان تست کرم پودر را قبل از خرید دارید، عملکرد کرم پودر تقلبی نیز طبیعتا مثل کرم پودر اصل نیست. برای مثال کرم پودرهای اصل اکثرا بوی خیلی خوبی دارند، ولی کرم پودرهای تقلبی بدون عطر هستند. بافت کرم پودر اصل نیز به راحتی قابل تشخیص است و کرم پودر تقلبی اصلا چنین بافت و پوششی را ندارد. در ادامه بیشتر درباره بافت، پوشش و طیف رنگ کرم پودر بیشتر صحبت می‌کنیم:

بافت_و_پوشش

بافت و پوشش

برندهای مطرح در دنیای لوازم آرایشی، استاندارد مشخصی برای محصولات خود دارند که همواره استانداردهای لازم را رعایت می‌کنند و به هیچ عنوان محصولی که آن استانداردها را نداشته باشد، به بازار عرضه نمی‌شود. اگر کرم پودر روی صورت می‌ماسد و به خوبی جذب پوست نمی‌شود، احتمال زیاد کرم پودری تقلبی است. البته این به شرطی است که با درست کرم پودر زدن آشنا باشید و کیکی شدن کرم پودر به دلیل اشتباهات فردی نباشد. ما در مقاله «چرا کرم پودر روی صورت پوسته پوسته می‌شود» به شکل کامل درباره اشتباهات رایجی که منجر به خراب شدن کرم پودر می‌شوند صحبت کرده‌ایم. اگر صد درصد به روش کرم پودر زدنتان مطمئن نیستید، پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را مطالعه کنید تا سطح آرایشتان را به بهترین حالت ممکن برسانید.

 

طیف رنگ‌های مختلف کرم پودر

اگر کسی به شما اسکناس سه هزارتومانی بدهد، شما سریعا متوجه می‌شوید که این اسکناس تقلبی است. شناخت طیف رنگ‌های کرم پودر در برند مدنظرتان نیز می‌تواند به همین سرعت کرم پودرهای تقلبی را برایتان مشخص کند. اگر قبل از خرید کرم‌پودر با طیف رنگ‌های تولیدشده در آن برند آشنا باشید، تشخیص رنگ تقلبی کرم پودر برایتان آسان خواهد شد. چرا که در همان نگاه اول متوجه می‌شوید که این برند اصلا چنین طیفی از رنگ را برای کرم پودر تولید نکرده و افراد متقلب سعی در تولیدِ رنگی دیگر داشته‌اند.

 

کلام آخر

در این مقاله درباره راه‌های تشخیص کرم پودر اصل از تقلبی صحبت کردیم. به طور خلاصه اگر به قیمت، بسته‌بندی و عملکرد یک کرم پودر دقت کنید، تشخیص کرم اصل از تقلبی بسیار آسان خواهد. بود. قبل از خرید حتما به برچسب اصالت کالا توجه کنید و کد آن را به شماره 20008822 ارسال کنید. اگر کرم پودرتان را بشناسید، با توجه به چاپ و فونت بسته‌بندی و همچنین طیف رنگ کرم پودر می‌توانید از اصل بودن محصول مدنظرتان مطمئن شوید.

شما چه راهی برای تشخیص کرم پودر اصل دارید؟