کانسیلر یکی از محصولات آرایشی است که برای پوشش قسمت‌های کوچکی از صورت به کار می‌رود و برای همه جای صورت نیست. اگر با کانسیلر آشنا نیستید پیشنهاد می‌کنیم مقاله کانسیلر چیست ما را مطالعه کنید. با کانسیلر می‌توانید رنگ پوست نقاطی مانند زیر چشم، اطراف بینی یا اطراف لب‌ها را اصلاح کنید. این محصول با رنگ‌ها و انواع مختلفی که دارد ناهمواری‌ها و لک‌های پوست را می‌پوشاند و تاثیری چشمگیر در زیبایی چهره و آرایش دارد. بسیاری از افراد برای پوشاندن جوش، سیاهی دورچشم و چین و چروک از کانسیلر استفاده می‌کنند. اما کدام نوع کانسیلر می‌تواند برای شخص شما مناسب باشد؟ اگر می‌خواهید با انواع کانسیلر آشنا شوید با ما همراه باشید.

 

انواع کانسیلر و کاربرد آنها

قبل از معرفی انواع کانسیلر بهتر است ابتدا با کاربرد کانسیلر آشنا شویم:

  • اگر رنگ درستی انتخاب کرده باشید، کانسیلرها لک‌ها، جای جوش و پف صورت را می‌پوشانند. انتخاب نادرست رنگ ممکن است باعث بیشتر دیده شدن عیوب پوست شود.
  • اگر به هر دلیلی ( کم‌خوابی، ژنتیک یا بیماری) زیر چشمانتان تیرگی یا گودافتادگی دارد، کانسیلر یکی از بهترین راه‌ها برای پوشاندن تیرگی و گودرفتگی زیر چشم است. کافی است مقدار کمی کانسیلر را زیر چشمانتان با ضربات آرام و مداوم پخش کنید تا پوستی یکدست‌تر داشته باشید.
  • اگر قبل از سایه کانسیلر بزنید، مثل پرایمر سایه عمل کرده و سایه شما ماندگاری بیشتری خواهد داشت. اگر نمی‌خواهید سایه چشمتان بریزد، مقداری کانسیلر روی پلک بزنید. به این ترتیب پف چشمانتان هم کمتر می‌شود.
  • کانسلیر همچنین تیرگی‌های اطراف لب را می‌پوشاند و می‌تواند به برجسته شدن لب‌ها هم کمک کند. اگر طرفدار رژلب‌های قرمز و تیره هستید، قبل از رژ کمی کانسیلر به لب‌هایتان بزنید. با این کار ماندگاری رژ بیشتر شده و حالت یکدست‌تری روی لب پیدا می‌کند.
  • اگر شما پوستی حساس دارید، کانسیلر می‌تواند قرمزی‌های اطراف بینی را بپوشاند. در پاییز و زمستان که پوست بیشتر قرمز می‌شود، استفاده از کانسیلر یکی از راه‌حل‌های آسان است. کافی است کمی کانسیلر به اطراف بینی و روی قسمت‌‌های قرمز پوستتان بزنید. بعد از آن از کرم‌پودر استفاده کنید.
  • با کمک کانسیلر شما می‌توانید روی صورتتان برجستگی ایجاد کنید و آن را زاویه‌دار کنید. کافی است سه رنگ مختلف از کانسیلر داشته باشید. یکی همرنگ پوستتان، یکی روشن‌تر، یکی تیره‌تر. با کانسیلر روشن‌تر می‌توانید استخوان گونه، زیر ابرو، استخوان بینی و بالای لب را هایلایت کنید.
  • کانسیلر می‌تواند اشتباه‌های آرایشی شما را هم بپوشاند. مثلا اگر خط چشم‌تان تمیز نشد، می‌توانید برای اصلاح آن از کانسیلر استفاده کنید.
  • کانسیلرهای رنگی کاربرد خاص خود را دارند: کانسیلر سبز آثار قرمزی را روی صورت از بین می‌برد. کانسیلر بنفش زردی پوست را کم می‌کند. کانسیلر نارنجی برای پوست‌های گرم و تیره مناسب است. کانسیلر زرد برخلاف کانسیلر نارنجی برای پوست‌هایی با رنگ روشن و سرد مناسب است.

کانسیلر_مایع

معرفی انواع کانسیلر

همانطور که دیدیم انواع کانسیلر آرایشی کاربردهای زیادی دارند که همه می‌توانند به نوعی از آن استفاده کنند. اما کدام نوع مناسب شماست؟ در اینجا به این سوال پاسخ می‌دهیم.

 

کانسیلر مایع

کانسیلرهای مایع پوشانندگی خیلی زیادی ندارند اما ماندگاری آنها زیاد است. به همین دلیل یکی از کانسیلرهای محبوب بسیاری از افراد است. اگر می‌خواهید با کانسیلر چین و چروک‌های صورت خود را بپوشانید، کانسیلر مایع بیشتر توصیه می‌شود. چرا که کمی رقیق است و و پس از استفاده ظاهری طبیعی‌تر دارد. علاوه بر آن به دلیل سبکی منافذ پوست را مسدود نمی‌کند و باعث ایجاد جوش و آکنه نمی‌شود. کانسیلر مایع مات در طول روز ماندگاری بیشتری دارد ولی کانسیلر مایع براق ظاهر طبیعی‌تری دارد.

 

کانسیلر کرمی

کانسیلرهای کرمی معمولا در ظرف‌های کاسه‌ای یا پالت ارائه می‌شوند و کمی چرب‌تر از کانسیلرهای جامد و استیکی هستند. از طرفی دیگر از کرم‌پودر مایع غلیظ‌‌‌تر هستند. اگر پوست چربی دارید، توصیه می‌شود از این کانسیلر استفاده نکنید، چرا که حاوی روغن بوده و ممکن است پوست شما را مستعد جوش کند. کانسیلر کرمی غلیظ‌تر از کانسیلر مایع ولی نرم‌تر از کانسیلرهای استیکی است و از پوشانندگی نسبتا بالایی برخوردار است. فراموش نکنید که این نوع کانسیلر را به خوبی روی پوست پخش کنید تا طبیعی‌تر جلوه کند.

 

کانسیلر استیکی

کانسیلرهای استیکی معمولا غلیظ و نیمه جامد بوده و در بسته‌بندی‌هایی شبیه رژلب‌های جامد وارد بازار می‌شوند و برای مسافرت مناسب هستند. این نوع کانسیلر معمولا برای پوشش تیرگی و قرمزی پوست استفاده می‌شود، چرا که پوشش زیادی دارد. اما از طرفی دیگر به دلیل همین پوشش زیاد موجب بسته شدن منافذ پوست می‌شود. اگر پوست شما چرب و جو‌ش‌دار باشد، ممکن است جوش‌های صورت را بیشتر کند.

کانسیلر_پودری

کانسیلر پودری

استفاده از کانسیلرهای پودری مانند پنکیک سریع و آسان است. این کانسیلر با پوششی متوسط جلوه‌ای مات به پوست می‌بخشد و بیشتر برای پوست‌های چرب توصیه می‌شود. زیرا موجب خشک شدن بیشتر پوست های خشک و چروک می‌شود و چین و چروک‌های شما بیشتر نمایان می‌شوند. ناگفته نماند که این کانسیلر را می‌توانید با کرم پودر ترکیب کنید.

 

کانسیلر مدادی

کانسیلر مدادی به این شکل طراحی شده‌است تا قسمت‌های ریز و حساس را پوشش دهد. این نوع کانسیلرها مثل کانسیلرهای استیکی نرم هستند و نوک تیزشان باعث می‌شود برای هایلایت کنار ابرو، چشم و کاور جوش‌های ریز پوست به راحتی از آن استفاده شود.

 

چگونه کانسیلر انتخاب کنیم؟

حالا که با انواع کانسیلر و کاربردهای آن آشنا شدیم، از کجا می‌توانیم کانسیلر مناسب برای خود را انتخاب کنیم؟ برای پاسخ به این سوال باید به پوستتان توجه کنید:

پوست خشک – برای پوست خشک کانسیلر مایع توصیه می‌شود. البته کانسیلر مایع مات ممکن است سبب خشکی بیشتر پوست ‌شود. این محصول مثل کرم‌پودر مایع آبرسان است و به راحتی با اسفنج آرایشی پخش می‌شود. برای این نوع پوست از کانسیلر کرمی هم می‌توانید استفاده کنید، اما شاید پوستتان را خشک‌تر کند.

پوست چرب – اگر پوستی چرب و منافذ بزرگی دارید، توصیه ما این است که از کانسیلر کرمی و استیکی استفاده نکنید. ان دو نوع کانسیلر منافذ را می‌بندند.

لک‌های پوستی – برای پوشاندن لک‌های پوستی باید از کانسیلرهایی استفاده کنید که پوششی متوسط یا زیاد دارند. در صورتی که در نخستین استفاده از محصول به ظاهر مطلوب نرسیدید، می‌توانید دوبار کانسیلر بزنید تا پوستتان کاملا یک دست شود.

دور چشم – از میان انواع کانسیلر دور چشم محصولی را انتخاب کنید که یکی دو درجه از پوستتان روشن‌تر است. رنگ کانسیلر باید کاملا همرنگ با کرم‌پودرتان باشد.

چگونه_کانسیلر_بزنیم؟

چگونه کانسیلر بزنیم؟

هر کدام از کانسیلرها را که انتخاب کنید، روش استفاده از آنها یکی است. بهتر است پوستتان را با یک مرطوب‌کننده و پرایمر از قبل آماده کنید. اگر پوست نرمال یا چربی دارید از مرطوب‌کننده‌ای سبک و اگر پوست خشکی دارید، از مرطوب‌کننده‌ای که آب‌رسان باشد، استفاده کنید. توصیه ما این است که کانسیلر را بعد از کرم‌پودر بزنید تا به همه جا مالیده نشود. البته اگر کرم پودرتان پودری است، کانسیلر را قبل از کرم پودر استفاده کنید. سپس با انگشتان دست، برس یا اسفنج کانسیلر را محو کنید تا یکدست شود. حواستان باشد که خیلی به پوست زیر چشمتان فشار وارد نکنید. این کار باعث چروک زودرس می‌شود.

 

نکته پایانی

در این مقاله انواع کانسیلر را توضیح دادیم. به طورکلی انواع کانسیلر برای پوشاندن لک‌های پوستی، جای جوش، تیرگی دور چشم، قرمزی اطراف بینی و لب و تصحیح رنگ صورت استفاده می‌شوند. انواع آن نیز به پنج نوع تقسیم می‌شوند: استیکی، مایع، مدادی، کرمی و پودری. در نهایت نکاتی برای انتخاب و استفاده از کانسیلر گوشزد کردیم که می‌توانند روی زیبایی صورت شما تاثیر زیادی داشته باشد.

شما کدام نوع کانسیلر را می‌پسندید؟