حتما شما هم پوسته پوسته شدن کرم پودر را روی پوست تجربه کرده‌اید. شاید حتی چند برند مختلف از کرم پودر را انتخاب کرده‌اید، اما فایده‌ای نداشته است. پاسخ این سوال به عوامل مختلفی بستگی دارد. در مراحل مختلف آرایش ممکن است اشتباهی داشته باشید که منجر به پوسته پوسته کرم پودر شود. اگر سوال «چرا کرم پودر روی صورتم پوسته پوسته می‌شود» همچنان برایتان وجود دارد، با ما همراه باشید. ما در این مقاله دلایل پوسته پوسته شدن کرم پودر را توضیح می‌دهیم و راه حل هر کدام را ارائه می‌کنیم.

 

روتین پوستی مناسبی ندارید

علت پوسته پوسته شدن صورت بعد از کرم زدن می‌تواند انتخاب نامناسب روتین پوستی باشد. قبل از هر چیزی باید مطمئن باشید که چه نوع پوستی دارید. اگر پوست خشکی دارید، حتما از شوینده صورت مناسب استفاده کنید. شوینده‌ای ملایم که همه چربی طبیعی پوستتان را از بین نبرد گزینه‌ای ایده‌آل به حساب می‌آید. برای استفاده از شوینده در ابتدا صورتتان را با آب گرم خیس کنید و بعد شوینده را به آرامی و به شکل دایره‌ای روی پوست ماساژ دهید. در کنار شوینده ملایم، پیشنهاد ما استفاده از محصولاتی است که سرامید و هیالورونیک اسید دارند و به پوست آبرسانی می‌کنند. به طور کلی توصیه می‌شود از محصولاتی که مواد تند و تیزی مثل الکل دارند دوری کنید.

 

پوستتان را لایه‌برداری نمی‌کنید

لایه‌برداری نکردن از پوست نیز می‌تواند علت پوسته شدن صورت بعد از کرم پودر باشد. لایه‌برداری از پوست منافذ پوست را می‌بندد و پوستتان را نرم می‌کند. طبیعی است که هرچه پوستتان نرم و لطیف‌تر باشد، آرایش بهتر روی آن می‌نشیند. به شکل طبیعی سلول‌های مرده روی پوست جمع می‌شوند و یک بار لایه برداری در هفته پوستی روشن برای شما به ارمغان می‌آورد. اگر پوست خشکی دارید، از لایه‌بردارهای ملایم حاوی آلفا هیدروکسی اسیدها (AHAs) استفاده کنید. این محصولات سلول‌های مرده را از بین می‌برند و ظاهر چین و چروک صورت را کمتر می‌کنند. البته اگر پوست حساسی دارید، حواستان باشد که بیش از حد لایه‌برداری نکنید. لایه‌برداری زیاد از طرفی دیگر پوست را ضعیف می‌کند و باعث قرمزی و التهاب می‌شود.

پوستتان_را_لایه_برداری_نمی_کنید

مرطوب‌کننده خوب ندارید

همانطور که می‌دانید آرایش روی پوست خشک پوسته پوسته می‌شود. به همین دلیل انتخاب یک مرطوب کننده خوب می‌تواند تاثیر چشمگیری روی زیبایی آرایش شما داشته باشد. برای پوست خشک توصیه می‌شود مرطوب کننده‌ای قوی برای شب و مرطوب‌کننده‌ای سبک برای روز و زیر آرایش استفاده کنید تا پوستتان کمتر خشک شود. بهتر است بعد از مرطوب‌کننده پنج تا ده دقیقه صبر کنید تا کامل جذب پوست شود، سپس آرایش کنید.

 

پوستتان را آماده نمی‌کنید

بهترین راه برای داشتن آرایش بی‌نقص استفاده از پرایمر است. البته اگر روتین پوستی مناسبی دارید که پوست را برای آرایش آماده کرده است، نیازی به پرایمر ندارید. برای شما پرایمر فقط دوام آرایش را بیشتر می‌کند. ما در مقاله انتخاب بهترین و مناسب ترین پرایمر درباره انواع پرایمر و چگونگی انتخاب پرایمر برای هر شخص به شکل مفصل صحبت کرده‌ایم. پرایمر مثل لایه‌ای محافظ بین پوست و آرایش عمل می‌کند. این محصول منافذ پوست را بسته و دوام آرایش را بیشتر می‌کند. اگر منافذ پوستی بزرگی دارید، از پرایمر‌های سیلیکونی استفاده کنید و اگر پوست خشکی دارید، حتما از پرایمرهای حاوی آبرسان استفاده کنید تا خشکی پوستتان بیشتر نشود.

نکته طلایی: اگر قبل از کرم پودر از اسپری فیکس استفاده کنید تا پرایمرتان فیکس شود، کرم پودرتان جلوه‌ای عالی پیدا می‌کند.

 

کرم پودری اشتباه استفاده می‌کنید

استفاده از کرم پودر سنگین پوستتان را خشک و پوسته پوسته می‌کند. اگر می‌خواهید آرایشتان ظاهری یکدست داشته باشد، بهتر است از محصولات سبک‌تر استفاده کنید تا پوستتان تر و تازه به نظر برسد. اگر پوست خشکی دارید باید بدانید که بسیاری از کرم‌پودرها اصلا مناسب پوست خشک نیستند و روی این نوع پوست سنگینی می‌کنند. برای پوست خشک پیشنهاد ما کرم پودر پایه آب است. این کرم پودرها روغن و سیلیکون ندارند، ولی همچنان پوشش خوبی را به پوست می‌دهند. البته حواستان باشد که پرایمرِ مناسب کرم پودرتان را انتخاب کنید. اگر پرایمر مناسبِ کرم پودر نباشد، ممکن است آرایشتان را پوسته پوسته کند.

کرم_پودری_اشتباه_استفاده_می_کنید

از براش اشتباه استفاده می‌کنید

یکی از اشتباهات رایج دیگر استفاده از ابزار نامناسب است. اگر از کرم پودری با پوشش بالا استفاده می‌کنید، حتما از براشِ کرم پودر استفاده کنید. برای این نوع کرم پودر براش از اسفنج آرایش بهتر است، چرا که جذب کمتری نسبت به اسفنج دارد. همینطور به شما اجازه می‌دهد تا کرم پودر را کم کم پخش کنید تا روی صورت کیکی نشود. اگر کرم‌پودرتان پوشش متوسط یا کمی دارد، اسفنج آرایش گزینه مناسب‌تری برای محو کردن آن است. با استفاده از اسفنج آرایشی در وقت صرفه‌جویی می‌شود و آرایشتان ظاهری طبیعی پیدا می‌کند. حواستان باشد که برای استفاده از اسفنج باید آن را مرطوب کنید و بعد استفاده کنید. اسفنجِ مرطوب آرایش کمتری به خود جذب می‌کند و کرم پودرتان هدر نمی‌رود. از طرفی دیگر با استفاده از اسفنج دیگر کرم پودر اضافه‌ای روی پوست باقی نمی‌ماند که پوسته پوسته شود. تنها عیب اسفنج آرایشی این است که بعد از هربار استفاده باید شسته شود تا میکروب و آلودگی نگیرد.

 

بیش از حد کرم پودر می‌زنید

همه ما دوست داریم که به زیباترین حالت ممکن ظاهر شویم، اما این بدان معنا نیست که باید حتما حجم خیلی زیادی آرایش داشته باشیم. استفاده بیش از حد از محصولات آرایشی ممکن است آرایش را کیکی و پوسته پوسته کند. آرایش کمتر جلوه زیباتری به صورت می‌دهد و برای سلامت پوست نیز بهتر است. کرم پودر زیاد آرایش شما را یکدست‌تر نمی‌کند. بلکه آرایش شما را خراب می‌کند. حتما توجه کنید که در کدام قسمت‌های صورت نیاز به کرم پودر دارید و نقاطی مثل بینی یا چین و چروک‌ها را زیاد کرم پودر نزنید. با لایه‌ای نازک از کرم پودر شروع کنید و اجازه دهید تا آرایش روی پوست بنشیند.

کرم_پودری_اشتباه_استفاده_می_کنید

از کانسیلر استفاده نمی‌کنید

شاید بپرسید که اگر کرم پودر سبک پوشش لازم را نداشته باشد چه کار کنیم؟ پاسخ این سوال استفاده از کانسیلر مناسب است. برای پوست‌های خشک اکثر کرم‌پودرها ممکن است پوسته پوسته شوند. به همین جهت، برای پوشش قرمزی‌های پوست به جای کرم پودر از کانسیلر استفاده کنید تا حجم کمتری از کرم پودر استفاده  کنید. بهترین راه این است که کرم پودری پایه آب را با کانسیلری با پوشش کامل ترکیب کنید تا نتیجه آن آرایشی فوق‌العاده شود. برای کانسیلر پیشنهاد ما کانسیلرهای کرمی است که برای پوشاندن قرمزی پوست گزینه‌ای عالی محسوب می‌شوند. البته که حواستان باشد که رنگ کانسیلر باید مناسب رنگ پوست انتخاب شود. در پایان نیز فیکس کردن کانسیلر را فراموش نکنید.

 

کرم پودر را فیکس نمی‌کنید

آرایشگران حرفه‌ای همیشه توصیه می‌کنند که کرم پودر را با پودر فیکس کنید تا چربی پوست آرایشتان را خراب نکند. فیکس کردن کرم پودر برای همه انواع پوست لازم است. حتی اگر پوستتان خشک است. فقط باید حواستان باشد که نسبت به نوع پوست میزان پودرِ لازم متفاوت است. برای ناحیه‌های خشک پوست مقدار خیلی کمی پودر لازم است. برای ناحیه‌های چرب‌تر پوست می‌توانید پودر بیشتری بزنید تا کرم پودر دوام بیشتری داشته باشد.

 

بیش از حد از پودر فیکس استفاده می‌کنید

از طرفی دیگر اگر زیاد از پودر استفاده می‌کنید، آرایشتان خراب می‌شود. فقط یک لایه از پودر فیکس استفاده کنید تا آرایشتان ظاهری طبیعی داشته باشد. نکته دیگر این که از کرم پودر پودری برای فیکس کردن کرم پودر مایع استفاده نکنید! کرم پودر پودری باید به تنهایی و جداگانه استفاده شود. برای کرم پودر مایع پودر فیکس سبکی را انتخاب کنید.

بیش_از_حد_از_پودر_فیکس_استفاده_می_کنید

کلام آخر

ما در این مقاله به این سوال پاسخ دادیم که «چرا کرم پودر روی صورتم پوسته پوسته می‌شود؟» و برای آن ده دلیل را ذکر کردیم. به طور کلی دلیل آن به روتین پوستی یا نحوه آرایش کردن بر می‌گردد. اگر روتین مناسبی داشته باشید و کرم پودر مناسب را به میزان کافی استفاده کنید، احتمال پوسته پوسته شدن بسیار کم می‌شود. اگر از پرایمر و پودر فیکس استفاده کنید، دیگر پوسته پوسته شدن محال است.

شما چه راه حلی برای پوسته پوسته شدن کرم پودر روی صورت دارید؟