کرم پودر و کانسیلر هر دو تاثیر زیادی در به چشم آمدن آرایش شما دارند و معمولا در کنار هم استفاده می‌شوند. اما فرق آن با کانسیلر چیست؟ چطور از آن استفاده کنیم؟ بالاخره کانسیلر بزنیم یا کرم پودر؟ در این مقاله می‌خواهیم بیشتر درباره کرم پودر، انواع آن، چگونگی استفاده از آن و تفاوتش با کانسیلر صحبت کنیم. اگر شما هم کنجکاو هستید که کرم پودر چیست و چه کاربردهایی دارد، با ما همراه باشید.

 

کرم پودر چیست

در مقاله کانسیلر چیست و چه کاربردی دارد؟ درباره نقش کانسیلر در زیبایی آرایش صحبت کردیم. در اینجا می‌خواهیم درباره نقش کرم پودر صحبت کنیم. کرم پودر یک محصول آرایشی است که روی تمام پوست صورت استفاده می‌شود و پوست شما را برای آرایش یک‌دست می‌کند. در واقع وظیفه اصلی کرم پودر یک‌دست کردن رنگ پوست و تغییر رنگ آن به رنگ دلخواه شماست. اما در میان انواع و اقسام کرم پودر موجود در بازار چگونه می‌توانیم کرم پودر مناسب برای خودمان را پیدا کنیم؟ برای پاسخ به این سوال در ابتدا باید با انواع کرم پودر آشنا شویم.

 

انواع کرم پودر چیست

همانطور که گفتیم، اولین قدم در انتخاب کرم پودر مناسب برای شما آشنایی با انواع کرم پودر است. کرم پودرها سه نوع اصلی دارند: کرم پودر مایع، کرم پودر کرمی و کرم پودرهای پودری. در ادامه بیشتر با این محصولات آشنا می‌شویم:

 

کرم پودر مایع

به احتمال زیاد کرم پودر مایع را دیده‌اید یا اسم آن را شنیده‌اید. این نوع از کرم پودر برای انواع پوست استفاده می‌شود و تنوع بسیار زیادی در بازار دارد. به همین دلیل محبوب‌ترین نوع کرم پودر به شمار می‌آید. مزیت مهم این کرم پودر این است که به راحتی می‌توان از آن استفاده و با محصولات آرایشی دیگر ترکیب کرد.

کرم_پودر_مایع

کرم پودر کرمی

کرم پودرهای کرمی، همانطور که از نامشان پیداست، غلیظ‌تر هستند و بافت کرمی دارند. کرم پودرهای کرمی به سه شکل ارائه می‌شوند: تیوپی، فشرده و استیکی. این نوع از کرم پودر به دلیل قدرت پوشش زیاد برای پوشش تیرگی و کبودی پوست هم استفاده می‌شود.

 

کرم پودر پودری

این نوع کرم پودر به کلی فاقد چربی یا رطوبت است و به دو شکل به بازار عرضه شده‌است: پودر فشرده و پودر غیرفشرده. این نوع کرم پودر بیشتر برای پوست‌های چرب و مختلط استفاده می‌شود و ظاهری مات به آن می‌بخشد.

 

ترکیبات کرم پودر چیست

فرمولاسیون کرم پودر به طور کلی به سه نوع تقسیم می‌شود: کرم پودرهای پایه آب، کرم پودرهای پایه روغن و کرم پودرهای پایه سیلیکون.

 

کرم پودرهای پایه آب

کرم پودرهای پایه آب معمولا سبک‌تر هستند و بیشتر برای کسانی مناسب‌اند که پوشش زیاد مدنظر آن‌ها نیست. اگر فقط می‌خواهید که رنگ پوستتان یکدست شود و به رنگ دلخواه شما برای آرایش برسد، کرم پودر پایه آب انتخابی مناسب برای شماست. اما اگر می‌خواهید کرم پودر پوشانندگی زیادی داشته باشد، کرم پودر بر پایه آب ممکن است برای شما کافی نباشد. مهم‌ترین مزیت استفاده از کرم پودر پایه آب این است که به پوست آبرسانی می‌کند و موجب بسته شدن منافذ پوست نمی‌شود.

کرم_پودر_های_بر_پایه_آب

کرم پودرهای پایه روغن

کرم پودرهای بر پایه روغن حاوی روغن‌هایی مانند گلیسیرین هستند که پوست را نرم و لطیف می‌کنند. این نوع کرم پودرها نسبت به کرم پودرهای پایه آب پوشانندگی بیشتری دارند و لایه ضخیم‌تری روی پوست تشکیل می‌دهند. ناگفته پیداست که چربی این نوع کرم پودرها ممکن است منافذ پوست را ببندد و آن را مستعد جوش کند. به همین سبب برای پوست‌های چرب توصیه نمی‌شود.

 

کرم پودرهای پایه سیلیکون

کرم پودرهای پایه سیلیکون پوشانندگی فوق‌العاده بالایی دارند و روی پوست حالتی مات ایجاد می‌کنند. این نوع کرم پودر فاقد رطوبت است و از طرفی دیگر سیلیکون موجود در آنها منافذ پوست را می‌بندد و اجازه نمی‌دهد که پوستتان براق شود. به همین علت افراد حرفه‌ای برای مناسبت‌های خاص از این نوع کرم پودر استفاده می‌کنند.

 

چگونه کرم پودر انتخاب کنیم

بعد از آشنایی با انواع کرم پودر و ترکیبات آن، در این بخش می‌خواهیم توضیح دهیم که چگونه می‌توانید کرم پودر مناسب خود را انتخاب کنید. چرا که هر نوع کرم پودر تاثیر خاص خود را دارد. برای انتخاب کرم پودر باید به نوع و  رنگ پوستتان نیز توجه کنید. به همین دلیل، ما کاربرد انواع کرم پودر را بر اساس نوع و رنگ پوست تفکیک می‌کنیم:

 

کرم پودر برای پوست چرب

معمولا توصیه می‌شود که اگر پوستی چرب یا مستعد جوش دارید، از کرم پودرهای پایه آب استفاده کنید. این نوع کرم پودر با آبرسانی به پوست از ایجاد جوش روی صورت جلوگیری می‌کند. اما اگر کرم پودر پایه آب میزان پوشش دلخواه شما را ندارد، پیشنهاد ما کرم پودر بدون روغن است.

کرم پودر بدون روغن مخصوص پوست چرب طراحی شده‌است و نه تنها پوستتان را چرب نمی‌کند بلکه چربی طبیعی پوست را هم می‌گیرد و ظاهری مات به آن می‌بخشد. کرم پودرهای بدون روغن در واقع به جای گلیسیرین ماده‌ای به نام استر دارند که در پوشانندگی مثل روغن عمل می‌کند ولی از طرفی دیگر پوست را براق نمی‌کند.

کرم_پودر_برای_پوست_چرب

کرم پودر برای پوست خشک

برای پوست‌های خشک باید از کرم پودرهای برپایه روغن استفاده کنید تا چربی و رطوبت لازم در طول آرایش تامین شود. فراموش نکنید که قبل از کرم پودر باید از پرایمرهای آبرسان نیز استفاده کنید. همچنین می‌توانید از چند کرم پودر استفاده کنید اما برای ترکیب آن‌ها با یکدیگر حتما توجه کنید که بر یک پایه باشند. در واقع برای این نوع از پوست همه کرم پودرها باید برپایه روغن باشند.

 

توجه به رنگ پوست

حال که درباره انتخاب انواع کرم پودر برای پوست‌های چرب و خشک صحبت کردیم، نوبت به انتخاب رنگ کرم پودر می‌رسد. به طور کلی توصیه می‌شود که رنگ کرم پودر یکی دو درجه روشن‌تر از رنگ طبیعی پوست خودتان باشد. برای انتخاب تناژ کرم پودر هم ترفند ساده‌ای وجود دارد: زیر نور طبیعی به رنگ‌های دستتان نگاه کنید. اگر رنگ رگتان آبی و بنفش است، پیشنهاد ما کرم پودری با تناژ صورتی است. اگر رنگ رگتان بیشتر نزدیک به سبز است، توصیه می‌شود کرم پودری با تناژ زرد تهیه کنید.

 

چگونه از کرم پودر استفاده کنیم

برای اینکه از کرم پودر بهترین نتیجه را ببینید، در ابتدا باید زیرسازی مناسبی برای آن انجام دهید. برای مثال اگر پوست خشکی دارید، پرایمر آبرسان زیر آن استفاده کنید و بعد از چند دقیقه کرم پودر را با براش به صورت یکنواخت روی صورت پخش کنید تا جذب شود. پس از آن اگر دوست داشتید می‌توانید با بیوتی بلندر آن را جذب پوست کنید و پودر فیکس و پنکیک بزنید.

چگونه_از_کرم_پودر_استفاده_کنیم؟

 

عوارض جانبی استفاده از کرم پودر

در کنار تاثیر چشمگیری که استفاده از کرم پودر روی زیبایی آرایش و اعتماد به نفس شما دارد، استفاده از این محصول آرایشی مانند هر محصول دیگر ممکن است باعث عوارض جانبی شود.

 

التهاب پوست

محصولات آرایشی گاهی باعث التهاب پوست یا درماتیت می‌شوند. اگر در یک محصول آرایشی عاملی تحریک‌کننده برای پوست شما وجود داشته باشد، پوستتان ملتهب می‌شود و علایمی مانند قرمزی و پوسته پوسته شدن از خود نشان می‌دهد. در صورت دیدن چنین علایمی فورا استفاده از آن محصول را متوقف کنید.

 

حساسیت پوست

اگر بدن به ماده‌ای روی پوست واکنش بدهد شما دچار حساسیت شده‌اید. علایم حساسیت معمولا شامل برجستگی و خارش است. در صورت دیدن این علایم نیز از مصرف محصول آرایشی خودداری کنید و برای رفع خارش از کرم‌های موضعی استفاده کنید.

 

خشکی

اگر کرم پودر پوستتان را خشک می‌کند، دیگر از آن استفاده نکنید. محصول را عوض کنید و قبل از استفاده از کرم پودر از مرطوب کننده استفاده کنید تا رطوبت از دست رفته به پوستتان بازگردد.

فرق_کانسیلر_با_کرم_پودر

فرق کانسیلر با کرم پودر چیست

کانسیلر در انگلیسی به معنای پوشاننده است و کاربرد آن بیشتر برای پوشاندن نقاطی از پوست است که ناهمواری‌ خاصی دارد. اما کرم پودر روی کل صورت می‌نشیند و کاربرد آن بیشتر یکدست کردن بافت صورت است. علاوه بر این فرمولاسیون کانسیلر نیز با کرم پودر متفاوت است. فرمولاسیون آن غلیظ‌تر و رنگ آن روشن‌تر از کرم پودر است. اگر دقت کرده باشید، بسته‌بندی کانسیلر کوچک‌تر از بسته‌بندی کرم پودر است. چرا که میزان کمتری از آن در هر نوبت آرایش استفاده می‌شود.

 

کانسیلر بزنیم یا کرم پودر

انتخاب بین کانیسلر و کرم پودر بستگی به این دارد که چه نتیجه‌ای را می‌خواهید. اگر نمی‌خواهید نقطه خاصی از صورت را بپوشانید و فقط می‌خواهید تغییری کلی در پوست صورتتان ایجاد شود، می‌توانید از کرم پودری سبک استفاده کنید. اما اگر برای مثال می‌خواهید سیاهی زیر چشمان را بپوشانید، استفاده از کانسیلر را توصیه می‌کنیم. در نهایت اگر می‌خواهید آرایشی کامل با پوششی کامل داشته باشید، از هر دو آن‌ها استفاده کنید. در این صورت در ابتدا باید کرم پودر بزنید و سپس با کانسیلر سیاهی چشم و قرمزی پوست را بپوشانید.

 

کلام آخر

در این مقاله توضیح دادیم که کرم پودر چیست و چه کاربردی دارد. انواع و ترکیبات کرم پودر را معرفی کردیم و توضیح دادیم که چگونه می‌توانید کرم پودر مناسب خود را پیدا کنید. در نهایت نیز فرق کانسیلر با کرم پودر را گفتیم.

شما چگونه از کرم پودر استفاده می‌کنید؟