سایه چشم یکی از محصولات آرایشی است که می‌تواند زیبایی آرایش چشم شما را چند برابر کند. از طرفی دیگر اگر تکنیک سایه زدن چشم را رعایت نکنید، سایه چشم می‌تواند زیبایی آرایش چشم شما را به شدت کاهش دهد. به همین دلیل آشنایی با اصول صحیح سایه زدن بسیار مهم است. ما در این مقاله نکات ضروری برای سایه زدن چشم را گوشزد می‌کنیم. اگر شما هم همیشه خواستار یادگیری صحیح تکنیک سایه زدن بوده‌اید تا از زیبایی سایه روی چشمانتان لذت ببرید، با ما همراه باشید.

 

قدم اول: براش مناسب داشته باشید

همانطور که یک هنرمند برای کشیدن یک اثر هنری نیاز به ابزار مناسب دارد، برای داشتن آرایشی چشمگیر، حتما نیاز به براش‌های مناسب دارید. براش مناسب باعث می‌شود تا آرایشتان یک‌دست، دقیق و تمیز باشد. تجربه نشان داده که استفاده از براش‌هایی که الیاف مصنوعی دارند، به صرفه‌تر و راحت‌تر است و پوست را کمتر دچار حساسیت می‌کند. برای سایه ما این نوع براش را توصیه می‌کنیم:

  • براشِ سایه با سرِ گرد و پهن که بتواند پلکتان را کامل با سایه بپوشاند. الیاف فشرده این نوع براش به شما اجازه می‌دهد تا به راحتی سایه زیادی را از پالت بردارید و به پلک بکشید.
  • براشِ محو سایه که به شما اجازه می‌دهد بتوانید چروک‌های پلک را با آن کاور کنید. به طور کلی توصیه می‌کنیم چند براش محو داشته باشید. برای مثال برای گوشه‌های داخلی و بیرون چشم که سایه زدن به آنها سخت‌تر است، براش محو زاویه‌دار داشته باشید.
  • براش زاویه‌دار خط چشم که بتوانید جلوه خط مژه‌هایتان را بیشتر کنید.

براش_مناسب_داشته_باشید

قدم دوم: به پلک‌هایتان پرایمر بزنید

قطعا مهم‌ترین قدمی که برای جلوه و دوام سایه چشم باید برداریم، استفاده از پرایمر است. اگر دوست دارید بیشتر با کابرد پرایمر آشنا شوید، ما در مقاله پرایمر چیست؟ به شکل مفصل به سوالاتی مانند اینکه «پرایمر چه کاربردی دارد» و «چگونه از پرایمر استفاده کنیم؟» صحبت کرده‌ایم. ‌اگر با انواع پرایمر آشنایی نداشتید و فکر می‌کردید که پرایمر فقط برای صورت است، مطالعه مقاله «انتخاب بهترین و مناسب‌ترین پرایمر» را پیشنهاد می‌کنیم تا با انواع پرایمرهای دیگر مثل پرایمر چشم، پرایمر مژه، پرایمر لب، پرایمر مو و پرایمر ناخن آشنا شوید. استفاده از پرایمر روی پلک‌ها باعث می‌شود سایه چشمتان بر اثر گرما، رطوبت یا چربیِ پوست خراب نشود و دوامی چندبرابر داشته باشد.

 

چطور پرایمر سایه بزنیم؟

برای پرایمر زدن به پلک‌ها باید انگشتِ انگشترتان را به آرامی به پلک‌ها بکشید و به آرامی پرایمر را در تمام سطح پلک پخش کنید. دلیل انتخاب انگشتِ انگشتر برای پخش پرایمر این است که این انگشت کمترین فشار را روی سطح پوست وارد می‌کند و پوستِ حساس پلک کشیده و چروکیده نمی‌شود. هنگام پرایمر زدن، استخوانِ ابرو (استخوانِ بالای پلک و زیر ابرو) را فراموش نکنید! گوشه‌های داخلی چشم (نزدیک غده‌های اشکی) را نیز باید پرایمر بزنید.

چطور_پرایمر_سایه_بزنیم؟

قدم سوم: سایه بزنید

با کمک یک براش سایه مناسب به سراسر پلک‌هایتان سایه بکشید. دقت کنید که بیشتر سایه روی پلک چشمان قرار بگیرد و سایه کمتری به گوشه داخلی چشمتان برسد. بسته به سبکی که سایه می‌زنید، شما می‌توانید سایه را تا استخوانِ ابرو بالا برید یا نبرید و سایه ملایم‌تری داشته باشید. اگر درباره رنگ سایه یا خرید سایه سوالی دارید، ما در مقاله «جامع‌ترین راهنمای خرید سایه چشم» درباره نحوه انتخاب رنگ سایه مناسب برای هر شخص و نکاتی که برای خرید سایه باید به آن دقت کنید صحبت کرده‌ایم.

 

آموزش سایه زدن چشم ریز

سایه زدن چشم ریز فرقی با روشی که تا به اینجا گفتیم ندارد، فقط باید توجه داشته باشید که برای چشمان ریز رنگ سایه‌ای تیره انتخاب نکنید. چرا که رنگ‌های تیره چشمانتان را گودرفته و بسته نشان می‌دهد. پیشنهاد ما استفاده از رنگ‌های روشن و براق مثل طلایی و بژ است که نور را بازتاب و چشمانتان را درشت‌تر نشان می‌دهند.

 

طریقه سایه زدن چشم پف دار

اگر چشمانتان کمی پف دارد که می‌خواهید نشان داده نشود، راه‌حل ساده‌ای دارد. کافی است که سه طیف رنگی از یک سایه را در منزل داشته باشید: سایه روشن، سایه نسبتا تیره و سایه تیره. سپس به این ترتیب پلک‌ها را سایه بزنید: قسمت بالای پلک را سایه روشن، قسمت میانه پلک را سایه نسبتا تیره و نزدیکی مژه‌ها را سایه تیره. به این ترتیب پف چشم‌ها خیلی کمتر به نظر می‌آید. علاوه بر این می‌توانید این سایه را با یک خط چشم تیره تکمیل کنید.

سایه_زدن_چشم_پف_دار

کلام آخر

ما در این مقاله درباره مراحل سایه زدن چشم قدم به قدم صحبت کردیم و گفتیم که چه نکاتی را باید برای آرایش چشمی زیبا رعایت کنید. به طور کلی سه قدم برای سایه زنی وجود دارد: در قدم اول براش مناسب انتخاب کنید. در قدم دوم پرایمر بزنید و در قدم سوم سایه زدن را شروع کنید. اگر این سه قدم را به ترتیب طی کنید، سایه زدن برای چشم ریز و پف دار دیگر کاری ندارد و فقط کافی است که رنگ مناسبی را برای چشمانتان انتخاب کنید.