اگر شما هم همیشه از یک رنگ و یک نوع رژ لب استفاده می‌کنید و تنوع انواع و اقسام رژ لب شما را گیج می‌کند، این راهنما برای شماست. در این مقاله توضیح خواهیم داد که چگونه می‌توانید چند رنگ مختلف از رژ لب را متناسب با رنگ پوستتان انتخاب کنید. چرا که تنوع رژ می‌تواند جلوه‌ای متفاوت به آرایش شما ببخشد. اگر شما هم به دنبال یک راهنمای خرید رژ لب هستید، با ما همراه باشید.

 

انواع رژ لب

ما در مقاله انواع رژ لب درباره انواع مختلفی از رژ لب که در بازار عرضه شده، مفصل‌تر صحبت کرده‌ایم. در این‌جا به طور خلاصه انواع مهم و معروف رژ لب را از نظر بافت با هم مقایسه می‌کنیم:

 

رژ لب جامد و مایع

رژ لب از قدیم حالتی جامد داشته و بیشتر مردم آن را با محفظه‌ای چرخشی می‌شناسند. این نوع رژ لب امروزه نیز پرطرفدار است و رنگ‌بندی بسیار متنوع‌تری نسبت به رژ لب مایع دارد. از طرفی دیگر رژ لب مایع ماندگاری بیشتری نسبت به رژ لب جامد دارد و برای موقعیت‌های خاص از آن استفاده می‌شود.

 

رژ لب کرمی و ماژیکی

رژ لب‌های کرمی حاوی مواد مفیدی برای لب (مثل ویتامین E) هستند و لب‌هایتان را مرطوب و مات می‌کند. از طرفی دیگر رژ لب ماژیکی ممکن است پوست لب شما را خشک کند و برای لب‌های خشک توصیه نمی‌شود.

 

رژ لب براق و مات

رژ لب‌های مات ظاهری مخملی به لب‌های شما می‌بخشند ولی فرمولاسیون آن‌ها پوست لب را خشک می‌کند. از طرفی دیگر رژ لب‌های براق بسیار مرطوب هستند و استفاده از آنها راحت است، اما به راحتی از روی لب پاک می‌شوند و نگه‌داری از آن‌ها سخت است.

 

تینت لب

اگر زیبایی طبیعی دوست دارید و می‌خواهید لب‌هایتان رنگ و طراوت چشم‌گیری داشته باشد، تینت لب برای شما ایده‌آل است. ما در مقاله تینت لب چیست ، به طور کامل درباره این محصول جذاب توضیح داده‌ایم.

تینت_لب

چه رژ لبی برای چه پوستی

برای رسیدن به رژ لبی که عاشقش شوید، حتما باید رنگ پوستتان را در نظر داشته باشید. البته که قانونی برای این‌که چه کسی می‌تواند از چه رنگ رژی استفاده کند، وجود ندارد. اما اگر در انتخاب رژ لبتان به رنگ پوست هم دقت داشته باشید، رژ لب بهتر روی صورت شما می‌نشیند و جلوه‌ای دلنشین‌تر به آرایش شما می‌بخشد. ما در این راهنمای خرید رژلب راهی را برای تشخیص رژ لب مناسب برای پوست هر شخص ارائه می‌کنیم. اما قبل از آن باید با راه‌های تشخیص ته‌رنگ پوست آشنا شویم.

 

انواع ته‌رنگ پوست

برای انتخاب رژ لب ایده‌ال توصیه می‌شود که ته‌رنگ پوستتان را بشناسید. با دانستن ته‌رنگِ پوستِ خود نه تنها می‌توانید رژ لبی مناسب انتخاب کنید، بلکه همه آرایشتان را می‌توانید با آن هماهنگ کنید. علاوه بر آرایش، دانستن ته‌رنگ پوست به انتخاب رنگ لباسِ شما نیز کمک می‌کند. تشخیص ته‌رنگ پوست شاید برایتان کمی سخت باشد. ممکن است در نظر اول متوجه نشوید که دقیقا منظور از ته‌رنگ پوست چیست. احتمالا فکر می‌کنید رنگ پوستتان بژ یا قهوه‌ای است اما ته‌رنگ پوست ربطی به تیره یا روشن بودن پوستتان ندارد و بیشتر به میزان ملانین پوست وابسته است.

ته‌رنگ پوست بر اساس رنگ‌های اصلی تقسیم می‌شود: زرد، قرمز و در مواردی نادر آبی. ته‌رنگ زرد به معنای پوستی گرم و ته‌رنگ قرمز به معنای پوستی سرد است. اگر در پوستتان هر دو ته‌رنگ وجود داشته باشد، شما پوستی خنثی دارید. اگر ته‌رنگ پوستتان زیتونی (مخلوطی از آبی و زرد) است، بسته به میزان رنگ زرد در آن پوستتان می‌تواند از خنثی تا گرم دسته‌بندی شود. نکته دیگر اینکه اگر پوستتان به خاطر حساسیت قرمز می‌شود، آن را به حساب ته‌رنگ پوستتان نگذارید!

 

راه‌های تشخیص ته‌رنگ پوست

برای تشخیص ته‌رنگ پوستتان عکسی در نور طبیعی با پشت‌زمینه‌ای سفید از خودتان بگیرید و سعی کنید ته‌رنگ پوستتان را از میان یکی از این سه رنگی که گفتیم تشخیص دهید. اگر صورتتان کرم‌پودر دارد می‌توانید به رنگ گردنتان نگاه کنید. احتمالا یکی از این سه رنگ را پررنگ‌تر از دیگر رنگ‌ها خواهید دید. اگر تشخیص ته‌رنگ روی پوست خودتان برایتان سخت است، در ابتدا سعی کنید ته‌رنگ پوست دیگران را حدس بزنید تا مهارت بیشتری در تشخیص ته‌رنگ پیدا کنید.

روشی دیگر برای تشخیص ته‌رنگ پوست نگاه‌کردن به رگ‌های دستتان است. اگر رگ‌های دستتان آبی رنگ باشند احتمالا پوست شما خنثی به حساب می‌آید. اما اگر رگ‌هایتان بنفش رنگ به نظر برسند احتمالا پوستتان سرد است. در نهایت اگر رگ‌ها رنگی سبز داشته باشند پوست شما گرم محسوب می‌شود. دقت داشته باشید که این روشِ آسان درصدی خطا دارد و روش قبلی دقیق‌تر می‌تواند ته‌رنگِ پوست شما را مشخص کند.

تشخیص_ته_رنگ_پوست

رژ لب مناسب ته‌رنگ سرد

در این بخش از راهنمای خرید انواع رژ لب نوبت به پیشنهاد رژ لب برای انواع ته‌رنگ پوست می‌رسد. اگر پوستتان روشن است یا به روش‌های بالا متوجه شدید که پوستتان ته‌رنگی قرمز یا صورتی دارد، رژ لب مناسب، رژ لبی است که ته‌رنگ پوستتان را خنثی کند. رژ لب‌هایی با رنگ طبیعی یا اصطلاحا نود که طیفی از نارنجی یا صورتی نداشته باشند، جلوه آرایش لب را تا حد زیادی بیشتر می‌کنند. اگر رنگ پوستتان کمی تیره است اما همچنان ته‌رنگ پوست رو به سردی می‌رود، رژ لبی قهوه‌ای آرایشتان را بسیار شیک می‌کند. اگر می‌خواهید ظاهرتان چشمگیر شود و همه به آرایشتان توجه کنند، از رنگ‌های گرم‌تری مثل قرمز، سرخابی و شرابی برای رژ لب‌تان استفاده کنید. البته که اگر رنگ نارنجی دوست دارید می‌توانید از زیبایی این رنگ هم لذت ببرید. به شرطی که به طور کلی آرایش صورتتان رنگی گرم داشته باشد و از برنزه‌کننده یا رژ گونه استفاده کرده باشید.

 

رژ لب مناسب ته‌رنگ گرم

اگر پوست خیلی گرمی دارید (ته‌رنگ پوستتان رنگ زرد زیادی دارد)، توصیه می‌شود که از رژهایی با طیف رنگ بنفش استفاده نکنید. رنگ زرد مخالف رنگ بنفش به حساب می‌آید و رژ بنفش زردی پوستتان را بیشتر می‌کند. اما اگر گرمی پوستتان آنقدر زیاد نیست و به اندازه‌ای متعادل ته‌رنگ زرد دارد، رژ لبی با تناژهای ملایم بنفش می‌تواند در افزایش زیبایی ظاهرتان موثر باشد.

به‌طور کلی برای پوست با ته‌رنگ گرم رنگ‌های خنثی یا گرم پیشنهاد می‌شود. رنگ قرمز یا قهوه‌ای مثل رنگ آجری یا شرابی می‌تواند گزینه‌ای مناسب برای پوست گرم باشد. اگر دوست داشته باشید می‌توانید از رژ نارنجی رنگ هم استفاده کنید، اما توجه کنید که رنگ نارنجی ممکن است دندان‌ها را زردتر نشان دهد.

 

رژ لب مناسب ته‌رنگ خنثی

شاید تشخیص ته‌رنگ خنثی روی پوستتان کمی سخت به‌نظر برسد اما اگر ته‌رنگ پوستتان خنثی باشد، تقریبا همه رنگ‌های رژ لب روی صورتتان زیبا خواهد بود. رژ لب‌های گرم و سرد هردو به راحتی روی پوست شما می‌نشینند، فقط کافی است که به تناژ رنگ رژ لب و تناسب آن با رنگ پوست و کل آرایش صورتتان دقت کنید.

رژ_لب_مناسب_ته_رنگ_گرم

رژ لب مناسب ته‌رنگ زیتونی

شاید به پوست‌هایی با ته‌رنگ زیتونی کمتر از دیگر ته‌رنگ‌ها توجه شود، اما باید توجه داشته باشید که روی ته‌رنگ زیتونی رژ لب‌های براق یا رژهایی که رنگ سفیدی در خود دارند ممکن است جلوه‌ای خاکستری پیدا کنند. بهترین رژ لب برای ته‌رنگ زیتونی رنگ‌های خنثی و کمی گرم است. رژهایی که تعادل خوبی بین بنفش و نارنجی دارند گزینه مناسب دیگری برای ته‌رنگ زیتونی هستند. خبر بد برای ته‌رنگ زیتونی این است که رژ قرمز روی آن نمی‌نشیند و توصیه می‌شود به جای رنگ قرمز از رنگ‌هایی مثل سرخابی استفاده کنید.

 

رژ لب مناسب پوست تیره و روشن

اگر انتخاب رژ لب بر اساس ته‌رنگ پوست برایتان سخت بود، می‌توانید رژ لبی مناسبِ رنگ پوستتان انتخاب کنید. به طورکلی توصیه می‌شود که رژ لب چند درجه از رنگ پوست تیره‌تر باشد تا جلوه بهتری در آرایش داشته باشد. استفاده از رژ لبی روشن‌تر از پوست توصیه نمی‌شود، چرا که شاید چهره، ظاهری عجیب پیدا کند. مگر اینکه شما دوست داشته باشید از ظاهری عجیب در استایل خود استفاده کنید.

برای پوست‌های روشن تناژ قرمز و صورتی پیشنهاد می‌شود. از طرفی دیگر رنگ‌های تیره مثل قهوه‌ای و زرشکی پوست را تیره می‌کنند و مناسب پوست‌های روشن نیستند. اگر پوستی گندمی یا زیتونی دارید، می‌توانید طیف گسترده‌ای از رنگ‌ها (از انواع قرمز گرفته تا انواع رنگ‌های نود) را امتحان کنید. به طور کلی پیشنهاد می‌شود بیشتر از رنگ‌هایی مثل بنفش و ارغوانی استفاده کنید و سمت رنگ‌های روشن و کم‌رنگ نروید.

 

رژ لب مناسب بر اساس بافت

ما در راهنمای خرید انواع رژلب گفتیم که رژ لب‌های مات به دلیل فرمولاسیون لب‌ها را خشک می‌کنند. برای همین اگر لب‌های خشکی دارید، از این نوع رژ لب‌ها استفاده نکنید. اگر نمی‌توانید از وسوسه رژ لب مات بگذرید، حتما زمان کافی را برای مرطوب کردن لب قبل از رژ لب زدن در نظر بگیرید. برای استفاده روزانه از برق لب یا تینت لب می‌توانید استفاده کنید. اگر روتین مناسبی برای آبرسانی و مراقبت از لب‌هایتان دارید، با خیال راحت می‌توانید از انواع رژ لب استفاده کنید و از زیبایی آنها لذت ببرید.

رژ_لب_برای_موقعیت_های_مختلف

 رژ لب برای موقعیت‌های مختلف

احتمالا شما هم معتقد هستید که هر رژ لبی را برای هر موقعیتی نمی‌توان استفاده کرد. اما شاید در انتخاب رژ لب برای موقعیت خاصی مشکل داشته باشید. در اینجا برای چند موقعیت خاص رژ لبی را پیشنهاد می‌کنیم.

 

رژ لب روزمره

برای استفاده روزمره رژلبی مناسب است که روی لب سنگینی نکند و حس خوبی به شما دهد. پیشنهاد ما استفاده از بالم لب یا تینت لب است. اگر دوست داشته باشید رنگ جدید و جذابی را امتحان کنید، قرارهای دوستانه یا پاساژگردی وقت مناسبی برای امتحان رنگ‌های جدید و جذاب است.

 

رژ لب برای روز کاری

برای روزهای کاری استفاده از رژهای مات پیشنهاد می‌شود. حتما حواستان باشد که از رژهایی که زود پاک می‌شوند یا در کوتاه مدت نیاز به تجدید دارند استفاده نکنید. اگر پوستی تیره دارید، استفاده از رژ لب نود را پیشنهاد می‌کنیم. البته اگر می‌خواهید رژ لب نود بزنید، بهتر است رژ لبتان چند درجه از لب تیره‌تر باشد. اگر دلتان می‌خواهد رژ لبی قرمز بزنید، رنگ آجری یا قرمز سرد پیشنهاد ماست.

 

رژ لب برای موقعیت خاص

اگر قرار است برای موقعیت خاصی مثل عروسی یا جشن تولد آرایش کنید و می‌خواهید رژ لبتان کلاسیک و جذاب باشد، رنگی را انتخاب کنید که متناسب با رنگ کل آرایشتان است. برای مثال اگر آرایش صورتتان بیشتر مات است، رژ لبی مات یا ساتنی استفاده کنید. یا مثلا اگر آرایش چشم پررنگی دارید، رژ لب نود می‌تواند انتخاب مناسبی باشد.

خرید_آنلاین_رژ_لب

خرید رژ لب

برای خرید رژ لب از مغازه کافی است کمی از رژ لبِ تِستِر را روی پشت دست بکشید تا رنگ، سطح پوشش و بافت آن مشخص شود. علاوه بر این، می‌توانید تناسب رنگ رژ لب را با ته‌رنگ پوست خودتان ببینید. اما خرید آنلاین شاید کمی پیچیده‌تر به نظر برسد. چرا که دقیقا نمی‌توانید ببینید رژ در واقعیت چه رنگی دارد و روی پوست به چه شکلی در می‌آید. امروزه فروشگاه‌های معتبر آنلاین معمولا جزییات لازم و عکسی از رژ لب روی پوست یا لب را روی صفحه محصول قرار می‌دهند تا انتخاب برای شما آسان‌تر شود. علاوه بر این، شما می‌توانید اینفلوئنسرهایی را دنبال کنید که رنگ پوست و ته‌رنگی مشابه شما دارند و لوازم آرایشی را روی پوست آنها ببینید. علاوه بر همه این راه‌ها، خواندن بخش نظرات هر محصول در سایت‌های معتبر به شما کمک زیادی می‌کند. با خواندن نظرات دیگران تا حد خوبی می‌توانید پاسخ سوالات خود را درباره رنگ، تیرگی و بافت یک محصول پیدا کنید.

 

کلام آخر

ما در این مقاله درباره انواع رژ لب، تشخیص ته‌رنگ پوست و انتخاب رژ لب مناسب برای هر نوع پوست و ته‌رنگ صحبت کردیم. علاوه بر این گفتیم که برای موقعیت‌های مختلف چه نوع رژ لبی پیشنهاد می‌شود. در پایان امیدواریم که این راهنمای خرید رژ لب برای شما مفید باشد و بعد از خواندن این مقاله بتوانید چند رژ لب زیبا برای موقعیت‌های مختلف برای خودتان انتخاب کنید.

 

شما چه ترفندی برای خرید رژ لب دارید؟