اگر شما هم به دنبال بهترین پرایمر هستید، قطعا می‌دانید که پرایمر چه نقشی در زیبایی و جلوه آرایش شما دارد. ما در مقاله پرایمر چیست راجع به این محصول جادویی صحبت کردیم. در اینجا می‌خواهیم توضیح دهیم که بهترین نوع پرایمر را چطور باید پیدا کنیم. اگر شما هم در میان تنوع انواع پرایمرهای مختلف گیج شده‌اید و دقیقا نمی‌دانید که مثلا بهترین نوع پرایمر صورت برای شما کدام است، با ما همراه باشید.

 

پرایمر چه کاربردی دارد

همانطور که می‌دانید پرایمر برای سه کاربرد بسیار پرطرفدار است:

  • بستن منافذ باز پوست
  • نرم کنندگی و مرطوب کنندگی
  • افزایش دوام آرایش

این سه کاربرد هرکدام می‌توانند تغییری بزرگ در جلوه چهره شما داشته باشند. در این بخش این سه کاربرد را به شکل خلاصه توضیح می‌دهیم:

 

پوشاندن منافذ

اولین کاربرد پرایمر پوشاندن منافذ باز پوست است. اگر پوستتان دارای منافذ باز است و یا چروک‌ها و ناهمواری‌های اندکی روی پوست خود دارید، پرایمر می‌تواند به شما کمک کند تا پوستی صاف و یکدست داشته باشید.

 

روشن‌کردن پوست

پرایمر با نرم کردن و مرطوب کردن پوست، سبب می‌شود تا پوست برای آرایش آماده شده و آرایش روی پوست جلوه بهتری داشته باشد.

 

افزایش دوام آرایش

مهم‌ترین ویژگی پرایمر که بیشتر افراد آن را به همین ویژگی می‌شناسند افزایش دوام آرایش شماست. پرایمر با کنترلِ چربیِ پوست ماندگاری آرایش را روی صورت افزایش می‌دهد و به همین سادگی شما برای مدت زمان بیشتری می‌توانید از زیبایی آرایشتان لذت ببرید.

انواع_پرایمر_چیست؟

انواع پرایمر چیست

یکی از جذابیت‌های مهم پرایمر انواع مختلف آن است که متناسب با نیازتان می‌توانید بهترین پرایمر صورت، چشم یا لب را انتخاب کنید. علاوه بر آن پرایمرهای مات‌کننده، آبرسان، روشن‌کننده و اصلاح‌کننده رنگ هم به بازار عرضه شده‌اند تا پاسخگوی نیازهای گسترده‌تری باشند. در اینجا انواع پرایمر را بیشتر معرفی می‌کنیم:

 

پرایمر صورت

رایج‌ترین نوع پرایمر در میان انواع پرایمرها، پرایمر صورت است که با آن می‌توانید برای آرایشتان زیرسازی کنید تا علاوه بر جلوه بیشتر، آرایش شما دوام بیشتری داشته باشد. پرایمرهای صورت پوست را آبرسانی می‌کنند و منافذ را می‌‌بندند تا به ظاهر دلخواهتان برسید. البته ناگفته نماند که از پرایمر صورت می‌توانید به شکل تنها و برای صاف شدن پوستتان استفاده کنید. لازم نیست حتما روی آن آرایشی انجام دهید.

 

پرایمر چشم

پرایمر چشم در واقع برای ماندگاری سایه و خط چشم است. این محصول را قبل از سایه و خط چشم روی پلک‌ها می‌زنیم تا ماندگاری آنها بیشتر شود. علاوه بر آن، با پرایمر خط چشمتان صاف‌تر هم می‌شود. رنگِ سایه و خط چشم‌تان را نیز می‌توانید با پرایمر چشم پررنگ‌تر کنید.

 

پرایمر لب

پرایمر لب، همانطور که از نامش پیداست و حتما حدس زده‌اید، دوام رژ لب روی لب‌هایتان را بیشتر می‌کند. این نوع پرایمر مثل دیگر محصولات مرتبط با لب به شکل مدادی و ماتیکی تولید می‌شود و برای بهترین نتیجه کافی است قبل از رژ از پرایمر استفاده کنید.

پرایمر_لب

پرایمر مو

شاید فکر کنید که پرایمر بیشتر برای پوست استفاده دارد، اما پرایمر مو یکی از پرایمرهای کاربردی به شمار می‌آید. این نوع پرایمر از موها در برابر رطوبت و حرارت محافظت می‌کند تا سلامت و درخشش آنها حفظ شود.

 

پرایمر ناخن

بله درست حدس زدید! استفاده از پرایمر فقط برای پوست و مو نیست. پرایمر ناخن به دوام لاک و ژل ناخن کمک می‌کند. علاوه بر آن ناخن‌هایتان لب پر نمی‌شود و رنگ آن تغییری نمی‌کند.

 

پرایمر مژه

پرایمر مژه برای پرپشت شدن و محکم‌تر شدن مژه‌ها استفاده می‌شود. علاوه بر آن، ریمل هم بهتر و بیشتر روی مژه باقی می‌ماند و آرایش چشم زیباتری خواهید داشت.

 

پرایمر مات‌کننده

پرایمرهای مات‌کننده منافذ پوست را می‌بندند و خطوط ریز صورت را می‌پوشانند. این نوع پرایمر را معمولا برای پوست چرب استفاده می‌کنیم تا برقِ طبیعی پوست را بگیرد. علاوه بر پوشاندن منافذ و خطوط صورت، پرایمرهای مات‌کننده باعث می‌شوند کرم پودر و کانسلیر روی پوست شما بهتر بمانند. چرا که این نوع از پرایمر بر پایه سیلیکون است.

پرایمر_آبرسان

پرایمر آبرسان

پرایمرهای آبرسان را معمولا افرادی که پوست خشکی دارند استفاده می‌کنند. این پرایمر محبوب برپایه روغن است و پوست را مرطوب و نرم می‌کند. اگر قبل از آرایش روی پوست خشک از پرایمر آبرسان استفاده کنید، سلامت پوستتان حفظ می‌شود و آرایش روی صورتتان پوسته پوسته نمی‌شود.

 

پرایمر براق

این پرایمر برای موقعیت‌های خاصی است که می‌خواهید پوستتان درخشندگی خاصی داشته باشد. اگر روی این نوع پرایمر از کرم پودر استفاده کنید، پوستتان جلوه‌ای بسیار شفاف خواهد داشت.

 

پرایمر اصلاح‌کننده رنگ

پرایمرهای اصلاح‌کننده در واقع برای مواقعی است که می‌خواهید رنگ پوستتان را یکدست کنید. مثلا لک یا تیرگی پوست را بپوشانید. بهترین پرایمر آرایشی رنگی پرایمری است که متناسب با پوست شما باشد. پرایمرهای رنگی انواع مختلفی دارند که به برخی از آنها اشاره می‌کنیم:

پرایمر سبز: این رنگ از پرایمر برای خنثی کردن قرمزی پوست به کار می‌رود. برای پوشاندن انواع قرمزی پوست (از جمله آفتاب‌سوختگی و جای جوش) می‌توانید از پرایمر سبز استفاده کنید.

پرایمر بنفش: اگر می‌خواهید رنگ پوستتان از زردی تغییر پیدا کند، پرایمر بنفش برای شما مناسب است. این رنگ از پرایمر زردی پوست را از بین می‌برد و رنگ آن را متعادل می‌کند.

پرایمر زرد: این نوع پرایمر برای افرادی مناسب است که پوستی تیره یا سبزه دارند و می‌خواهند پوست‌شان کمی روشن‌تر شود. از پرایمر زرد همچنین برای پوشاندن جوش‌های سرسیاه استفاده می‌شود.

پرایمر_زرد

پرایمر طلایی: پرایمر طلایی مانند پرایمر زرد بیشتر برای پوست‌های تیره استفاده می‌شود. تفاوت آن با پرایمر زرد این است که پرایمر طلایی درخششی چشمگیر دارد و می‌تواند جلوه‌ای شاداب برای صورتتان ایجاد کند.

پرایمر صورتی: اگر صورتتان به نظر خسته می‌آید، پرایمر صورتی می‌تواند تغییری اساسی در ظاهر شما ایجاد کند. این پرایمر همچنین لک‌های پوستی را به خوبی می‌پوشاند.

 

چگونه پرایمر خوب انتخاب کنیم؟

برای انتخاب پرایمر مناسب برای خودتان، باید به پوستتان توجه کنید. هر نوع پوست، پرایمری مناسب برای خود دارد. نکته دیگر این است که هیچ وقت در استفاده از پرایمر زیاده‌روی نکنید. نیازی نیست پرایمر را روی تمام پوست پخش کنید. فقط برای بخش‌هایی که فکر می‌کنید لازم است، از آن استفاده کنید. البته فراموش نکنید که زیرچشم پرایمر نزنید. برای زیر چشم فقط از کانسیلر استفاده کنید تا پوست زیر چشم سنگین نشود. توجه داشته باشید که اگرچه سیلیکای موجود در پرایمر پوست را صاف می‌کند، اما از طرفی دیگر در طولانی‌مدت می‌تواند پوستتان را خشک کند. در ادامه بهترین پرایمر را برای انواع پوست معرفی می‌کنیم:

 

بهترین پرایمر برای پوست چرب

برای پوست چرب به طور کلی توصیه می‌شود که از پرایمرهای مات‌کننده استفاده کنید. همانطور که گفتیم، پرایمرهای مات‌کننده چربی اضافه پوست را جذب می‌کنند و درخشش آن را می‌گیرند تا پوستتان ظاهری طبیعی پیدا کند.

 

بهترین پرایمر برای پوست خشک

برای پوست خشک باید از پرایمرهایی استفاده کنید که آبرسان یا مرطوب‌کننده هستند. این نوع پرایمرها باعث می‌شوند تا پوستتان زیر آرایش خشک نشود و طراوت خود را بعد از ساعت‌ها آرایش حفظ کند.

بهترین_پرایمر_برای_پوست_مستعد_جوش

بهترین پرایمر برای پوست مستعد جوش

اگر پوستتان مستعد جوش است، توصیه می‌شود از پرایمرهایی استفاده کنید که فاقد روغن و آبرسان باشند تا منافذ پوستتان را کوچک کنند و باعث جوش نشوند.

 

عوارض پرایمر چیست

اگر پرایمر را مناسب پوستتان انتخاب کنید و در هر دفعه استفاده، مقدار مناسبی از آن را روی پوست پخش کنید، احتمال اینکه پرایمر عوارضی برای شما داشته باشد بسیار کم است. مگر اینکه به مواد پایه‌ای پرایمر، یعنی دایمتیکون حساسیت شیمیایی داشته باشید. در غیر این‌صورت، تنها با استفاده بیش از حد از پرایمر یا انتخاب پرایمر نامناسب ممکن است شما با عوارض خاصی مواجه شوید. اگر هر روز و به میزان زیاد از پرایمر استفاده کنید، به دلیل بسته بودن منافذ پوست، شانس ایجاد جوش‌های سرسیاه و لکه‌های پوستی افزایش می‌یابد. از طرفی دیگر، همانطور که در بخش قبلی گفتیم، سیلیکای موجود در پرایمر ممکن است باعث خشکی پوست شود. به همین دلیل به طور کلی، استفاده روزانه از پرایمر توصیه نمی‌شود و پیشنهاد می‌کنیم فقط برای موقعیت‌های خاص از آن استفاده کنید.

کلام آخر

در این مقاله سعی کردیم شما را با انواع پرایمر آشنا کنیم تا بتوانید متناسب با پوستتان بهترین پرایمر را برای خود انتخاب کنید. اگر شما با کاربردهای پرایمر آشنا باشید و بدانید کدام نوع برای شما مناسب است، پرایمر می‌تواند زیبایی و دوام آرایش شما را تا حد چشمگیری افزایش دهد. اما فراموش نکنید که استفاده زیاد از آن ممکن است به پوستتان آسیب بزند. با استفاده به اندازه در موقعیت‌های خاص می‌توانید از ویژگی‌های خاص پرایمر نهایت استفاده را ببرید.

به نظر شما بهترین پرایمر چه پرایمری است؟