کانتور کردن یکی از ترفندهای جذاب آرایشی است که اگر به درستی انجام شود می‌تواند تاثیر فوق‌العاده‌ای روی نقاط خاصی از صورت مثل گونه، بینی، پیشانی و فک داشته باشد. این بدان معناست که کانتور می‌تواند قسمت‌های موردعلاقه شما را برجسته و تأثیر قسمت‌های ناخوشایند چهره را کمتر کند. اگر شما تازه با دنیای کانتور آشنا شده‌اید یا می‌خواهید ترفند و نکته‌های کانتورِ بهتر را بدانید، با ما همراه باشید. ما در این مقاله توضیح می‌دهیم که کانتور صورت چیست و چگونه انجام می‌شود.

 

کانتور صورت چیست ؟

قبل از توضیح مراحل و نکات لازم برای کانتور زدن شاید بهتر باشد که توضیح دهیم کانتور چیست . کانتور در واقع ترفندی آرایشی است که با ایجاد سایه و روشن در بخش‌هایی از صورت تصویرِ صورتی کشیده و تراشیده ایجاد می‌کند. کانتور می‌تواند کرمی یا پودری باشد. کانتور کرمی بیشتر برای موقعیت‌های خاص و کانتور پودری بیشتر برای استفاده‌های روزانه است. کانتور معمولا رنگی مات و ته‌رنگی سرد دارد.

 

برای کانتور به چه وسایلی نیاز دارید؟

برای کانتور زدن می‌توانید از ترفندهای مختلفی استفاده کنید. انتخاب ترفند مناسب بستگی به نوع محصولات و براش شما دارد. در ادامه انواع محصولات و براش‌هایی را معرفی می‌کنیم که با آن می‌توانید کانتور کنید:

 

انتخاب نوع کانتور

برای انتخاب نوع کانتور باید به سنگینی آرایشتان توجه کنید. به طور کلی دو نوع کانتور وجود دارد که در ادامه به هردو می‌پردازیم:

 

کانتور کرمی

کانتور کرمی روی پوست سنگینی می‌کند، اما از طرفی دیگر پوشش کاملی را ارائه می‌دهد. این نوع از کانتور به شکل پالت یا استیکی به بازار عرضه شده و در یک پالت کانتور معمولا علاوه بر چند رنگِ کانتور، چند رنگِ هایلایت نیز وجود دارد. به شکل معمول در یک پالت کانتور، رنگ‌های مایل به زرد برای هایلایت استفاده می‌شوند. چرا که این طیف رنگ‌ها به صورت گرما و درخشش می‌بخشند. کانتورِ کرمی به شکل استیکی نیز وجود دارد که به راحتی می‌توانید آن را هرجا که خواستید ببرید و بدون نیاز به براش کانتور بزنید.

 

کانتور پودری

کانتور پودری نیز مثل کانتور کرمی به شکل پالت عرضه شده‌است. پالت‌های کوچک یکی دو رنگ دارند و پالت‌های بزرگ‌تر چندین رنگ مختلف دارند تا هرطور که بخواهید بتوانید کانتور را انجام دهید.

کانتور_پودری

کانتور پودری یا کرمی؟

انتخاب بین کانتور پودری یا کرمی به عوامل مختلفی مثل نوع پوستتان، مدل آرایشتان و حتی فصل سال بستگی دارد. به طور کلی کانتور کرمی برای پوست خشک توصیه می‌شود. این نوع کانتور جلوه‌ای طبیعی دارد و در ماه‌های تابستان می‌تواند چهره‌ای تراشیده برای شما ایجاد کند. از طرفی دیگر، کانتور پودری بیشتر برای ایجاد ظاهری چشمگیر و دراماتیک استفاده می‌شود. از آنجایی که این نوع کانتور ماندگاری بالایی دارد، برای پوست چرب در مناسبت‌های خاص پیشنهاد می‌شود.

 

انتخاب براش

براشِ سرتختِ زاویه‌دار بهترین براش برای کشیدن کانتور روی صورت است. برای محو کردن کانتور نیز می‌توانید از براشِ کرم پودر استفاده کنید. اگر دلتان می‌خواهد از کانتور پودری استفاده کنید، ناگفته پیداست که بهترین گزینه براش پودر است. اگر می‌خواهید قسمت‌های هایلایت‌شده صورتتان جلوه‌ای بیشتر داشته باشد، بهترین راه استفاده از اسفنج آرایشی با پودر فیکس است.

 

کانتور قبل از کرم پودر یا بعد از کرم پودر؟

به طور کلی توصیه می‌شود که کانتور را بعد از کرم پودر و کانسیلر انجام دهید. کانتور‌های کرمی و استیکی را می‌توان مستقیما روی کرم پودر زد و محو کرد. قبل از کانتور پودری بهتر است روی کرم‌پودرتان لایه‌ای نازک از پودر فیکس بزنید تا کانتوری یک‌دست‌تر داشته باشید. در این بخش فقط باید به یک نکته توجه داشته باشید: کرم‌پودرتان باید همرنگ پوست طبیعی‌تان باشد تا آرایشتان جلوه‌ای زیبا پیدا کند. ما در مقاله کرم پودر چیست و چه کاربردی دارد به شکل مفصل درباره نحوه انتخاب کرم پودر صحبت کرده‌ایم. اگر می‌خواهید بیشتر دباره کرم پودر بدانید، حتما این مقاله را مطالعه کنید.

کانتور_قبل_از_کرم_پودر_یا_بعد_از_کرم_پودر؟

فرق کانتور و برنزر چیست؟

کانتور و برنزر هردو برای عمق دادن به آرایش شما هستند. تنها تفاوت آنها این است که برنزر بیشتر برای گرما بخشیدن به بافت پوست در نقاطی خاص استفاده می‌شود. این نقاط در واقع نقاطی از صورت هستند که به شکل طبیعی آفتاب به آنها می‌تابد. کانتور از طرفی دیگر ترفندی آرایشی است که روی ساختار تمام صورت تاثیرگذار است. به همین دلیل است که توصیه می‌شود از برنزر به جای کانتور استفاده نکنید. این کار زیبایی طبیعی صورت را از بین می‌برد و پوستتان را نارنجی می‌کند!

 

چطور کانتور بزنیم؟

همانطور که پیشتر گفتیم، کانتور کرمی را می‌توان بلافاصله روی کرم پودر استفاده کرد. اما کانتور پودری را بهتر است روی پودر فیکس بزنید تا راحت‌تر محو شود. مهم‌ترین نکته برای کانتور کردن توجه به شکل هندسی صورت است. شکل هندسی صورت به طورکلی به شکل‌های بیضی، قلبی، گرد، مستطیلی و مربعی تقسیم می‌شود. برای مثال، اگر صورتی بیضی شکل دارید، برای کانتور باید بیشتر روی استخوان‌های گونه تمرکز کنید. اما اگر صورتتان گرد است، بهتر است تمرکز کانتور روی خط فک باشد. در ادامه بیشتر درباره مراحل کانتور کردن صورت صحبت می‌کنیم.

 

چه نقاطی را کانتور بزنیم؟

در حالت کلی توصیه می‌شود که پیشانی، استخوان گونه و خط فک را کانتور و زیر چشمان، وسط پیشانی و چانه را هایلایت کنید. اگر دقیقا مطمئن نیستید که شکل صورتتان کدام یکی از شکل‌های بیضی، قلبی، گرد، مستطیلی یا مربعی است، این قانون کلی را رعایت کنید: در دو طرف صورتتان عددِ سه انگلیسی را بکشید. کانتورتان باید پیشانی، استخوان گونه و خط فک را بپوشاند. بعد از کانتور این نقاط از صورت، می‌توانید به هر نقطه‌ای که دوست داشتید، کانتور بیشتری اضافه کنید.

 

از کجا شروع کنیم؟

نکته اصلی کانتور کردن، محل کانتور است. اگر با نقاطی که می‌خواهید کانتور کنید آشنا باشید، کانتور کردن دیگر کاری ندارد. فقط کافی است که براش را به آرامی روی نقاط مختلف صورتتان بکشید و محو کنید. توصیه می‌شود که خط فک را به سمت پایین و با گردن بِلِند کنید تا صورت و گردنتان تفاوت رنگ زیادی نداشته باشد.

چطور_کانتور_بزنیم؟

نکات لازم برای کانتور صورت

برای کانتور باید به چند نکته دقت کنید:

  • اگر از کنار گوش تا لب خطی فرضی بکشید، زاویه آن زاویه مناسب برای کانتور گونه است.
  • اگر می‌خواهید پیشانی‌تان کوچک‌تر به نظر برسد، کمی کانتور به خط موی بالای پیشانی بزنید. اگر پیشانی‌تان کوچک است، این ناحیه را زیاد کانتور نکنید.
  • کانتور پودری گزینه ایده‌آل برای کسانی است که تازه می‌خواهند کانتور را شروع کنند. چرا که تکنیک کانتور پودری مثل برنزر است.
  • برای باریک شدن بینی با براشی کوچک و زاویه‌دار دو خط صاف در امتداد دو طرف بینی بکشید. برای کوتاه شدن بینی اطراف سوراخ‌های بینی را کانتور کنید.
  • توجه داشته باشید که حتما کار بِلِند کردن را به خوبی انجام دهید تا خط مشخصی روی آرایش باقی نماند.

 

کلام آخر

ما در این مقاله گفتیم که کانتور صورت چیست و چگونه انجام می‌شود. آشنایی با وسایل لازم برای کانتور صورت و دانستن نقاط مدنظر برای کانتور دو نکته طلایی برای کانتوری زیباست. علاوه بر این دو نکته، توضیح دادیم که فرق کانتور و برنزر چیست و چه زمانی در مراحل آرایش نوبت به کانتور کردن می‌رسد. اگر شما هم تا به حال کانتور را تجربه نکرده‌اید حالا وقتش است که دست به کار شوید!

 

شما چه ترفندی برای کانتور کردن دارید؟